• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 15:19
Ik heb de search gebruikt omdat ik de oplossing een tijdje geleden ergens hier heb gelezen maar kan het niet terugvinden.

Ik heb een Fuji A303 digicam.
De camera begint telkens met de teller op 0001, 0002 enz.
Als ik de foto's dus kopieer naar mijn directory op de harddisk vraagt hij of ik bestand 0001 enz wil overschrijven omdat in die directory al foto's staan.
Dus moet ik alle foto's hernoemen wat een hels karwei is. :(
Er schijnt een programma te zijn dat de foto's hernoemt zodat ze automatisch achteraan sluiten bij de andere foto's op mijn harddisk.
Wie weet om welk proggie het gaat en weet de URL?

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Het had ongeveer het zelfde probleem met mijn 602z daarvoor gebruik ik nu Thumsplus 5 en dan auto rename. JE begint met een eigen omschrijving met een nr. er aan en thumsplus teld wel verder. Bij mij zelfs al in de camera als ik dit wil.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Sorry het is Thumbsplus 5

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Ik gebruik een Fuji finepix 4800 en daar kon je dat gewoon in het menu instellen of ie doortelt (continue) of niet.

#StopBurningStuff

Verwijderd

Het klopt dat hij niet door telt.

En als je gewoon het programma wat bij je cam zat heb geinstaleerd hernoemt hij ze automagisch.

En als je dat niet wil gebruiken moet je gewoon mappen aanmaken met de datum oid. Dat is trouwens ook veel makkelijk dan 1 grote foto massa.

Verwijderd

Vreemd, bij de meeste camera's heb je in het menu de optie 'file# reset: on/off'

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Search vraag... in het algemene Fuji-digicam topic stond het antwoord op je vraag al :X

• Vodgen
T.T. schreef op 27 december 2002 @ 09:28:
Search vraag... in het algemene Fuji-digicam topic stond het antwoord op je vraag al :X
Dan moet ik 17 pagina's doorworstelen om net dat ene onderwerpje tegen te komen.
Of weet jij op welke pagina het stond? _/-\o_

• Vodgen
Vodgen schreef op 27 december 2002 @ 10:00:
[...]

Dan moet ik 17 pagina's doorworstelen om net dat ene onderwerpje tegen te komen.
Of weet jij op welke pagina het stond? _/-\o_
Heb het inmiddels gevonden.

Er zijn dus tot nu twee oplossingen naar voren gekomen over het doornummeren.
Het programma ThumbPlus 5 en de tweede oplossing is tijdens het wissen van je geheugen de laatste opname laten staan. Dan nummert hij dus verder.
Er schijnen niet alleen Fuji camera's te zijn met dit probleem maar ook andere merken. Dat de fabrikanten daar niet beter over nadenken |:(
Iemand misschien nog ander oplossing?

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Vodgen schreef op 27 December 2002 @ 10:00:
Sorry, vergeten dat het inderdaad best een lang topic is :)
Je kan proberen Fuji te mailen/bellen met een feature-request. Ik denk/hoop dat dit met een firmware update verholpen kan worden. Ik maak voor mijn S602Zoom steeds nieuwe mappen aan, maar ik ben het met je eens dat het erg vervelend is :/

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Ik weet het probleem. Wel een beetje lastig. Ik sla elke fotosessie gewoon op in een nieuwe map, maar dit kan je ook proberen (quote van mezelf uit het Fuji Digicam Topic waar het dus ook stond):
PuCK schreef op 15 December 2002 @ 22:20:
Je kan het laatste bestand laten staan (of een leeg bestand met dezelfde naam: DSCF102.JPG of vanwaar je de teling wil laten beginnen) en dan gaat is gewoon door (dus naar 103)

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

wat denk je van de software die je er bij hebt gekregen

via de functie autosave kun je alles zo door laten tellen, je kunt ook een toevoeging doen, dus ipv dscfxxxx.jpg , fujixxxx of met datum

kind kan de was doen
Pagina: 1