Toon posts:

ECS K7VZA rev3.0 probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goedemorgen allemaal!

Ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad en weer lekker fris vanochtend is opgestaan???

MOOI! Kunnen jullie mij, hoop ik, even helpen ;)

Het volgende is er aan de hand:

SYSTEEM:

ECS K7VZA rev3.0 moederbord
AMD XP 1800+ processor
3x 128MB SDRAM geheugen
ASUS V7700 videokaart

Systeem heeft altijd perfect gedraaid, tot gisteren :'( De PC had een paar uurtjes niet aangestaan, 2 seconden nadat ik hem aanzette begon hij te piepen. 4 of 5x en dan schakelt hij zichzelf uit. Kan er niet echt uit opmaken of het lange of korte piepjes zijn en wat google'n op POST BIOS BEEP en schema's bekeken word ik ook niet veel wijzer van!

Heb alles al losgetrokken, een voor een geprobeerd, handleiding gelezen, ECS website bezocht, maar ik kom er niet uit!

Heeft iemand een ideetje wat dit zou kunnen zijn?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:17
Heb je je geheugen al één voor één geprobeerd? Ook in een ander slot? Heb je gekeken of je ventilator van je processor wel draait?

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16
Of misschien zit je videokaart er niet goed in. (niet goed aangeschroefd en per ongeluk tegen het kabeltje aan getrapt of zo)
Verder, zie White Feather.

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

ok we gaan los...

haal alle niet essentiele onderdelen eruit... (dus ook maar een geheugenbankje gebruiken)
druk de videokaart GOED aan
clear de CMOS....
stel de bios opnieuw in

doet ie het?

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Zie Hangen en opstartproblemen onderaan de Technische PMG FAQ.

Wat gebeurd er als je 'm nu aanzet? Is er iets in de pc te zien, heatsink niet goed op de cpu oid :? (check dat eerst, anders mol je je cpu of iets anders misschien als je 'm aanzet)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, ik heb echt alles al geprobeerd! Alles los, een voor een...

Ik weet het niet meer, wat in die FAQ staat had ik al verzonnen :(
Pagina: 1