Toon posts:

P3 start niet op...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier P3 pc staan (P3 500mhz, VIA mobo, Seagate 13Gb, 64Mb SDRAM, Diamond nogwat videokaart)
Nou, ik kreeg dus geen beeld... andere monitor en vidoekaart geprobeerd... ook niks. K heb toen een andere: harddisk, processor, cooler en de disc-drives veranderd...
:'( nog steeds niks :'(
k weet dus echt niet meer wat k moet doen... ligt het aan de mobo ??

Verwijderd

Hoor je wel een piep?!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Start eens op met minimale setup (proc, geheugen, videokaart en harddisk)

Verwijderd

Topicstarter
nee, helemaal geen geluid (behalve dat ratelen van de harddisk)

• supakeen
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 22:17:
[...]

nee, helemaal geen geluid (behalve dat ratelen van de harddisk)
Dus hij start wel echt op? Ik bedoel je hoort echt opstartgeluiden?

Verwijderd

Topicstarter
Minimale setup ? tja, er zit verder niet veel aan de pc :D

Verwijderd

Topicstarter
ja hij start wel (denk ik) op maar k krijg geen beeld, de ledjes van de disc-drives staan continu aan

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 22:21 ]

• supakeen
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 22:20:
ja hij start wel op maar k krijg geen beeld, de ledjes van de disc-drives staan continu aan
Dan lijkt het er toch op dat je monitor en/of je videokaart kapot is :)

Verwijderd

Moederbord naar de knoppen?! Heb je een ander moederbord?! Of een PC winkel in de buurt waar ze dit even kunnen testen?!

Verwijderd

Topicstarter
?? Wel toevallig dat beide monitors en videokaarten kapot zijn... de 2 monitors kunnen niet kapot zijn, als ik ze aan n ander pc aansluit doen ze het wel. 1 van die videokaarten doet het wel, die had ik n weekje geleden ofzo getest..

Verwijderd

Misschien ff al die drives erafhalen ? Ik heb vaker gehad dat onjuist geconfigureerde (master/slave) drives of niet goed aangesloten kabels (ide-kabeltje een pennetje verkeerd, of gewoon niet helemaal goed vast ?) leidt tot geen beeld. Beetje vreemd, maar het kan dus. Of alles is goed aangesloten, maar de gegevens voor de drives staan niet goed in de bios weergegeven (nieuwe drives geplaatst of cmos batterij zwak). Zit je mobo wel strak in de kast ? Niet een *heel* klein beetje scheef zodat de videokaart er niet volledig inzit ? Matrox videokaarten (maar die heb je denk ik niet ?) willen nog weleens *hun* bios verliezen en geven dan ook zwart beeld. Daar is dan gelukkig weer een tooltje voor bij Matrox.com...

Verwijderd

GEHEUGEN EN OF PROCESSOR PROBLEEM HAD IK VAN MIDDAG OOK WILDE NAMELIJK EEN CELERON 333 INWISSELEN VOOR EEN p2 450 ZELFDE SPECS MAAR NIETS DOEN OOK GEEN PIEPJES MAAR GEEN BEELD SORRIE CAPPS WIL NIET MEER LOS IK STARTOPNIEUW OP

sorrie voor het capps probleem zag het te laat ga morgen een nieuw toetsenbord halen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 22:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
De pc is van een vriend, dus k weet niet welke drivers hij heeft geinstalleerd. en ik kan ze er ook niet afhalen omdat k geen beeld heb :z

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Just in case je het nog niet gezien had, er staan heel veel tips in Hangen en opstartproblemen onderaan de Technische PMG FAQ.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Heb je wel PC100 geheugen, staat je FSB niet op 133 geforceerd, heb je al de CMOS gecleard?
/ondervraging

tvw

Pagina: 1