2de Maxtor HD dood...

Pagina: 1
Acties:

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-01 20:25
Ik heb een aantal maanden geleden mijn HD (Maxtor 40GB 7200rpm) opgestuurd omdat deze kapot was. Ik kreeg zo'n BIOS melding over een "imminent hardware failure". Deze is dus netjes vervangen en werkte weer als een trein...

Maar laatst had ik af en toe dat mijn PC de primary HD (deze Maxtor dus) niet kon vinden. Na een reset was het probleem verholpen.
Vorige week kreeg ik helaas weer die BIOS warning...
de schijf gaat dus weer kapot binnen enkele dagen/weken :'(

Waar ken dit nou aan liggen? Heb ik gewoon pech met de Maxtors??
Of kan het ook van iets anders zijn (zoals mobo)? :?

Thnx in advance

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk is je maxtor gewoon brak. Heb hier hetzelfde prob met een hdd, ding leeft ook niet erg lang meer, ding wordt ook vrijwel niet meer gebruikt.
Ik denk dat je gewoon pec hebt met die brakke Maxtor hdds.
mobo lijkt me sterk.
Het enige dat ik me kan bedenken is overhitting. Is je kast verder goed gekoeld?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Misschien beetje gare voeding die teveel stroom toevoerd op +12v ? of te weinig natuurlijk

Verwijderd

Heb je niet iets in de buurt staan wat schadelijk voor dat ding kan zijn? Het kan natuurlijk toeval zijn maar die kans is erg klein.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-03 15:42

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb EXACT hetzelfde probleem gehad (SMART Imminent Failures), alleen dan met 60GB Maxtors... ze zijn wel gewoon vervangen via de RMA procedure van Maxtor, maar kost me toch elke keer tijd & geld & moeite om het te regelen.

Ik heb echter wel het geluk gehad dat de logistieke afdeling van Maxtor een beetje brak is... ik had na het RMA'en van de 3e 60GB drive in 1 jaar, twee schijven binnen gehad (met een tussenpoos van 2 weken)... dus ik heb nu 120GB ipv 60GB... op zich wel leuk, ware het niet dat de 2e HD ook al een beetje onbetrouwbaar lijkt te worden :(

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:40

Chop2000

Vroem

heej dat probleem had ik laatst ook met een maxtor 40gb 7200rpm....
die hdd=gewoon gaar, opsturen en je krijgt een nieuwe..

niks

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-01 20:25
Ik snap er nu nix meer van:
vandaag zat ik weer achter de PC om de SMART code te noteren..en wat denk je?
... geen error nu...

Ook de BIOS geeft nu geen imminent bagger meer aan.
Toch vertrouw ik die schijf niet. Ik neem asap contact op met Maxtor.
Weet iemand hoe je het beste contact met ze op ken nemen? De laatste heb ik via Ierland gedaan, maar is er geen nummer in Nederland?

En voor de toekomst...NOOIT geen Maxtor meer voor mij iig aangezien er meer gevallen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door RayMan op 31-12-2002 19:28 ]

Pagina: 1