Toon posts:

link openen in nieuw frame

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wie weet hoe ik alle links op mijn pagina automatisch in een nieuw frame venster kan laten openen, zonder dat ik voor elke link een nieuwe frameset moet maken.

Op de manier zoals hotmail altijd in een nieuw venster opend, zodat er bovenin altijd een logo van de site blijft staan.
Ik wil dit voor mijn site ook doen, zodat het 1 geheel blijft, zoals: http://www.nulkommanuleuro.nl/test.htm
Kan dit alleen met php en mysql? Of is er ook een eenvoudige html code voor?
op het beginnersweb konden ze me niet helpen helaas
hoop dat iemand hier het weet.
grtn Erik

ps. kreeg dit antwoord:"het antwoord is frames en <a href="jepagina.html" target="naamvanjeframepje"> blaat </a>"
Maar ik moet dan voor elke link een nieuw frame maken?
Ik heb namelijk nogal wat nieuwe links steeds....

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
kan heel simpel met php lijkt me, gewoon een pagina maken met een mooie header (van jou site dus), en dan gewoon met php include de pagina eronder inzetten. Niet echt een frame, maar wel doeltreffend, want zo blijft de pagina altijd in jou site zitten aangezien sommige sites zichzelf weer uit een frame halen zeg maar.

om jezelf veel werk te besparen zal je denk ik wel php moeten gebruiken....

voor de zeurders, met asp kan t ook wel :P

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

begin eerst eens met een cursus HTML (no flame intended) en lees dan iets over frames en hoe ze werken. Daarna spreekt het wel voor zich.

suc6 :)

je kunt namelijk een target opgeven. dit target laat je ook een 'geframde' pagina zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door sjolmers op 27-12-2002 11:11 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Cartman!
  • Niet online
sjolmers schreef op 27 december 2002 @ 11:10:
begin eerst eens met een cursus HTML (no flame intended) en lees dan iets over frames en hoe ze werken. Daarna spreekt het wel voor zich.

je kunt namelijk een target opgeven. dit target laat je ook een 'geframde' pagina zijn.
hij wil het niet IN zijn webpagina maar in een nieuwe page met frame, ik denk dat het lastig wordt omdat met gewoon html te doen? offeh, moet ik me boekje weer opnieuw lezen? :X

Verwijderd

target="_new">

en met javascript de inhoud van je framepagina maken...

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 11:16 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
combo van targetten naar _new en een php of javascript die een frameset bouwt met je doelurl.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Dit zou in princiepe toch ook gewoon met javascript kunnen?

Gewoon een nieuw venster met frames openen, en dan het onderste frame instellen op de juiste pagina met een javascriptje.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dit kan prima met javascript. Je moet een link maken naar externelink.html, met in de url het adres van de externe site:
externelink.html?url=http://tweakers.net
En in externelink.html maak je een normaal frameset, maar laat je dat ene frame waar de pagina in moet komen schrijven door javascript, door het adres uit de url te halen.

sim-pel :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Cartman!
  • Niet online
Prammenhanger schreef op 27 december 2002 @ 11:59:
Dit kan prima met javascript. Je moet een link maken naar externelink.html, met in de url het adres van de externe site:
externelink.html?url=http://tweakers.net
En in externelink.html maak je een normaal frameset, maar laat je dat ene frame waar de pagina in moet komen schrijven door javascript, door het adres uit de url te halen.

sim-pel :)
maar als je er een frameset van maakt dan heb je kans dat de website een anti "in frame" script heeft oid, daarom lijkt php include me simpeleren (zowieso al..)

Verwijderd

Topicstarter
sjolmers schreef op 27 December 2002 @ 11:10:

no flame taken ;-)

www.0euro.nl en www.nulkommanuleuro.nl zijn allebei van mij.
niet voor de reclame, maar dan weten jullie wat ik wel en niet kan.
www.0euro.nl is helemaal met frames gemaakt iig. ;-)

• Cartman!
  • Niet online
sinds ik het een keer zonder frames gedaan heb, ga ik t niet anders doen. Namelijk gewoon een tabel :) echt handig, gewoon met php include, pagina laadt dan helemaal opnieuw, maar ik vind het beter werken eigenlijk. Ooit aan gedacht ?

Verwijderd

Topicstarter
g00fy schreef op 27 december 2002 @ 12:40:
[...]

maar als je er een frameset van maakt dan heb je kans dat de website een anti "in frame" script heeft oid, daarom lijkt php include me simpeleren (zowieso al..)
g00fy , tanx! jij bent de eerste die het echt begrijpt! :*)

Nu moet ik jou nog even begrijpen, : " een anti "in frame script?"? :?

En waar zou ik zulke php code kunnen vinden?

• Cartman!
  • Niet online
ik bedoel dat sommige sites het niet toestaan dat ze in een frame geladen worden. Daar is een bepaald javascript voor die dan de pagina gewoon opnieuw laadt zonder dat jou logo er nog boven staat.

Het is simpel, je maakt eerst gewoon je standaart html pagina, met bovenin bijvoorbeeld je logo enzo, daarna voeg je met php de nieuwe pagina in die dus bijvoorbeeld de variabele site is, dan sluit je de site weer af met jou logo oid. En dan zie je boven en onder jou logo en int midden de site met alle functionaliteit, alleen grote kans dat zodra je iets op die site doet dat ie dan opnieuw laadt, en dan staat jou logo er niet meer in. Maar als het een pagina met frames betreft is dat niet zo.
edit :ik kan niet uitleggen :(

voor de php : www.php.net

[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 27-12-2002 13:45 ]

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Dat lijkt me niet zo'n goede oplossing. Het kost overbodig dataverkeer en de kans is groot dat de pagina het niet leuk vind als er plotsling een tabel boven staat.

Maar met javascript een frameset openen:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<html>
<frameset onLoad="var new_location = document.location.search; parent.body.location.href= new_location.

substring(1,new_location.length);" rows="50%,50%">
    <frame src="about:blank" name="kop">
    <frame src="about:blank" name="body">
</frameset>
</html>

Als je deze pagina opent met pagina.htm?http://www.tweakers.net dan verschijnt netjes tweakers.net in het onderste frame. Het zal wel niet de beste code mogelijk zijn, maar het werkt iig in IE6 en Phoenix .5

• Cartman!
  • Niet online
Timpie schreef op 27 december 2002 @ 14:14:
Dat lijkt me niet zo'n goede oplossing. Het kost overbodig dataverkeer en de kans is groot dat de pagina het niet leuk vind als er plotsling een tabel boven staat.
moet ik bekennen dat ik daar even niet aan gedacht had ;)

Verwijderd

Topicstarter
SUPER MOOI! Hij doet het helemaal! echt bedankt man! Daar was ik dus zelf nooit achter gekomen!
Heb het even in een testindex geprobeerd!
http://www.nulkommanuleuro.nl/index2.php

Heb er dit van gemaakt: bovenste venster vast.
<html>
<frameset onLoad="var new_location = document.location.search; parent.body.location.href= new_location.
substring(1,new_location.length);" rows="14%,86%" cols="*" border="0" framespacing="0" frameborder="NO">
<frame src="bovenkant.htm" name="kop" scrolling="no" noresize>
<frame src="about:blank" name="body" scrolling="yes" noresize>
</frameset>
<noframes></noframes>
</html>

TX iedereen!
vooral g00fy en Timpie :*) :*) :*)
Pagina: 1