Toon posts:

Radeon 8500 crasht bij games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha,

Ik snap er even niets meer van. 8)7 Heb vorige maand een Gigabyte Ati Radeon 8500 gekocht (128 mb), en de boel onder XP geinstalleerd (eerst oude drivertjes eraf). Alles werkt, inclusief tv-out en dual monitoren, ik kan rustig een hele DVD kijken op mijn kijkpijp, maar een beetje gamen gaat niet. Na een paar minuten hangt alles, behalve het geluid. Heb alle instellingen die ik kan bedenken nagelopen, maar weet nu even niet meer wat te doen. Heb het ATI radeon topic ook doorgeploegd(viel niet mee), maar daar ben ik dit ook niet tegengekomen. De kaart wordt niet te warm, btw, daar heb ik ook nog naar gekeken, maar t fannetje draait en ik ben warmer dan de kaart ;)

Iemand enig idee?

Specs:

Asus A7M266
AMD Athlon 1 ghz
Maxtor 40 gig
Win XP
SB Live
LG DVD-player
PLexwriter
Gigabyte ATI Radeon 8500 Deluxe
Catalyst 2.5 drivers

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 11:48 . Reden: vergeten... ]

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
duidelijk een voorbeeld van infiniteloop
en dat is een probleem wat maar moeilijk te verhelpen is

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je moeilijk te verhelpen? Als in; niet te verhelpen? Heb je ideeen/oplossingen of kan ik die kaart maar beter terugbrengen?

• taz3d_nl
  • Laatst online: 25-02 12:08
ik heb met mijn oude club3d radeon 8500 pro ook het zelfde probleem gehad, alles loopt vast alleen het geluid blijft gewoon normaal
er zijn wel oplossingen zeggen ze maar ik heb het in het verleden ook geprobeerd en helaas zonder resultaat, je kunt proberen je bios te flashen van je mobo of andere drivers voor je videokaart
mocht het niet helpen dan staan op het forum van http://www.rage3d.com nog wel een paar topics over dit probleem

[ Voor 3% gewijzigd door taz3d_nl op 27-12-2002 11:55 ]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Misschien heb je gewoon een betere voeding nodig. Je 3,3V lijn mag niet meer dan 10% afwijken. Vage vast lopers zijn daarvan een veel voorkomend gevolg. Gebruik een programma zoals Motherboard Monitor om dit te meten, en stel als minimale waarde 3,0v in

suc6

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ben weer iets verder. XP vergat oorspronkelijk te melden dat het een driverprobleem is van ati2dval.dll of zoiets. Die driver blijkt niet goed te kunnen tekenen, en daarom hangt de boel. Inmiddels alle oude drivers er weer afgehaald, en wil nu catalyst 2.5 installeren. Alleen doet ie dat niet, hij roept dat ie islayer.dll niet kan laden. Ook met de oorspronkelijke drivers geeft ie hetzelfde probleem. Heeft iemand deze ellende weleens meegemaakt, en weet iemand welke drivers ik nu het beste kan installeren? En hoe ik dat kan doen zonder die nare foutmelding?

Oja, die voeding is ok, ik heb 350 watt en alles loopt in de strakke lijn, en wijkt niet teveel af.

Thanks.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 13:34 ]

Pagina: 1