Internet moet wakker worden

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Mijn vader heeft een pc onder windows 98 (pII-400, 128 mb) met een ISDN smartvox basic extern modem, er zit ook een realtek netwerkkaart in voor het interne netwerk.

Nu werkt het internetten gewoon, maar soms slaapt de verbinding. Dan geef jee een aantal opdrachten en de verbinding doet niks, en begint dan na bijv 30 sec als een gek te laden en dan komt alles binnen even later weer hetzelfde, internet met pauzes dus

Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen

Verwijderd

via welke verbinding internet hij? via de isdn of via de netwerkkaart en een router/kabelmodem?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 00:03 ]

• arjandijk162
via ISDN direct op de computer, maar ik haalde die netwerkaart er even bij omdat ik net ook in mn eigen pc met hetzelfde modem zon realtek kaartje gezet heb en daar hetzelfde probleem optreed, dat had ik volgens mij niet voor de netwerkkaartinstallatie

Ik internet dus via ISDN met Demon

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Hangt je modem niet automatisch op na een aantal seconden/minuten inactiviteit, en gaat dan weer inbellen als je weer wat data vraagt?? Dat zou wel de pauze's verklaren...

Verwijderd

Is die externe modem via USB aangesloten toevallig? Mijn ADSL modem op USB aansluiten gaf precies hetzelfde probleem namelijk. (Is waarschijnlijk een probleem van de VIA chipset).

/eventueel kan je ook proberen 'turn off this device to save power' uit te vinken. Ik doe dit altijd voor de zekerheid, maar weet niet zeker of je problemen krijgt als je het niet doet.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 15:44 ]

• arjandijk162
dat laatste zal ik even proberen, het is een serieel modem

Maar ik heb sterk het vermoeden dat het aan de realtek netwerkkaart ligt, want ik heb er echt last van sinds ik dat ding in mn eigen pc heb gestopt, ik ga dit kaartje er morgen even uit halen en kijken of dat het probleem oplost.

Maasr ziet iemand het verband tussen pauzes in de internetverbinding en de netwerkkaart

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Had ik laatst ook, met dezelfde config (ook extern smartvox modem)... het bleek een virus te zijn.... had dus niets met netwerkkaart/modem te maken.. wat ook opviel was dat zolang er geen verbinding was, je nergens last van had, en als er verbinding was, alles idd met horten en stoten (pauzes en dan ineens allerlei opdrachten 'inhalen') ging

ik zou dus ff scannen...

Met of zonder mayonaise?

• arjandijk162
nee, van dat horten en stoten heb ik geen last

ik ga toch even scannen

Als er ondertussen nog andere oplossingen zijn: zeg het maar

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

uit de 1e post:
... internet met pauzes ...
en
nee, van dat horten en stoten heb ik geen last
volgens mij heb je daar wel last van hoor... :) ik noem het misschien anders, maar ik bedoel hetzelfde :)

Met of zonder mayonaise?

Pagina: 1