bijna alle spellen klappen terug naar desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik heb geinstaleerd de volgende spellen (allen orgineel)

- Rtcw
- The Thing (import)
- WormsWordParty
- QuakeIII Arena
- Sof
- Sof2

Bij bijna alle spellen knal ik als de missie ingeladen word keihard terug naar de desktop, alleen sof2 en rtcw werken zonder problemen.
Ik heb volgens mij alles al geprobeerd nl.

- underklokken
- nieuwste 4in1
- oudere 4in1
- nieuwste nvidia drivers 41.09
- verschilende oude nvidia drivers
- Alle spel updates geinstaleerd
- AGP 4x gezet naar AGP2x (en terug)
- SP1 geinstaleerd (en weer deinstaleerd)
- Virus scan gedaan
- Norton Utilities erop losgelaten
- Resolutie + Refreshrate verschillend ingesteld....

Raar ondanks al mijn werk blijven de games terug kaatsen naar mijn desktop ;(

Dmv de search kwam ik meerde topics tegen van mensen die hetzelfde probleem hebben, maar daar heb ik geen antwoord tussen kunnen vinden die mijn probleem verhelp.

Dit betreft trouwens een WinXP-Home instalatie, welke op een van beide test partities is geinstaleerd (orgineel OEM)

zie voor meer details mijn sign.

[ Voor 8% gewijzigd door Slaiter op 27-12-2002 00:03 ]

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Zo te zien heb je al veel geprobeerd... heb je al eens een windows reinstall overwogen?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Voorheen niet eerder problemen gehad ??
Wat heb je veranderd aan je instellingen, toen je het nog niet had ??

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

wel raar dat alleen het SPEL casht, en niet HEEL JE PC, dus waarschijnlijk ligt het niet aan de hardware maar aan de drivers, of waarschijnlijker ligt het aan windows ZELF, dus dat is denk ik het laatste maar het beste wat je nog kan proberen...

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Marv schreef op 27 december 2002 @ 00:05:
Zo te zien heb je al veel geprobeerd... heb je al eens een windows reinstall overwogen?
Overwogen ja, maar omdat windows er koud een week weer opstaat en het niet alle spellen betreft dacht/denk ik dat ik het eerst ergens anders mooest zoeken.
Loadichus schreef op 27 december 2002 @ 00:37:
Voorheen niet eerder problemen gehad ??
Wat heb je veranderd aan je instellingen, toen je het nog niet had ??
Toen het probleem begon heb ik geen instellingen veranderd behalve dat ik de spellen met verschillende opties heb proberen te draaien.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 13:58

ZaZ

Tweakers abonnee

Directx is waarschijnlijk stuk dan denk ik, want spelletjes gebruiken die als enige ongeveer

Lekker op de bank

Verwijderd

Waarom heb je eerst sp1 geinstalleerd en die vervolgens weer eraf gegooit |:(

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Zet je klok van je videokaart eens terug.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:05
Het probleem van spellen die terug klappen naar de desktop wordt ook vaak veroorzaakt door instabiel geheugen.
Je zou eens in je bios kunnen kijken naar de instellingen van je geheugen. Met name een te lage cas-latency kan ervoor zorgen dat geheugen erg instabiel wordt.

Als het alleen is na het laden van een spel, dus net voordat het echte spel begint, lijkt het me meer een videokaart/directX probleem. Alleen dan is het weer zo raar dat het niet bij alle spellen gebeurd.
Mischien wil switchen tussen directX/OpenGL helpen?
Als spellen onder OpenGL wel werken zou je directX eens opnieuw kunnen instaleren.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Intussen weer wat extra zaken geprobeerd allemaal zonder resultaat.

- windows herinstall
- geheugen test
- andere videokaart
- hdd test
- underklokken naar amd 1800 ipv 2000
- directx 9.0 erop

No matter what i do de spellen laden in en op het momment dat het spel wil gaan beginnen schieten ze terug naar de desktop ;(

Verwijderd

Hi Slater, ik heb precies hetzelfde probleem als wat jij omschrijft. Ben ten einde raad. Nergens op dit forum kan ik een oplossing vinden. Ik zie dat jouw bericht datteert van eind vorig jaar. Ik vraag mij af of jou probleem opgelost is en zo ja hoe ? mail mij als je wilt op g.heidema@12move.nl
Pagina: 1