Waterkoeling geeft geheugenfout?

Pagina: 1
Acties:

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 14:35
Vandaag ben ik bezig geweest m'n nieuwe waterkoeling te installeren in mijn PC. Echter, als ik met de waterkoeling opstart, loopt mijn computer vast terwijl deze aangeeft dat-ie bezig is het geheugen te initialiseren. Best vreemd. Met m'n gewone luchtkoeler, doet-ie dit niet!

Ik heb een MSI KT2 Ultra2 moederbord met een XP1800+. Het waterblok is een Coolrev 3 van Klaxx.

Als er meer info gewenst is, zal ik dit natuurlijk ff posten! Alvast bedankt voor de moeite!

• Memendo
  • Laatst online: 18-02 16:42

Memendo

V4-power/Team BSD

loopt ie vast of krijg je een error? Als die echt vast loopt ga ikal gou denken aan een verkeerde bevestiging, waardoor de CPU erg heet wordt. Of is er misschien ergens een druppeltje water opgekomen.
Als je een error krijgt is het mogelijk dat je moederbord geen CPU fan waarneemt. Sluit de oude fan eens aan op het mobo om dit te testen. Er zijn namelijk borden die niet booten zonder CPU fan ( kun je meestal wel in het BIOS weizigen overgens)

• Philip_Janssen
Hij geeft niet eens beeld, dus hij loopt al vast voordat ik iets kan zien op het scherm. Ik heb de oorzaak "gevonden" met behulp van de D-LEDS.
De oude fan heb ik idd nog gewoon aangesloten gelaten.
Het lijkt een beetje op kortsluiting... Maar ik gebruik gedestileerd water, dus daar kan het niet van komen.

De proc word niet overdreven warm ofzo, dus dat lijkt me geen probleem...?

Verwijderd

Probeer eerst eens de standaardinstellingen. Vergeet ook niet dat je minder airflow langs je geheugen hebt, doordat er geen fan meer op je CPU staat, dus zal het geheugen inderdaad iets warmer worden. Als je voorheen tegen de grenzen van het haalbare aanzat kon dat wel eens de spreekwoordelijke druppel zijn.

• Philip_Janssen
Ok... ik ga het morgen allemaal es ff proberen! Als ik nogmeer problemen tegen kom, post ik ze hier wel ff! Bedankt!

• Whuzz
  • Laatst online: 18-02 15:13

Whuzz

Dodgeball!

MMS_El_Guapo schreef op 26 December 2002 @ 23:23:
Het lijkt een beetje op kortsluiting... Maar ik gebruik gedestileerd water, dus daar kan het niet van komen.
Zeker wel. Desti-water op zich geleid niet, maar zodra er een druppel van dat water op je mobo, geheugen of ander onderdeel komt zal het stof of elke andere verontreiniging opnemen en meteen geleidend worden. Dus als je er ergens water gemorst/gelekt hebt, reken maar op kortsluiting dan.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Pagina: 1