Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

+12 volt te laag ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een server hier staan om te downloaden etc

hij heeft 4 x 80 gig hd`s en 1 x 60 gig hd
het is een p3 733 400 mb ram
en in idle als hij normaal in windows aanstaat zijn de voltages volgens speedfan

core : 1,71
+3,3v : 3,31
+5v : 5,03
+12 : 11,81

is dit een teken dat me voeding van 300 watt het niet meer trekt ? of bijna niet meer ?

Verwijderd

kan je niet in je voeding je 12v opdraaien?

bij sommige voedingen kan dat namelijk :Y)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het voltage mag zowiezo 5% afwijken. 10% op 12v is soms ook nog geen probleem. Ik zou me hier nog zeker geen zorgen over gaan maken.

Verwijderd

Topicstarter
maar wat dan als ik me laat werken ? dan dropt hij toch ook bijv als mijn bak op een lan party van alle kanten wordt verkracht door downloaders dan is die super stressed is het dan wel riskant ?

Verwijderd

tja. hijs lager dan behoort.. dus imo kan het minder schade aanrichten dan tehoog :)

(blaast je voeding wel lucht uit? sterk/zwak warm/heet/koud oid?)

Verwijderd

Topicstarter
hij blaast hard want er zitten 2 x 80 mm vents op en aan een die naar buiten blaast en een aan de andere kant die naar binnen blaast
de lucht is voor de hand gewoon cool

maar zoals ik al zei dit is allemaal in idle stand hij doet nu bijna niets

• SH007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 12:02:
hij blaast hard want er zitten 2 x 80 mm vents op en aan een die naar buiten blaast en een aan de andere kant die naar binnen blaast

Doe dan eens een stresstest met burnP6. Kopieer ondertussen nog even een paar grote bestanden van de ene schijf naar de andere en kijk naar je voltages.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 12:02:

tja, k had het met mijn voeding :X fan zat vast :X en de voltages waren meteen klote :X en nieuwe fan er in en hji werkt prima
daarom mijn vraag :)

Verwijderd

Topicstarter
is burn in cpu ook goed ?

• SH007
  • Niet online

Kan ook wel, maar afaik staat burnP6 bekend als een zware test voor de voeding.
Hier kun je 't downloaden: http://users.ev1.net/~redelm/

Verwijderd

Topicstarter
ok ben nu aan het kopien van een hd naar een andere ongeveer 10 gig
en cpu barbquen
en ik krijg nu deze voltages

core 1,68v
+3,3 3,29
+5 4,98
+12 11,93

dit is na 5 min met cpu 100% en bijna alles gekopierd

Verwijderd

Topicstarter
ok heb nu zelfde als hierboven maar ben nu van de e naar de f aan het kopieren en van de d naar de g en voltages blijven hierop staan

core 1,68v
+3,3 3,28
+5 4,98
+12 11,93

alleen de 3,3 is 0,01 naar onder gegaan

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11 10:39
Niet naar kijken.
Het beste kan je met een multimeter direct aan de voeding meten, dus pak bijvoorbeeld een molex stekker (dat zijn van die voedingsstekkertjes die ook in je HD gaan) en meet daar de spanning die je voeding afgeeft.

Voltages die een programmatje laat zien komen van het moederbord, en niet van de voeding zelf.

Verwijderd

Topicstarter
en waar moet ik dan op lette ?
hoeveel moet dat zijn ?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Phreak schreef op 27 december 2002 @ 12:29:
Niet naar kijken.
Het beste kan je met een multimeter direct aan de voeding meten, dus pak bijvoorbeeld een molex stekker (dat zijn van die voedingsstekkertjes die ook in je HD gaan) en meet daar de spanning die je voeding afgeeft.

Voltages die een programmatje laat zien komen van het moederbord, en niet van de voeding zelf.
En hoe meet je dan de 3.33V?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• SH007
  • Niet online
The Dolf schreef op 27 december 2002 @ 12:37:
[...]

En hoe meet je dan de 3.33V?

Die is in dit geval niet zo belangrijk. De 5v en 12v geven al een goede indicatie of je voeding het trekt of niet.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hij heeft ook geen last van vastlopers oid
ik zou me nergens zorgen over maken

Iperf

Verwijderd

Ik had ook een voeding waarbij het +12 volt lijntje te laag was. Net iets boven de 11 volt. Hierdoor startte mijn pc zich om de 5 minuten opnieuw op ofzo, en soms al direct als windows gestart was. Die voeding heeft daarvoor 2 maanden goed werkt. Toen ik een oude (minder goede) voeding in mijn systeem had geplaatst liep mijn pc weer als een zonnetje.
Ik snap ook nog steeds niet wat er met die voeding is misgegaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 11:56:
ik heb nu een server hier staan om te downloaden etc

hij heeft 4 x 80 gig hd`s en 1 x 60 gig hd
het is een p3 733 400 mb ram
en in idle als hij normaal in windows aanstaat zijn de voltages volgens speedfan

core : 1,71
+3,3v : 3,31
+5v : 5,03
+12 : 11,81

is dit een teken dat me voeding van 300 watt het niet meer trekt ? of bijna niet meer ?
Dit is qua afwijken totaal niks, je 12 volt is 1.6% te laag en dat stelt totaal niks voor (en waar wordt die 12 volt weer voor gebruikt, meestal om de een of andere nauwkeurige spanning mee te genereren, dus niet interresant). Waar je eerder aan moet denken is de meting van speedfan, hou nauwkeurig is deze ? PS afwijking van 5% is zeer zeker acceptabel.(vergeet ook niet de nauwkeurigheid van je digitale meter + de digits afwijking die deze mag hebben).

Verwijderd

volkomen normaal

mijn specs: 12v: 11.84v

Verwijderd

Onzin om hier een topic over te openen, er is helemaal niks aan de hand, alles is volkomen normaal.

Verwijderd

tussen welke pinnnen moet an de 5 volt staan ?? dat is toch rood en zwart ???

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 19:47

Garrett

Watercooler

Mijn 12V wordt soms 12.95... is dat wel schadelijk?

I love watercooling

Verwijderd

De 12 volt van je mobo geeft idd sowieso minder dan 12v.
Ik heb hier naast mij namelijk een versterker van in een auto aangesloten op een voeding (voor mijn tweede hifi als rear-out te gebruiken) en die liet het gewoon afweten als ik hem aansloot op de 12v van de ATX connector. Ff op de 12v van de molex en alles was in orde :z

Verwijderd

Garrett schreef op 27 december 2002 @ 19:37:
Mijn 12V wordt soms 12.95... is dat wel schadelijk?
Dat lijkt mij niet, is nog geen 10% meer.
Pagina: 1