Toon posts:

[Kabel] Internet werkt plots nietmeer.

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Windows XP + SP1 systeem die het lange tijd goed heeft gedaan. Opeens had ik geen internet meer (ip: 0.0.0.0) en geen dhcp.

Ipconfig /release en /renew werkt niet.. de HUB werkt goed.. UTP is ook in orde en de netwerkkaart werkt ook nog goed.

Omdat dit niet de enige PC is die via hier het internet op gaat weet ik wel zeker dat internet het doet..

Zodra ik netwerkinstellingen en internetinstellingen reset heeft dit ook geen nut, zelfs na een format heb ik nog geen internet. Ook als ik mijn pc rechtstreeks op de kabelmodem aansluit werkt het niet na enkele netwerkinstellingen gewijzigd te hebben tot veels te vaak aan toe..

Iemand die weet waar het aan ligt?

Verwijderd

Misschien Chello en problemen gehad met spookrekeningen de laatste tijd?

Collega van mij weigerde toen de rekening te betalen, totdat er een volledig gespecificeerde rekening zou komen.

Tja... Upc dacht er anders over.. Eerst maar veel te hoge rekeningen betalen en dan pas reclameren.

Resultaat: Afgesloten :(

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 00:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
haha nee.. dat valt wel mee.. wel chello.. maar geen spookrekeningen.

Het is alleen deze ene PC die het niet doet nl.

2 andere PC's doen het nl wel..

Verwijderd

Werk je via een USB? bij mij (XP zonder SP1) gebeurt dit ook wel eens, een verandering van USB-poort helpt soms, en anders moet ik mijn modem resetten (maar dat laatste had je al geprobeerd begrijp ik)

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen USB. heel netwerk.. met Hub, dus GEEN Router.

Nic's doen het allemaal wel goed btw..

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:33
Euhm geen router?
En toch met chello op 3 pc's internet?

Mag je me eens vertellen hoe je dat gedaan hebt.
Wil ik ook wel 3 verschillend ip adressen.

[ Voor 48% gewijzigd door StaticZ op 27-12-2002 01:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
simpel, hub geplaatst. 3pc's aangesloten en het werkt... let wel op.. alles autmagisch zetten.. IP en DNS enzo..

Lees anders even de FAQ, daar staat het ook in. maar even verder on topic. hoe los ik dit nou op..?

• StaticZ
Deze FAQ ook gelezen dan?
Hoe deel ik Internet ?

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik het over ja...

Het waren.. 3pc's die het WEL deden.. (wat weer bewijst dat internet delen zo wel gaat) waarvan er eentje uitviel en nietmeer wilde.

Het probleem is nu opgelost. door handmatig alle instellingen te doen en zelf een IP te kiezen uit een bepaalde range.

iig bedankt voor de hulp.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dus in feite heb je nu een ip gekaapt. Zal de rechtmatige eigenaar erg op prijs stellen :)

https://discord.com/invite/tweakers

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

hoe wou je met chello meerdere pc's op internet zetten zonder router?
extra ip adres erbij kopen kan toch niet....?

en nee, internet delen gaat dus niet zonder een router (hardware of software matig.)

[ Voor 40% gewijzigd door job op 27-12-2002 02:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 27 december 2002 @ 02:28:
hoe wou je met chello meerdere pc's op internet zetten zonder router?
extra ip adres erbij kopen kan toch niet....?

en nee, internet delen gaat dus niet zonder een router (hardware of software matig.)
Als jij zegt dat het niet gaat.. heb ik een wonder verricht? het is algemeen bekend dat dit bij chello wel mogelijk is.. geloof je me niet? kom dan hier maar kijken.. nergens server of router hoor.. :)

Verwijderd

(wat weer bewijst dat internet delen zo wel gaat)
Ik hoop dat je in dit geval bedoeld met chello.

Standaard werkt het zo zeker niet, want het is al gezegd, je provider moet je meer dan 1 IP geven.

Datalimiet beperkingen ed. werken per sessie, niet per account, dus een provider die dat standaard aan iedereen geeft weet dat'ie massa gebruikers aantrekt. Meerdere IP'en zijn meerdere sessies, niets let je om ze te bundelen ofzo.

Is het niet zo dat je bij chello het mac adres van je NIC op moet geven?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 02:49 . Reden: vouten ]

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op 27 December 2002 @ 02:24:
Dus in feite heb je nu een ip gekaapt. Zal de rechtmatige eigenaar erg op prijs stellen :)
Nee niet echt.. ik iig niet..

