Toon posts:

[PHP, MySQL]char fout

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een prachtig ecard systeempje gebouwd (www.kitap.nl)
het werkt allemaal perfect op 1 ding na
zodra ik in een form een ` stop doet hij het niet meer (de query dan)
iemand bekend met dit probleem

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Je input moet je eventjes door 'addslashes' halen.
PHP:
1
2
$in_query = addslashes($_GET["input"]);
$result = mysql_query("SELECT * FROM blaat WHERE dit='". $in_query ."' AND dat=1");

[ Voor 19% gewijzigd door Alex op 27-12-2002 10:09 ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je het resultaat dan weer wilt weer laten geven, moet je wel even een stripslashes() erover heen halen, anders heb je al die slashes ook in je tekst staan.

Verwijderd

Topicstarter
uh het werkt wel nu
maar dat stripslashen is me niet helemaal duidelijk
moet ik dat waar ik de text laat zien dit doen
code:
1
$detext = stripslashes('$textuiteenqueryofzoiets');

??

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Aks je data in je DB wil stoppen:
PHP:
1
$detext = addslashes ($text);

Als je je data eruihaalt en de slashes eruit wil halen, omdat de bezoekers anders een heleboel slashes krijgen:
PHP:
1
$detext = stripslashes ($text);

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 19:50

PowerSp00n

There is no spoon

Ehm dit probleem had in nooit (stripslashes). Altijd addslashes voordat het de db in ging, en kon het daarna gewoon eruit gebruiken.

Verwijderd

ja maar als je het dan toont in een een html input veld dan neemt ie die slashes mee over (bij gewone html output is dat niet altijd) ... Daarom de stripslashes.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:24
Ik denk dat je maar ff de moeite moet nemen om die 2 functies op te zoeken in de manual. Dan wordt er wel eea duidelijk. P&W is niet de plaats waar we alles voorkauwen. Je mag zelf ook wel moeite doen.

Ik veronderstel dat je nu wel hints/tips genoeg gehad hebt. Met een beetje leeswerk nu zul je het wel snappen.
(Of gewoon ff stoeien met die functies, dan zie je wel wat er gebeurd enzo.... Probeer het dus ff uit).

Succes. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door whoami op 27-12-2002 11:23 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.