[winxp] Novell deinstalle

Pagina: 1
Acties:

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32
voor mijn werk wil ik thuis gaan werken. Nu heb ik al een VPN geinstalleerd maar vandaag heb ik er ook de Novell Client bij gezet.

Ik had mooi 2 gebruikers gemaakt in windows XP en onder mijn werk profiel die client geinstalleerd.

nu pakt hij die dus bij elke reboot..... daar ben ik niet zo happy mee want dan moet ik dus in theorie elke keer als ik mijn pc aanzet inloggen op mijn werk (of workstation kiezen natuurlijk)..

is hier een oplossing voor? (Behalve een dualboot waarbij ik mijn hele harddisk opnieuw in moet gaan richten?>??)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Heb dit nog nooit geprobeerd, voor zover ik weet zal het inderdaad niet meevallen aangezien de Novell client heel het aanmeld verhaal aanpast. Maar wat je misschien zou kunnen proberen is met hardware profielen. En dan een profiel waar de netwerkkaart/modem met Novell client wel aanwezig is, en eentje zonder. Hier kun je wat meer info vinden over hardware profielen.

Maar zoals ik al zei, geen idee of het kan werken, en ook al werkt het wel, dan blijf je houden, dat je een keuze moet maken. Dus echt veel makkelijker dan aanmelden met Workstation Only is het misschien niet (tenzij je maar zelden hoeft te wijzigen, dan kun je het hardware profiel gewoon standaard na 3 sec of zo door laten gaan.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ik ga ervan uit dat je Windows XP Pro hebt :)

Wat je bij Yngwie- leest kan je proberen. Maar maak duidelijk verschillende hardware profielen, dus met verschillende netwerk kaarten, modems enzo.

Daarnaast geef je zelf de oplossing: een dual boot systeem maken :P. Aangezien de Novell Netware client zich heel diep nesteld in je Windows 2000 / XP systeem, en heel moelijk te verwijderen is, ongeacht de uninstall optie :| , laat het registry setting achter en andere dll's.

suc6 :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• miel
en daar komen ze nu mee nadat ik alles al geinstalleerd heb.... nee grapje..

ik heb het nu draaiende. Mocht mijn systeem zo traag worden dat ik het niet meer aan kan dan draai ik dan wel een dualboot........

thnx for the info so far en als iemand nog briljante ideeen heeft hoor ik het vanzelf!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Waarom maak je geen gebruik van de client van MS? Of kom je dan echt functionaliteit tekort? Die Novell client in xp/2k is echt hell, verwijderen word je al helemaal niet vrolijk van hoewel op de site van Novell wel heel duidelijk staat uitgelegd hoe je hem er weer af kan krijgen.

de betaler vervuilt

• miel
nou omdat ik in moet loggen via de novell server van mijn werk om te beschikken over groupwise en de netwerkschijven........thats why

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Maar dat kan niet met de MS client?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Even een redelijk harde schop tegen deze.

Ik heb nu nml ook last van die *$&%# Novell NetWare client...
En ik kan nergens een uninstall vinden.
En ik kan nergens unc32.exe of rollback.exe vinden.
En ik kan nergens in mijn register de keys terug vinden die op novell.com staan aangegeven om te verwijderen.

Het lijkt wel of ik dat ding niet geinstalleerd heb, maar of'ie er wel ineens in en op staat, en mijn hele login en netwerk-instellingen heeft veranderd.
Wazig, en zeer irritant.

Ik heb dus (duh) Windows XP Pro op mijn PC, en de Novell NetWare Client nu. Ik kan die zut nergens verwijderen.

Iemand hulp?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

www.novell.com
To uninstall the Novell Client for Windows XP

1. Right click on My Network Places, choose properties, right click Local Area Connections or Dial up Networking, choose properties highlight the Novell Client for Windows and then click on the "Uninstall" button. Windows will confirm that you want to remove the Novell Client for NT/2000 from all connections and not just the current connection. Confirm "Yes" to this prompt and the Novell Client for NT/2000 and dependant Windows network services will be removed.
2. Reboot the workstation with no client

Troubleshooting failed uninstall:

1. If the C:\NOVELL\CLIENT32 was deleted, in order to uninstall the client clean, reinstall the client, then uninstall as listed above. All clients can be downloaded from Download Website

2. Try step one first, then: If, due to problems or corruption, the client can not be successfully removed from the Network control panel, use REGEDIT to manually remove/change the following registry keys and values.