Dit probleem was niet van mij, van een goede vriend.
zelf werk ik met ADSL en heb een router.. zowel voor de veiligheid als voor het gemak van internet delen.. hoef alleenmaar extra pc aan te sluiten en de router doet de rest.. handig met zo'n DHCP server.

• job

job

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 02:46:
[...]

Als jij zegt dat het niet gaat.. heb ik een wonder verricht? het is algemeen bekend dat dit bij chello wel mogelijk is.. geloof je me niet? kom dan hier maar kijken.. nergens server of router hoor.. :)
als je dus dynamische ip adressen gebruikt, kan het echt niet.

alleen werkt als je maar 1 pc tegelijk aan laat hebt.
zet je er meerdere aan, dan werkt het niet meer.

gebruik je statische ip adressen, dan gebruik je dus nu een ip van een ander persoon. zou ik maar heel snel veranderen, voordat ze internet van je afsluiten.

en als je het dus deelt via ics, zit standaard in windows, vanaf win98se. dan gebruik je dus ook een router. windows speelt dan namelijk als router.

geloof ons nou maar echt. je kan dus niet met meer dan 1 pc tegelijk op internet zitten. als je maar 1 ip hebt. of je moet gaan routeren.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 27-12-2002 02:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 02:48:
[...]

Ik hoop dat je in dit geval bedoeld met chello.

Standaard werkt het zo zeker niet, want het is al gezegd, je provider moet je meer dan 1 IP geven.

Datalimiet beperkingen ed. werken per sessie, niet per account, dus een provider die dat standaard aan iedereen geeft weet dat'ie massa gebruikers aantrekt. Meerdere IP'en zijn meerdere sessies, niets let je om ze te bundelen ofzo.

Is het niet zo dat je bij chello het mac adres van je NIC op moet geven?
Nee, moet niet.. maar word automagisch gedaan.. chello geeft je een IP adres gebaseert op je MAC adres.

Ik snap eigenlijk ook niet echt hoe dit kan werken.. maar het werkt.. modem aangesloten op uplink poort van de hub.. en daar de 3 pc's op aangesloten.. gewoonweg internet op alle 3.

• job

job

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 02:54:
Nee, moet niet.. maar word automagisch gedaan.. chello geeft je een IP adres gebaseert op je MAC adres.
niet in alle regio's
Ik snap eigenlijk ook niet echt hoe dit kan werken.. maar het werkt.. modem aangesloten op uplink poort van de hub.. en daar de 3 pc's op aangesloten.. gewoonweg internet op alle 3.
heb je het echt getest met 2 pc's die tegelijkertijd wat zitten te downloaden.

werkt het, dan vind ik dat heel bijzonder.
in welke ip range zitten die pc's eigenlijk??
zeker weten dat die hub, niet perongeluk een router is??

waarmee begint dat ip, weet je dat nog uit je hoofd

[ Voor 15% gewijzigd door job op 27-12-2002 02:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 27 December 2002 @ 02:53:
[...]

als je dus dynamische ip adressen gebruikt, kan het echt niet.

alleen werkt als je maar 1 pc tegelijk aan laat hebt.
zet je er meerdere aan, dan werkt het niet meer.

gebruik je statische ip adressen, dan gebruik je dus nu een ip van een ander persoon. zou ik maar heel snel veranderen, voordat ze internet van je afsluiten.

en als je het dus deelt via ics, zit standaard in windows, vanaf win98se. dan gebruik je dus ook een router. windows speelt dan namelijk als router.

geloof ons nou maar echt. je kan dus niet met meer dan 1 pc tegelijk op internet zitten. als je maar 1 ip hebt. of je moet gaan routeren.
hij (die vriend) heeft dus ook meerdere IP adressen blijkbaar. geloof me of niet.. maar zo werkt het. 3 pc's tegelijk aan welke alle 3 direct op de hub staan waar de modem op aangesloten is. en echt werkend internet hoor.

• job

job

ik geloof je wel, maar het kan dus niet met 1 ip.
dan moet hij er dus meerdere hebben.
dat was met @home mogelijk.
hoe het met chello zit... ik zou het niet weten.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 15:28
PICS !!!!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 27 december 2002 @ 02:55:
[...]
niet in alle regio's

[...]
heb je het echt getest met 2 pc's die tegelijkertijd wat zitten te downloaden.

werkt het, dan vind ik dat heel bijzonder.
in welke ip range zitten die pc's eigenlijk??
zeker weten dat die hub, niet perongeluk een router is??

waarmee begint dat ip, weet je dat nog uit je hoofd
Ja ik heb het echt getest.. werkt volledig.. ene zelfs netmeeting aan en andere bestandje downloaden en MSN.

