Toon posts:

[WIN2K] SCSI instal problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas mn LSI SCSI controller + HD binnen. Maar nu krijg ik de controller niet onder mn huidige win2k geinstalleerd.

Windows vind hem direct als nieuwe hardware maar als ik de drivers installeer geef windows een error tijdens de installatie. Ik krijg dan de melding dat hij een bestand niet kan vinden of openen (geeft niet aan welk bestand). Ik heb ook al geprobeerd buiten de hardware-wizard om de controller te installeren, zonder succes.

Toen heb ik de controller in een andere computer geprobeerd (ook met w2k en de zelfde drivers) en daar ging het wel in 1 keer goed.

Daarna heb ik mn huidige IDE HD uit mn kast gehaald en alleen de controller en hd (geformatteerd met mn tweede computer) en in gezet. Daarna een verse w2k install geprobeerd, maar bij het installeren van de controller krijg ik weer een error.

Ik heb al geprobeerd om hem in een ander PCI slot te stoppen. Ik heb ook al mn onboard ata100 controller uitgeschakeld. Niets helpt.

Iemand een suggestie?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
wat voor LSI is het? heb je op www.lsilogic.com ook al de nieuwste drivers gehaald?

mischien een screenschot van de foutmelding :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Jep, ik heb al drivers gedownload van de site. Werkt niet (iig niet op mijn computer)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~moorlag/Images/webshots/foutmelding.jpg

• Zwelgje
Herinstallatie van windows 2000 met deze controller erin, en dan tijdens de installatie op F6 drukken en de driver installeren

kheb zelf ook zon controller namelijk :)

Verwijderd

Win2K met welke ServicePack ???..

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 10:28
zwelgje schreef op 27 december 2002 @ 08:24:
Herinstallatie van windows 2000 met deze controller erin, en dan tijdens de installatie op F6 drukken en de driver installeren

Toch zou het ook moeten kunnen in windows zonder dat je eerst met F6 tijdens de instal de SCSI kaart installeerd...

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

InterCC schreef op 27 december 2002 @ 09:16:
[...]

Toch zou het ook moeten kunnen in windows zonder dat je eerst met F6 tijdens de instal de SCSI kaart installeerd...
Ja maar soms willen bij 2k/XP de ini files op een gegeven moment niet meer goed gelezen worden. Gisteren ook een reinstall gedaan bij een XP machine waar een Digifire 7.1 niet wilde installeren, zelfde soort probleem zelfde foutmelding. Schone installatie, alle software weer geinstalleerd (dus identiek aan situatie voor de herinstallatie) daarna digifire drivers en toen ging het in eens wel... Erg vaag maar wel waar.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Wat voor een moderbord heb je?? bij komt het wel eens voor dat het moederbordt niet met bepaalde controlers over weg kan.
boot je met de win2k cd zelf of doe je dat anders om naar dos te gaan??
Heel veel LSI controlers zijn standaard door win2k en nieuwer ondersteund dus word i niet automatisch geinstaleerd?

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 27 december 2002 @ 08:24:

Heb ik al geprobeerd, maar dan krijg ik: file \winnt\miniport\sym_v3.sys caused an unexpected error (18) wanneer hij begint met het installeren van de driver :'(

En ik heb SP3

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 11:11:
Wat voor een moderbord heb je?? bij komt het wel eens voor dat het moederbordt niet met bepaalde controlers over weg kan.
boot je met de win2k cd zelf of doe je dat anders om naar dos te gaan??
Heel veel LSI controlers zijn standaard door win2k en nieuwer ondersteund dus word i niet automatisch geinstaleerd?
Ik heb een Asus A7V 133A

Ik boot met de win2k opstartdiskettes.

En windows gaf aan dat hijzelf geen drivers voor deze kaart heeft.

• Zwelgje
InterCC schreef op 27 december 2002 @ 09:16:
[...]

dan zul je dus een unattended installatie script moeten bouwen ($oem$ structuur met daarin een aantal mapjes met drivers (txtmode map)

zo heb ik het thuis namelijk ook gedaan voor mijn w2k servers (met identieke scsi contoller) :P

Pagina: 1