Javascript Toolbar-Menu

Pagina: 1
Acties:

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Lo, iedereen

Ik was bezig met javascript (welke geheel nieuw voor me is) en om een lang verhaal kort te houden ik zit met een probleem.

Ik wou namelijk een toolbar menu maken.
Het idee had ik al in mijn bolle koppie dus dacht zoeken naar sites.
Ik heb al actief gezocht op GoT (FQA, topics), maar ja die nieuwe search, en google. Dit alles helaas zonder succes.

Uiteindelijk heb toch een goed voorbeeld kunnen vinden zoals ik het wou hebben.
Hieronder een link (menu staat bovenin)
http://javascript.internet.com/navigation/toolbar-menu.html
Helaas mist de source alleen de helft, dus kwam ik hier niet ver mee.
Ik zoek bijv. geen menu met onderstreepte links etc. zoals dit:
http://javascript.interne...n/super-edition-menu.html

Ik denk ook dat dit soort topics al supervaak voorbij zijn gekomen, maar met de huidige search kon ik geen topic vinden waarin zoiets al eens besproken was.
Daarom, heeft iemand van jullie voor mij een site waarop zo'n soort gelijk menu staat (met source uiteraad).
Een source van iemand van julllie zou ook welkom zijn, maar is niet percee nodig. Ook hoef ik dan niet de hele source, maar alleen een beginsel (dus toolbar menu met daarin bijv. weer een submenu, zie voorbeeld).

Alvast bedankt allemaal.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Ik heb een goede tip :) Ga naar www.bol.com en koop een Javascript boek. Zeker dat het daar in staat en je leert er ook nog eens super veel van *D

[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 26-12-2002 22:34 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57
Wat bedoel je met 'de source mist de helft' :?
Als die alleen de halve source had kon ik dat menu toch ook niet zien :?

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

En misschien vind je ook nog wat op Hotscripts, en zoals armageddon_2k1 zei koop of leen een javascript boek. En succes met het leren van ervan :)

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
armageddon_2k1 schreef op 26 December 2002 @ 22:34:
Ik heb een goede tip :) Ga naar www.bol.com en koop een Javascript boek. Zeker dat het daar in staat en je leert er ook nog eens super veel van *D
Mmh heb wel een javascript boekje (zo'n kort en bondig ding). En laat het nou net zo zijn dat ik die uitgeleend heb.
En ja verder maak ik niet meer gebruik van javascript (alleen dit menu), dus ja zou beetje zinloos zijn om een boekje te kopen vind ik.

• Brent
  • Laatst online: 10:08
blijhoofd_bennie schreef op 26 december 2002 @ 22:45:
[...]

Mmh heb wel een javascript boekje (zo'n kort en bondig ding). En laat het nou net zo zijn dat ik die uitgeleend heb.
En ja verder maak ik niet meer gebruik van javascript (alleen dit menu), dus ja zou beetje zinloos zijn om een boekje te kopen vind ik.
doe eens gek en ga naar de bieb :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Tsja, als dit geen scriptrequest meer is :)

Maar goed: zo'n menu stelt niets voor. Het is enkel wat div's laten zien bij een event:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<html>
<head>
    <title>PrammenMenu</title>
<script type="text/javascript">
function show(menu){
    document.getElementById('menu_'+menu).style.visibility = 'visible';
}
function hide(menu){
    document.getElementById('menu_'+menu).style.visibility = 'hidden';
}
</script>
<style type="text/css">
.menu{
    visibility: hidden; 
    position: absolute; 
    border: 1px solid black;
}
</style>
</head>

<body>
<input type="button" value="File" onClick="show(1)" onmouseout="hider=setTimeout('hide(1)', 500)">

<div id="menu_1" style="top: 45px; left: 10px;" class="menu" 
 onmouseover="clearTimeout(hider)" onmouseout="hider=setTimeout('hide(1)', 500)">
  blaat blaat blaat
</div>

</body>
</html>

Ga daar maar eens mee stoeien.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Breepee schreef op 26 december 2002 @ 22:51:
[...]

doe eens gek en ga naar de bieb :)
Ga eens naar de bieb :? Sorry, maar mocht het je nog niet zijn opgevallen... het hele internet is één grote bieb. Neem bijvoorbeeld eens een javascript-tutorial door. Veel nuttiger dan de bieb ;)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Brent
Prammenhanger schreef op 26 december 2002 @ 23:03:
[...]