IP's beginnen allemaal met; 80.56.161.** (hier dan nrtje..)

Verwijderd

Topicstarter
En hoe wil je dat dan doen?!

• henkyyyyyyy
Men neme een digitale fotocamera ,rent naar het huis van vriend .
Deur openbreken . Klikken .
Tadaa !! :D

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 27 december 2002 @ 02:57:
ik geloof je wel, maar het kan dus niet met 1 ip.
dan moet hij er dus meerdere hebben.
dat was met @home mogelijk.
hoe het met chello zit... ik zou het niet weten.
Idd ja, met @home is het niet mogelijk.. maar blijkbaar met chello wel.. zelf vind ik het ook redelijk vreemd. een provider doet dat niet zomaar.. zal het iets van een foutje zijn in de wijkcentrale ofzo?

Ik ken nl meer mensen hier in de buurt.. onderandere me buurman die het ook lukt.

Verwijderd

Topicstarter
henkyyyyyyy schreef op 27 December 2002 @ 03:01:
Men neme een digitale fotocamera ,rent naar het huis van vriend .
Deur openbreken . Klikken .
Tadaa !! :D
Dat snap ik ja.. :P waar wil je dan foto's van hebben? hoe het aangesloten staat enz? dat bewijst natuurlijk niet dat het werkt.. maarja.. wat wel natuurlijk?

Het begon met een stomme vraag maar blijkbaar wekt het heel wat interresse.. achja chello maakt ook weleens goede fouten blijkbaar |:(

• henkyyyyyyy
Ik denk zelf ook dat het een foutje in de wijkcentrale is of iets dergelijks, hier in Rotterdam werkt het niet namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Hier in spijkenisse en hoogvliet werkt het tot mijn verbazing wel..? maar die hebben toch helemaal niet dezelfde wijkcentrale?

Probeer het eens.. hub neerzetten.. modem in uplink van hub.. 2 pc's aansluiten.. pc1 opstarten en laten verbinden.. pc2 daarna opstarten en gewoon internet opgaan..

Zelfs op mijn werk doe ik het zo? we hebben daar chello.. een 16 poorts hub staan.. en voila 6 pc's op internet! Zonder problemen en niets in te stellen..

• StaticZ
Hier nu 1 pc aangesloten op een switch.
Heeft een switch ook een MAC adres ?
Want als ik me chello verbinding in de switch steek dan krijg ik op me pc ook internet. :?

Verwijderd

Topicstarter
nee, switch is net als hub. als je nu meer PC's op je switch aansluit hebben ze als het goed is ook internet.

je switch is alleen een tussenstation zodat je meerdere pc's met elkaar kan verbinden. en evt ook een modem..

Dus elke pc heeft een mac adres.. en er worden er via die switch dus gewoon 2 of meer aangesloten op die modem.

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Sjjeeeess zijn jullie op dit tijdstip nog aan 't discussieren in WOS over dingen die in NT behandeld moeten worden? hmmm... wat ik ervan kan zeggen is dat 't eigenlijk helemaal nie mag he, meerdere PC's in een huis op je chello bakkie ;) >:) :O

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Topicstarter
E-Mile schreef op 27 December 2002 @ 03:31:
Sjjeeeess zijn jullie op dit tijdstip nog aan 't discussieren in WOS over dingen die in NT behandeld moeten worden? hmmm... wat ik ervan kan zeggen is dat 't eigenlijk helemaal nie mag he, meerdere PC's in een huis op je chello bakkie ;) >:) :O
En daar wil jij mee zeggen...? :P

Och als het niet zou mogen.. zou de FAQ hierover er ook niet staan ;) en hij staat in WOS omdat ik er vanuitging dat het een software probleem zou zijn.. metname windows probleem.

• StaticZ
E-Mile schreef op 27 December 2002 @ 03:31:
En jij hebt je internet verbinding zeker niet gedeelt. 8)

edit:
Het word meer HK niveau hier

[ Voor 9% gewijzigd door StaticZ op 27-12-2002 03:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Boe!

Nu doen 3 pc's het maar een 4e niet ;)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Open maar een nieuw topic in NT.. dit topic is sowieso geen WOS topic en het niveau was helaas drastisch gedaald. En zou je in de toekomst een iets andere, meer uitgebreide, kick willen bedenken. Een kick na een dik half jaar met 'Boe' is niet echt geweldig. Loeien doe je maar op de boerderij ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.