Ik heb al verschillende sites bezocht en reviews gelezen over de E7205 en de nForce 2 chipset. Ik ga zelf een nieuw systeem aanschaffen maar ik twijfel nog tussen een Intel PIV of een AMD XP 2600+. Wat mij opvalt aan deze twee chipsets, is dat de moederbordjes niet dezelfde geheugensnelheden ondersteunen. De ASUS P4G8X ondersteunt tot maximaal DDR266 geheugen. De ASUS A7N8X ondersteunt echter tot DDR400 geheugen. Beide borden hebben dual channel techniek.
Op geen enkele site heb ik echter kunnen vinden wat nou de betere keuze is, een AMD XP op een nforce2 bord of een Intel PIV op een E7205 bord. Omdat nForce sneller geheugen ondersteund, lijkt het me dat die nForce plank sneller moet zijn.
Wat zijn jullie ideeën hierover. Hebben jullie al een test gezien van de E7205 tegen de nForce2?
Zou een AMD op die nforce plank inderdaad een beter keuze zijn (pc is voor office gebruik en spellen).
Op geen enkele site heb ik echter kunnen vinden wat nou de betere keuze is, een AMD XP op een nforce2 bord of een Intel PIV op een E7205 bord. Omdat nForce sneller geheugen ondersteund, lijkt het me dat die nForce plank sneller moet zijn.
Wat zijn jullie ideeën hierover. Hebben jullie al een test gezien van de E7205 tegen de nForce2?
Zou een AMD op die nforce plank inderdaad een beter keuze zijn (pc is voor office gebruik en spellen).