Remove three keys:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Novell
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NetWareWorkstation
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Providers\NetWare Print Services

Change the GinaDLL value:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon
Under this key exists a string value named "GinaDLL".
Edit this entry from "NWGINA.DLL" to "MSGINA.DLL".

Prior to rebooting, verify that MSGINA.DLL exists in the Windows SYSTEM32 directory and reflects the appropriate date/version for the installed Windows service pack. Copy MSGINA.DLL from the appropriate service pack if necessary.

Restart the workstation. Note that the above steps only disable the core client functionality (unlike removal from the Network control panel applet where dependant services are also removed).
http://support.novell.com...archtid.cgi?/10067580.htm

aste. en weg met die rommel ;)

Vooral dat stukje met de NWGINA.DLL is vrij hardnekkig (login scherm van netware). Mocht dit niet werken dan moet je even wat duidelijker aangeven wat er nou precies niet weg te halen valt en waar je last van hebt.

[ Voor 38% gewijzigd door GA!S op 28-01-2003 19:58 ]

de betaler vervuilt

Verwijderd

1. Right click on My Network Places, choose properties, right click Local Area Connections or Dial up Networking, choose properties highlight the Novell Client for Windows and then click on the "Uninstall" button. Windows will confirm that you want to remove the Novell Client for NT/2000 from all connections and not just the current connection. Confirm "Yes" to this prompt and the Novell Client for NT/2000 and dependant Windows network services will be removed.
2. Reboot the workstation with no client
Dat werkt niet. Ik kan nergens uninstallen, en bij mij staat het gewoon in "Control Panel", en niet bij mijn Network Connections of Network Places.

dus: Ik kan geen standaard uninstall kiezen!

Ik zal het wel eens opnieuw installeren en verwijderen...
Grmblz, ik haat het als mensen dingen op mijn computer installeren zonder dat ik er van weet of zonder dat ik het wil... :(

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

En dat laatste stuk dan? Vanaf "Troubleshooting failed uninstall:" ?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ja, ik heb dus Novell shite weer allemaal geinstalleerd, iig, het enige Novell NetWare pakket dat voor WinXP te vinden was op die site (NetWare Server Consolidation Utility) maar dat zal dan wel weer niet de goede zijn...

Iig, die client is niets van terug te vinden voor zover ik het zie hier... en dat is hoogst irritant...

verder kan ik
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NetWareWorkstation
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Providers\NetWare Print Services
die keys niet vinden. Dus ik heb waarschijnlijk het verkeerde ge-re-installed. Maar dat is er nu weer vanaf als het goed is.

Ik ga nog eens zoeken, en anders zou ik iemand willen vragen of hij/zij dit progje heeft, zodat ik het kan installeren en meteen weer weg kan flikkeren...

ik ga even bij die GINA shite kijken.

>>
Ik heb gewoon helemaal geen GINADLL!
Geen NWGINA.dll, en geen MSGINA.dll...
GINA staat NERGENS. Argh. Ik krijg wat van dit ding!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 20:55 ]

Verwijderd

en als ik nu de ey "fPromptForPassword" op 0 zet, ipv op 1, zou dat het probleem niet fixen, iig, het logon probleem?

Verwijderd

probeer het?
op de support site van Novell staan 100-en (nou ja, meer dan 2) register keys en wat ze doen in de client dus daar moet je virj eenvoudig uitkomen.

en nee, het Netware Consolidation Utility proggie is *niet* de NW client.
mag ik voorstellen dat je even in dumbass mode gaat, en gewoon op www.novell.com DOWNLOADS aanklikt, en dan CLIENT, en dan WINDOWS XP opzoekt en CLIENT (versienummer hoog) aanklikt, en dan accepteert dat je de file niet aan Osama Bin Laden mag geven, en het ding download en installt? en voorla niet nadenken over of je wel de client ana het downloaden bent en of ie gata werken op XP en of je niet de consolidation tool hebben moet?

overigens... ik dnek dat je niet best gekeken hebt op de Novell site want er staan nog minstens 30 andere dingen op die in XP werken.
Pagina: 1