Toon posts:

Foutmelding opstarten Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn latop opstart krijg ik de melding:

Suspent to disk partition missing!!
please run 0vmakfil.exe

Kan iemand mij vertellen wat dit inhoud en wat ik hieraan moet doen???

Thanx :?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Geef eerst maar eens wat meer info graag, OS, hardware specificaties etc. Dan kunnen we je misschien helpen, en misschien je standby instellingen, ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Suspend heeft te maken met het wegschrijven van het werkgeheugen naar de harde schijf (bij jou een partitie) als de laptop in slaapstand springt. Als je die dan weer aanzet wordt het volledige werkgeheugen uit de partitie gelezen en kun je verder werken waar je mee bezig was. Blijkbaar kan het geheugen niet worden uitgelezen uit de paritie omdat die niet meer bestaat. Check handleiding. Ik verwacht dat die .exe een lege partitie aanmaakt en je alles waar je mee bezig was kwijt bent.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens op de supportsite van het merk notebook.
Ik zelf heb dit ook wel eens meegemaakt. Was heel makkelijk door gewoon een proggie te downen en te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een notebook van laser

intel celeron 850
128MB
20gig (was opgedeeld in 2 met een herstel partition maar heb alles gewist en heb hem veranderd in 2 part. 10gig
OS org was windows XP home....Nu Pro met sp1

ben op de site geweest van laser maar kon niets ontdekken..

Alvast bedankt vor de reacties!!!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 11:33:
[....]

Alvast bedankt vor de reacties!!!
2e keer is niet nodig.... check de faq even , faq "forumgedrag" #pre-topic

Verwijderd

was opgedeeld in 2 met een herstel partition maar heb alles gewist en heb hem veranderd in 2 part. 10gig
en dat had je niet moeten doen. die herstel partitie was waarschijnlijk voor de suspend mode, de partitie die 'ie nu kwijt is. check handleidingen, moet het in staan

Verwijderd

het heeft inderdaad te maken met het wegschrijven van het werkgeheugen naar de harde schijf zoals al gezegd is.
Probeer eens in de bios te kijken welke optie aanstaat voor de functie van de aan/uit knop van de laptop, bij veel laptops heb je hier 2 opties: suspend en on/off (of iets in die geest).

Suspend houd in dat alles in je laptop gewoon uitgaat, maar dat je werkgeheugen naar een partitie op de HDD geschreven word zodat als je je laptop weer aanzet je gewoon verder kan waar je gebleven was i.p.v opnieuw op te hoeven starten.

On/off houd gewoon in dat als je op de aan/uit knop drukt als de laptop aanstaat dat ie dan ook gewoon helemaal uitgaat (zoals bij normale pc) en je bij het opnieuw aanzetten ook opnieuw moet opstarten.

Als hij in de bios op de 1e optie staat dan zit daar waarschijnlijk het probleem: je laptop start op en zoekt de inhoud van het werkgeheugen op een partitie van je HDD die er (waarschijnlijk) niet meer is en dus krijg je een foutmelding. Zet hem gewoon op de 2e optie en hij zou gewoon moeten opstarten (of om opstartdiskette vragen als er niets op de schijf staat).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle instellingen veranderd(allerlei combinaties) in het bios maar krijg het gewoon niet voor elkaar.

Ik denk dat het hieraan ligt: (bios)

Suspend controls
lid switch funtion; suspend (kan ik niet veranderen)

suspend type
( ) supend to ram
(*)suspend to disk ( heb beide al geprobeerd)

suspend to disk on Battery low: Disabeld/enebled

Iemand nog wat anders in gedachten??

Verwijderd

als je "suspend type" naar "suspend to RAM" zou zetten zou hij het als je het mij vraagt moeten doen. Dit houd namelijk in dat je pc i.p.v het tijdelijk geheugen naar een partitie op je HDD zet het in het RAM houd en dit op de 1 of andere manier bewaard (kleine spanning erop houden ofzo).

Als dit niet werkt weet ik het ook zo snel niet meer :?

staat er absoluut niets in de bios over de manier waarop je aan/uit knop werkt?

Als je er echt niet uitkomt zou je kunnen proberen "suspend type" op "suspend to RAM" te zetten en je voeding+batterij eruit halen en een nachtje laten staan in de hoop dat er dus niets meer in je RAM staat en hij gewoon boot. (8>

Verwijderd

Topicstarter
Er staat niets over de aan en uit knop in het bios.......... :(

Ik ga je laatste optie proberen en kijken wat hij dan gaat doen... :?

Verwijderd

is het niet al te laat voor het aanpassen van die suspend optie? Schijnbaar heeft de laptop zichzelf in suspend mode gezet en de data naar de partitie willen schrijven. En nu wil ie tijdens het booten die weer inlezen. Je kan toch niet doorbooten? Als dat zo is dan moet je de laptop eerst wijs maken dat ie gewoon moet booten en niet vanaf de suspend partitie. Daarna kun je dan die instelling wijzigen.
Pagina: 1