''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 4

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 2.211 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 16:54:
[...]

Een 9100 zal inderdaad in spellen veel sneller zijn dan een geforce 2. Dus op dat punt is het al een goede upgrade. En het klopt dan een 9500 of 9700 nauwelijks sneller is. Dus dan is een 9100 een goede kaart voor je. Maar als je later je videokaart wilt houden zou je wel een 9500 of 9700 kunnen nemen.
Hmm, nee dit zal de laatste upgrade zijn voor deze PC.
Daarna wordt hij mijn secundaire PC.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 16:07:
[...]

Die Asus is inderdaad een zeer lekker bord. En ik weet niet precies een bord die wel Ata schijven kan aansluiten in raid. Maar mijn favo bord van de Nforce 2 chipsets is de Epox 8RDA+. Bekijk die eens.
Ik zat misschien te denken anders aan de ASUS A7V8, ik lees net op de ASUS site:
RAID (optional) RAID 0 support by two to three Parallel ATA or Serial ATA connectors. RAID 1 support by two Parallel or Serial ATA connectors.

Dus daar zou ik mijn HD's gewoon kunnen aansluiten en ze gebruiken een Promise controller dus met geluk raak ik niet mijn bestaande array kwijt :)

CRAP ik kijk net goed :(
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7v8x/a7v8x_l.jpg

Zoals ik zie, is er de mogelijkheid om S-ATA of p-ata raid te gebruiken. maar als je P-ata gebruikt is er nog maar 1 connector over voor CD-RW en DVD :( IK HAAT S-ATA ;)

Anyway of kan ik ong beter w8en op KT400a plank? of KT600? want Nforce2 is wel een stuk sneller dan die KT400 wel beetje jammer :'(

[ Voor 9% gewijzigd door n00bs op 19-03-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wilt/kunt wachten kan je dat altijd doen. Die nieuwe chipsets worden inderdaad snel. Hier even wat linkjes voor je:

Gerucht: VIA KT600 chipset volgende maand
AnandTech bespreekt KT400A-chipset
Specificaties Asus A7V400 KT400A-moederbord
Eerste benchmarks KT400A-chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 16:03:
[...]

Als videokaart zou ik de 9100 nemen. Hij is een stuk goedkoper en niet veel trager. Verder 256 mb ram erbij, kost niet veel meer dan een reepje van 128. Een nieuwe processor ook handig zijn, een athlon 1200 ofzo. Maar ik zie op dit moment niet zo één in de pricewatch.

Connect-3D Radeon 9100 128 Mb DDR/TV/DVI 100 euro
256 SDram 133 mhz 40 euro
Athlon 1200
Ik zit nog te twijfelen tussen 128 en 256mb. Het is dan niet veel verschil in geld maar ik weet niet of ik het nodig zal hebben. Daarentegen is xtra geheugen nooit weg.

En weet iemand toevallig wat me mobo maximaal aankan qua proc. Ik heb geprobeerd om me fsb op 133 te zetten (en mult op 5) maar dat wilde niet echt werken. Maar dat kan ook aan me vidkaart liggen (zit nog een oude bij).

(als het volgende niet mag mag een modje het wel ff weghalen)
Wat ga jij trouwens met je 256mb plakjes mem doen n00b. Als je ze niet meer in je volgende computer gaat stoppen oid wil ik je er wel van afhelpen :) . Anders mail je me maar ff: ajampaniki@hotmail.com

[ Voor 12% gewijzigd door ajampaniki op 19-03-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 22:25:
Ik heb nu een :

P4 2,5 Ghz 400 Mhz FSB
256 MB DDR PC2100
60 GB 5400 RPM
Geforce 4 MX 440 64 MB DDR
48X24X48 LG
16X/48X SAMSUNG
250 WATT VOEDING

Ik wil er ongeveer 100 Euro aan besteden.
????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:01
Een extra reepje geheugen kan de computer in eerste instantie wel goed doen. PC2100 256MB (€30,-) of 512MB (€70) voor Samsung reepjes. Ik mis overigens wel het merk en type moederbord en dito kast. Maar wat doe je zoal met je computer? (spelletjes, overclocken, enz.)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn systeempie:

abit kx7 333
amd 1800+ met erg noisy koeler
geforce ti 4200
256 mb ddr
2x casefan (type straaljager)

ik gebruik hem vooral voor games en fotosoep ed.
Ik wil hem het liefst stiller hebben dan nu, maar een upgrade is misschien ook een goed idee. budget: ong 100 euro.

