Toon posts:

3 D animatie-programma's?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand een betaalbaar programma om proffessionele 3D animaties te kunnen maken?

Verwijderd

wat zijn je eisen? dat is voornaamste, voor anigifs online heb je zat shareware paketten, wil je toy story 3 gaan maken dan zul je aan de MAYA moeten ed, en dat kost knaken...

Maare waarom kopen? warez genoeg >-)
Maar je hebt natuurlijk genoeg geld om een professioneel pakket te kopen of niet :Z

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54
Blender. Gratis. Gemakkerlijk? www.blender.nl.
Nee, ik heb geen aandelen in het bedrijf dat Blender maakt. :)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Lightwave
3d Studio 4 (Makkie)
3d Studio Max2

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Definieer 'betaalbaar' en 'professioneel'
De studentenlicentie van Rhino is nog te betalen http://www.rhino3d.com
Of Cinema 4D misschien

succes!

Verwijderd

Een betaalbare 3D animatie-programma is Animation Master. Ik dacht iets van $200(studentenversie) http://www.hash.com voor meer informatie.

Blender is freeware. www.blender.nl

Maya kost $8000 voor Maya complete en $16000 voor Maya unlimited. Studentenversie kost $1000 per jaar.
Lightwave, 3Dstuido max, Softimage XSI zijn ook duur.

Rhino3D kost $195(studentenversie). Dit is geen animatieprogramma. Alleen 3D modelleringsprogramma. www.rhino3d.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet van plan 4-6 duizend dollar uit te geven voor een programma? Zijn er nog andere 3D freeware programma's behalve blender....Ik gebruik nu met veel plezier Blender....het is dus niet zo dat ik niet tevreden ben hoor maar soms moet je ook andere dingen proberen!!!Suggesties?

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Als je niet wilt dokken, dan zul je het moeten blijven doen met wat je nu hebt of maar eens naar warez CDs op zoek gaan :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Strata 3D is ook gratis.
www.strata.com

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

3D studio max
3D studio MAX!
3D STUDIO MAX!!!

makelijk, simpel, SUPERuitgebreid en SUPERpowerfull!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

3dsmax = supergaaf

maar gebruikersvriendelijk is anders :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

en 3DSMAX is gratis! ;)

Join TeamBVD!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Goed Blimmel, GEEF mij dan maar een legale versie. =)

Ik ben nu aan het toyen met een illegale versie van Lightwave. Als ik professioneel met 3D rendering aan de slag zou gaan zou ik zeker kiezen voor Lightwave. ( newtek )

Lightwave werkt volgens het polygon principe (non solid, Povray=solid) en kan als het moet gedeeltes raytracen ipv renderen. Verder kun je ook NURBS en out-of-plane-polygons gebruiken.

Stukken van o.a. Star Trek, Babylon 5 en Seaquest DSV zijn ook met Lightwave gemaakt.

Ik heb ook even een paar andere pakketten (3DMax, Softimage, Imagine, Sculpt 4D, Real 3D, ...) geprobeerd, maar het duurde me gewoon te lang om iets kwalitatiefs te maken.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
dan is er altijd nog caligari truespace
www.caligari.com

kan best veel al vond ik de 3.0 interface makkelijker.

niet duur. $99,-- offer

voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.caligari.com/gallery/images/oct00/images/image13.jpg

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog iemand naar e-culture geweest in de Rai -12/13 november? En toevallig de demo van Blender gezien?

Reacties?

Verwijderd

Wat is(was) dat e-culture?

Verwijderd

Topicstarter
The E-culture fair is an international event which presents creative and innovative concepts, processes and products in the field of new media. It took place at the RAI conference centre in Amsterdam on 12 and 13 November.

Verwijderd

Topicstarter
refresh!!!!:o:o:o:o*D*D*D*D*D

Verwijderd

Topicstarter
refresh!!!>:):):(:'(:P:o:D:R:(~

• blimmel
  • Niet online

blimmel

hoeveel info heb je al verzameld?

Join TeamBVD!

Verwijderd

Topicstarter
Genoeg info om erachter te komen dat blender the best *D is. Het werkt heel relaxed en je kan er voor 80% mee doen wat je ook met 3D studio max doet. En dan is Blender natuurlijk ook nog gratis.l:(down te loaden vanaf www.blender.nl.

• blimmel
  • Niet online

blimmel

nu alleen nog wat fijne tutorials en we gaan er allemaal mee werken ;)

en dat Blender the best was werd voornamelijk verkondigd door ene lvlietman :Y)

Join TeamBVD!

• Killemov

Killemov

Tja Blender ... tis gratis ... tis op veel platformen beschikbaar ... tis een Nederlandsch produkt ... tis dat je dr veel hoofdpijn van krijgt. Wat een absolute RUK-interface! :'( Blaten ze er nog bij 'Dat het even wennen is'! Dit programma kom je absoluut niet door zonder je die manual van ze te kopen.

Misschien wel bot: Iedereen een nekschot.

• Killemov

Killemov

Ik moet zeggen, Truespace van Caligari ziet er op het eerste gezicht ook aardig uit. (BTW: Komt net als Lightwave ook van de Amiga.) Als ie echt maar $99 is, zou ik dat zeker uitproberen.

Verwijderd

is dat blender een grap ofzo? Bij mij op de computer (p3-500@620+256mb sdram+voodoo33000) slaat ie vast. werkt op geen enkele toets meer en na een paar keer keyboard stampen sluit ie af. Op de pc van een vriend (geforce2mx,tbird700,128mb) precies hetzelfde. Ook nog op mijn ma's p2-233 geprobeerd,64mb,standaard video) en ja weer hetzelfde.

Dit is of een grap, of met stip de meest bizar slechte interface die ik ooit in mijn leven gezien heb. Of een combi.

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 09:53

jvaneijk

Dr.Oak

3Ds max gratis?? Vertel mij dan eens waar..

iRacing Profiel

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

jvaneijk schreef op 09 October 2003 @ 13:19:
[...]

3Ds max gratis?? Vertel mij dan eens waar..
Hmm, warez requests zijn hier niet de bedoeling, dat hoor je te weten ;). Even opletten voordat je zoiets post dus :)

LinkedIn
Instagram

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 10:50
http://www.discreet.com/products/gmax/

gmax dus, gratis versie van 3dstudio max
gmax is a free 3D modeling and animation tool based on Discreet's award-winning 3ds max™. Built for gamers to create their own in-game content for gmax ready games, a gamer can produce everything from characters and vehicles to landscapes and props. Not only do you get to customize your games with gmax, you also learn 3D design within a professional-level tool. gmax - build the worlds you want to see, in the games you love to play!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Check anders de datum eerst even voor je reageert: na 3 jaar is de vraag een beetje eeuh belegen en zijn er wel wat nieuwere pakketten uitgekomen ;)

En ik neem even aan dat je het sarcastisch bedoelde ipv als warez request :P

Edit: zoals in je vorige topic stond: het is in de winkel te koop :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 09-10-2003 14:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.