When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...
Waar te beginnen, dolby digital werkt alleen bij dvd, dus om te beginnen zul je zo'n apparaat nodig hebben.
Dan, het verschil tussen pro logic en dolby digital, dolby digital het woord zegt het al, is een digitaal signaal.. waarin 6 losse kananlen verwerkt zitten, midden left front, righ front, left rear, right rear, en een subwoofer kanaal ook wel LFE genoemd.
prologic is een analoge manier om van een stereosignaal 4 kanalen te maken, te weten, left front, right front, center, en rear..
dit wordt geregeld door een microprosesor, en werkt met ieder stereo signaal.
Voor dolby digital gebruik je in het ideale geval 4 dezelfde speakers + een center + een subwoofer,. maar het kan ook met 5 satalieten en 1 subwoofer.
wat ook kan, is 2 grotere front speakers, 1 midden, en wat kleinere rear speakers..
Infinity is over het algemeen een duur en ook erg goed merk, maarja.. dan krijg je weer de bekende discussie, ga luisteren of je het mooi vind klinken..
succes !! en als je wat te vragen hebt..
doe het !!
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
Subwoofer is niet verplicht, als je 'm niet hebt wordt het over de andere kanalen verdeeld. Eigenlijk wel een should-have, want anders mis je een hoop fun.
Dolby Digital is een techniek waarbij de audio gecomprimeerd word zodat het op b.v. een DVDtje past. Dolby Digital is digital all-the-way, waar Dolby Pro Logic een analoge techniek is. De term Dolby Digital zegt niets over het aantal kanalen, wat kan varieren van 1.0 (mono) tot zelfs 7.1 (icm THX Surround EX). Het surroundsignaal van Dolby Surround (Pro Logic) reist mee op een analoog stereokanaal. Het centerkanaal en het mono-achterkanaal wordt mbv de matrix gescheiden.
Hoop dat 't beetje duidelijk is, sux6 met je keuze...
we hebben het over dd 3/2.
Dus ga nou niet lullig lopen doen.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Klinken perfect! (in mijn oren)
(sommige op dit forum zullen er wel wat op aan temerken hebben, maarja, deze boxen zijn 'betaalbaar' sommige mensen op dit formum zitten met speakers van 6 ruggen en kabels van 50 piek de meter, ja, die zullen het niks vinden. Maar voor een gewone muziek/film fanaat is dit echt erg leuk spul!)
heb er zelf een Onkyo 575 serie versterker bij.
En het klinkt gewoon te gek! (nogmaals, mijn mening)
Dus als jij het goed vind klinken, gewoon kopen, de prijs is nu gewoon erg lekker!
ehh, you may call me old fashioned maar ik denk niet dat curry 10 maanden op jouw advies heeft zitten wachten, defectiv.Op maandag 03 september 2001 12:08 schreef Defectiv het volgende:
Dus als jij het goed vind klinken, gewoon kopen, de prijs is nu gewoon erg lekker!
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Zat iets te zoeken, kwam dit tegen, maar checkte de datum niet ... oops ... mijn fout....
Waarom pletteren ze zulke oude threads eigenlijk niet automatisch op slot?
Erg lekkere speakers.
De overture 1 is een kleine speaker met een side-firing sub met ingebouwde versterker.
heeft me een half jaartje terug 500,- per stuk gekost waren oorsponkelijk 1500,-.
die mkII zijn mooi kompakte speakers tegen een zacht prijsje met ook een mooi helder geluid. zeer goed als rear speakers te gebruiken. paar maanden terug gekocht voor circa 200,- per stuk.
Die overture 1 zijn met beetje mazzel nog te koop
ideaal voor als je niet te veel ruimte hebt.
Maarja smaken verschillen gewoon effe luisteren wat je lekker vind klinken.
http://www.t3.co.uk/audio/review.asp?id=29
voor een review van de overture 1
Asus A7V ,512mb el cheapo mem , Aopen1232a ,oldie Aopen dvd 6x ,40g maxtor & 45g IBM ,SB live 5.1 cheapo ver. Sony STR-DB 830 ,2x Infinity overture 1 & 2 x infinity Reference mkII & blaupunkt center 20 years+, Lenoxx dvd 9000
Ik wil het toch ff voor Silacoid opnemen, omdat die de vraag "En wat is precies een verschil tussen Digital en Pro Logic?" beantwoorde zoals die beantwoord moest worden, waar jij het alleen hebt over een 5.1 opstelling wat niets zegt over dolby digital geeft Silacoid antwoord op de vraag wat dolby digital IS. JIJ maakt ervan dat hier gesproken word over een 5.1 opstelling.....Op vrijdag 10 november 2000 02:26 schreef tbusquet het volgende:
Ja, tuurlijk kan dolby digital meerdere kanalen bevatten, maar we hebben het hier over een 5.1 opstelling voor dolby 2.0 gaat niemand een dd 5.1 receiver kopen..
we hebben het over dd 3/2.
Dus ga nou niet lullig lopen doen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dit topic is gesloten.
![]()