Iemand een idee?

[edit]
tiepvoud

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuipman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 21:51
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 11:24:
mijn systeempie:

abit kx7 333
amd 1800+ met erg noisy koeler
geforce ti 4200
256 mb ddr
2x casefan (type straaljager)

ik gebruik hem vooral voor games en fotosoep ed.
Ik wil hem het liefst stiller hebben dan nu, maar een upgrade is misschien ook een goed idee. budget: ong 100 euro.

Iemand een idee?

[edit]
tiepvoud
Voor stiller: Zalman CNPS6000-AlCu (pricewatch: Zalman CNPS6000-AlCu (Socket 370/A)) of Alpha PAL8045T (Papst 8412NG fan)(http://www.tweakers.net/pricewatch/22740) CPU-cooler.
De 2 systeemfans vervangen door 2 Papst 8412NGL 80mm (http://www.tweakers.net/pricewatch/25974).

Eventueel nog je voeding tweaken met andere fan.... :+

Zalman-papst kost ong. 50 euro

Pc gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een falcon rock (of wisper rock oid), kan ik daar ook alleen de fan van vervangen?
evt met fan converter 60 > 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Laatst online: 11-01-2022
rbrandt -> JA , en het werkt. ik had een coolermaster fan op mn volcano7, er draait nu een enermax op (Adjustable) en de temp zakte 8graden, idle en stressed

een andere fan (lees een goede) maakt wel degelijk verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das mooi, dan pleurt ik er een papst fan op, met zo'n converter, weg herrie,
ik bestel ook nog maar wat geheugen erbij, kan vast geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajampaniki schreef op 19 March 2003 @ 22:26:
[...]

Ik zit nog te twijfelen tussen 128 en 256mb. Het is dan niet veel verschil in geld maar ik weet niet of ik het nodig zal hebben. Daarentegen is xtra geheugen nooit weg.

En weet iemand toevallig wat me mobo maximaal aankan qua proc. Ik heb geprobeerd om me fsb op 133 te zetten (en mult op 5) maar dat wilde niet echt werken. Maar dat kan ook aan me vidkaart liggen (zit nog een oude bij).
Inderdaad, extra geheugen is nooit weg, dus 256 lijkt me niet verkeerd. En ik vind op review sites dat je mobo een 200 FSB aankan. Dus zal wel een athlon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jouw geen advies geven omdat je niet zegt wat je met je pc doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb nu het volgende systeem:
MSI K7T Turbo VER:3 (KT133A chipset)
Duron 800
256mb SDram PC133
Geforce 2MX400
40 gigabyte 7200 Maxtor

Nu lopen spellen als Project IGI II, Delta Force: Black Hawk down en Battlefield gewoon niet lekker... Alleen probleem is dat er ik er te veel geld aan uit wil/kan geven, dus daarom wil ik een upgrade doen en geen volledig nieuwe pc kopen.

Ik zat te denken aan het volgende:
Athlon XP 1800+ (tot zo ver gaat de bios staat op de MSI site)
256 mb geheugen erbij 33 euro
Club3D ATI Radeon 9500 Pro 209 euro
AMD Athlon XP 1800+ (1,53GHz) 69 euro

iemand nog opmerkingen?
ohja ik ga geen nieuw mobo kopen :+ ik wil zo weinig mogelijk kosten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:14
Ik zou de 9500 non-pro nemen ivm overclockbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YT-Croc schreef op 20 March 2003 @ 20:49:
Ik heb nu het volgende systeem:
MSI K7T Turbo VER:3 (KT133A chipset)
Duron 800
256mb SDram PC133
Geforce 2MX400
40 gigabyte 7200 Maxtor

Nu lopen spellen als Project IGI II, Delta Force: Black Hawk down en Battlefield gewoon niet lekker... Alleen probleem is dat er ik er te veel geld aan uit wil/kan geven, dus daarom wil ik een upgrade doen en geen volledig nieuwe pc kopen.

