De afstand van mijn centrale tot mijn huis is hemelsbreed 2 km ofzo. Zou ik met deze afstand nog wel ADSL kunnen krijgen, zodra het hier beschikbaar komt? Want anders komt het er eindelijk na JAREN en dan zou ik het nog niet kunnen krijgen
Je kan toch bij de desbetreffende ISP vragen of ze jouw gebied dekken?
hoe kunnen wij dat weten?
hoe kunnen wij dat weten?
Lekker op de bank
Ik denk het wel hoor. Ik woon hemelsbreed meer als 3km van de centrale en ik kan ook gewoon ADSL krijgen.
Welliswaar kan ik volgens mij hier alleen basic en lite krijgen maar toch
Welliswaar kan ik volgens mij hier alleen basic en lite krijgen maar toch
Verwijderd
Met 2km kun je waarschijnlijk wel max ADSL(7800 down) krijgen daarbuiten kon het geloof ik zelfs tot 8km maar dan niet max natuurlijk
Blijf het vreemd vinden dat ze hemelsbreed meten terwijl de kabels toch niet zo liggen en het lijkt me dat de kabellengte de bepalende factor is
Blijf het vreemd vinden dat ze hemelsbreed meten terwijl de kabels toch niet zo liggen en het lijkt me dat de kabellengte de bepalende factor is
ik denk eerder dat topicstarter weet waar de centrale zich bevindt en daarom ook weet wat de afstand hemelsbreed isVerwijderd schreef op 27 December 2002 @ 08:17:
De bekabeling moet wel erg raar lopen als dat meer dan 3,2km is (dat is uit mn hoofd de max afstand tussen huis en centrale wil ADSL nog optimaal werken) als de afstand hemelsbreed maar 2km is.Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 07:39:
De afstand van mijn centrale tot mijn huis is hemelsbreed 2 km ofzo. Zou ik met deze afstand nog wel ADSL kunnen krijgen, zodra het hier beschikbaar komt? Want anders komt het er eindelijk na JAREN en dan zou ik het nog niet kunnen krijgen
Binnen 2 KM is enkel probleem. Maximale afstand is geloof ik 5.7KM en dan kun je nog 512 abbo krijgen. Tot 3.5 zelfs nog 2048.Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 07:39:
Kon even het linkje van de originele site niet vinden. Via de Eweka site kun je d.m.v. het invoeren van je postcode en huisnummer zien hoever je (volgens de KPN) van de centrale zit. Kijk maar eens op:
http://www.eweka.nl
Onder het kopje "Centrale Check"
(Dacht dat dit het linkje van de originele site is:
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm)
http://www.deyterra.com
Niet echt recente database? Volgens die postcode check kan ik niet eens MXstream krijgen, terwijl ik dat toch alweer 5 maanden heb.rally schreef op 27 december 2002 @ 08:45:
[...]
(Dacht dat dit het linkje van de originele site is:
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm)
Klopt, die database is niet echt recent/handig, maar daar ging het toch niet om? Op die site kun je op eenvoudige wijze laten berekenen hoe ver je van de telefooncentrale zit, zonder dat je daarvoor het tooltje van de KPN hoeft te downloaden.sverzijl schreef op 27 December 2002 @ 08:53:
[...]
Niet echt recente database? Volgens die postcode check kan ik niet eens MXstream krijgen, terwijl ik dat toch alweer 5 maanden heb.
Kun je op basis daarvan eenvoudig inschatten of ADSL wel of niet voor je gaat lukken (en of je ADSL MAXX abbo kunt nemen
http://www.deyterra.com
Als je wilt laten berekenen hoever je van een centrale zit is het wel handig als die centrale er in staat (die 'van mij' staat er bijv niet in)rally schreef op 27 December 2002 @ 08:59:
[...]
Klopt, die database is niet echt recent/handig, maar daar ging het toch niet om?
[edit] niet goed gelezen. Centrale zelf staat er wel in, alleen kan het programmatje de afstand niet bepalen. My bad..
[ Voor 17% gewijzigd door sverzijl op 27-12-2002 09:03 ]
Bij mij klopt deze precies, slechts 300 meter. Nooit geweten dat dat ding daar zat.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Verwijderd
Niet alleen de afstand is bepalend voor het kunnen verkrijgen van ADSL. Na een lijntest wordt de kwaliteit van het aderpaar getest, ook het aantal DSL verbindingen die al over de grondkabel richting kabelverdeler lopen is bepalend, ivm de hogere frequentie is de kans op overspraak ed veel groter geworden. Daarom zal in de praktijk nooit iedereen die binnen de afstand zit een ADSL verbinding kunnen krijgen. ( zou zelfs je buurman kunnen zijn )
Als je ff een search doet kom je er verschillende topics over tegen.......
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 10:19 ]
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 10:18:
Juist. Dit is al erg vaak langsgekomen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()