Toon posts:

gedownloade ondertitels niet synchroom met film - aanpassen?

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Diskwijls past een gedownloade subtitle (srt-file) niet helemaal bij de film (avi-file). Bestaan er geen progjes waarbij je in 1 handeling alle tekst in deze file een tijdinterval op kunt schuiven? Want als je met notepad of zoiets de file gaat editen ben je nog wel een half jaar bezig, want dan zou je voor elke tekstregel de tijd moeten heraanpassen.

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
1) geen Hallo's, zie daarvoor de faq's van GOT ;):
Uit de FAQ van GoT die IEDEREEN gelezen moet hebben
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
2) Zo'n programma bestaat, het heet Subadjust:
http://www.divx-digest.com/software/subadjust.html

[ Voor 54% gewijzigd door Ludewig op 27-12-2002 09:51 ]

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Verwijderd

Ik heb af en toe ook last van a-synchroon lopen van de subs maar als ik dan het geheel nog eens opstart dan loopt het weer wel synchroon, rara hoe kan dat?
Probleem was dat ik dee SRT al naar SAA had geconvertteerd en probeerde aan te passen, resultaat ipv te vroeg kwamen ze toen te laat

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Deze bevalt mij erg goed:

http://users.pandora.be/vlad/subsync/index_nl.htm

Bij simpele correcties als de ondertitel bijvoorbeeld bij de 25 fps versie hoort, en ik de 23,976 versie heb, gebruik ik "the ultimate subtitle convertor", daar heb ik geen url van.

Subadjust vind ik zelf niet fijn werken.
Ik heb af en toe ook last van a-synchroon lopen van de subs maar als ik dan het geheel nog eens opstart dan loopt het weer wel synchroon, rara hoe kan dat?
Heb je dat met BSPlayer? Ik heb wel eens gehad dat ik op een niet al te snelle computer de divx post-processing zo hoog mogelijk had staan, en dat toen zowel beeld als geluid als ondertitels niet synchroon liepen.

• omewillem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
www.ondertitels.nl en kijk dan eens bij FAQ... SubSync, werkt tot nu toe perfect! ;)