Ga eens naar de bieb :? Sorry, maar mocht het je nog niet zijn opgevallen... het hele internet is één grote bieb. Neem bijvoorbeeld eens een javascript-tutorial door. Veel nuttiger dan de bieb ;)
als je alles kunt vinden op internet, waarom stel jij dan nog vragen op dit forum?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40

Pelle

🚴‍♂️

Breepee schreef op 26 december 2002 @ 23:17:
als je alles kunt vinden op internet, waarom stel jij dan nog vragen op dit forum?

Dat zegt hij toch niet? Dat hij alles kan vinden op internet? Daarnaast bestaat er ook nog een verschil tussen dingen weten en dingen begrijpen. Ik kan een boek over wiskundige theorieen opzoeken in de bieb (of op internet), maar als ik niet begrijp wat het allemaal betekent dan is het verrekte handig als iemand anders je dat even uit kan leggen.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

dat is toch gewoon DHTML? en geen javascript, of zie ik dat verkeerd

• Brent
Pelle schreef op 27 December 2002 @ 01:11:

[...]

Dat zegt hij toch niet? Dat hij alles kan vinden op internet? Daarnaast bestaat er ook nog een verschil tussen dingen weten en dingen begrijpen. Ik kan een boek over wiskundige theorieen opzoeken in de bieb (of op internet), maar als ik niet begrijp wat het allemaal betekent dan is het verrekte handig als iemand anders je dat even uit kan leggen.
mja, is een boekje halen over javascript dan zon slecht idee? als je een menuutje wilt maken? als je zoals de topicstarter je eerste stappen zet, is het in het begin toch veel oefenen (=doen), en daarbij helpt een boek prima.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40

Pelle

🚴‍♂️

Brazza schreef op 27 december 2002 @ 01:13:
dat is toch gewoon DHTML? en geen javascript, of zie ik dat verkeerd

DHTML == javascript + html + css
Oftewel, je ziet het verkeerd.
Breepee schreef op 27 december 2002 @ 01:22:
mja, is een boekje halen over javascript dan zon slecht idee? als je een menuutje wilt maken? als je zoals de topicstarter je eerste stappen zet, is het in het begin toch veel oefenen (=doen), en daarbij helpt een boek prima.
Boekjes zijn een aardig idee, maar het nadeel van een boekje is dat het bij dit soort zaken al gedateerd is voor het uitkomt. Javascript/DHTML is prima te leren met tutorials via internet.

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Prammenhanger schreef op 26 December 2002 @ 23:01:
Tsja, als dit geen scriptrequest meer is :)

Maar goed: zo'n menu stelt niets voor. Het is enkel wat div's laten zien bij een event:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<html>
<head>
    <title>PrammenMenu</title>
<script type="text/javascript">
function show(menu){
    document.getElementById('menu_'+menu).style.visibility = 'visible';
}
function hide(menu){
    document.getElementById('menu_'+menu).style.visibility = 'hidden';
}
</script>
<style type="text/css">
.menu{
    visibility: hidden; 
    position: absolute; 
    border: 1px solid black;
}
</style>
</head>

<body>
<input type="button" value="File" onClick="show(1)" onmouseout="hider=setTimeout('hide(1)', 500)">

<div id="menu_1" style="top: 45px; left: 10px;" class="menu" 
 onmouseover="clearTimeout(hider)" onmouseout="hider=setTimeout('hide(1)', 500)">
  blaat blaat blaat
</div>

</body>
</html>

Ga daar maar eens mee stoeien.
Hehe zal mijn best doen, maar heb echt gezocht op internet (ja geef toe ben niet zo'n zoek wonder). Maar als ik het beter leer door dit voorbeeld is het dan een scriptrequest? Je hoeft het niet voor me op te lossen, de basisstappen zijn genoeg.
En voor dit ene keertje dat ik javascript ga gebruiken ga ik geen boekie kopen.
Maar nogmaals bedankt voor het script, ik zal er eens mee "stoeien" :P
Pagina: 1