Ik zat te denken aan het volgende:
Athlon XP 1800+ (tot zo ver gaat de bios staat op de MSI site)
256 mb geheugen erbij 33 euro
Club3D ATI Radeon 9500 Pro 209 euro
AMD Athlon XP 1800+ (1,53GHz) 69 euro

iemand nog opmerkingen?
Goede upgrade, maar je kunt ook voor een non-pro met 128 mb gaan van connect 3d of sapphire. Die zijn modbaar naar een 9700. Ongeveer 50 % kans dat het werkt en er kan niks stuk gaan. Voor de rest gewoon zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 21:02:
[...]

Goede upgrade, maar je kunt ook voor een non-pro met 128 mb gaan van connect 3d of sapphire. Die zijn modbaar naar een 9700. Ongeveer 50 % kans dat het werkt en er kan niks stuk gaan. Voor de rest gewoon zo houden.
Maarja heb verschil tussen die sapphire 9500 en die club3d 9500pro is maar een paar euro.... en voor die paar euro meer heb ik een 9500 pro die toch aanzienlijk sneller is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 18:51
* iets wil moet ook upgraden :P. Ik heb namelijk net mijn mooie ECS P6VXAT (S370) gesloopt :'(. Op het moment heb ik maar 150 euro, maar ik ben aan het sparen :).

Ik wil voor een AMD gaan door de goede prijs/kwaliteit verhouding en OCbaarheid op het lage segment :).

Ik zit nog te twijfelen tussen een:
-Epox EP-8RDA+ (137 euro)
of een
-Abit NF7-S (145 euro). Deze moet wel rev 1,2 of hoger zijn omdat er bij lagere revisies de Vcore niet hoger in te stellen is dan 1,85. En mijn laatste mobo is dus dood gegaan door een mislukte voltmod :(.

Ik ben niet echt up-to-date met mobo's, maar ik heb een paar reviews gelezen en daar kwamen deze merken goed naar voren. Als iemand een ander goed mobo weet hoor ik het graag :).

Verder een AMD Athlon XP 2000+(1,67Ghz, Boxed) (109 euro). Ik heb al een Volcano 7+, maar die boxed cooler kan ik mooi gebruiken om de Vidkaart van mijn pa te tweaken >:).
Of kan ik beter een AMD Athlon XP 2200+ (1,8Ghz, Boxed) (134 euro) kopen? Aangezien deze een Tbred B is en dus beter te OCen is (neem ik aan).

Daar wou ik 2x 256MB PC3200 DDR SDRAM Samsung/Samsung (132 euro) bij kopen ook veur het overklokken :9.

Totaal: min 380, max 411 euro Oew, best veel als ik er nu oer nadenk :(.

Hierop komt mijn GF4TI4200 64MB (330/570 >:) ) te staan.

Redelijke upgrade lijkt me zo :). Alleen kan het waarschijnlijk nog wel even duren voordat ik 400 euro heb :(. (Ik ben een werkeloze 16jarige puber). Maar waarschijnlijk zal het systeem met een snellere proc toch niet echt sneller gaan vanwege de bottleneck bij de GF4.

offtopic:
Nog iemand een Celeron 1200 kopen :P

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 08:01
YT-Croc schreef op 20 maart 2003 @ 20:49:
(...)
Dan zou ik je graag even op dit artikeltje van Tom's Hardware Guide willen wijzen: Then and Now: Athlon Platforms Compared Created: Benchmark Results

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 20 March 2003 @ 21:35:
/me wil moet ook upgraden :P. Ik heb namelijk net mijn mooie ECS P6VXAT (S370) gesloopt :'(. Op het moment heb ik maar 150 euro, maar ik ben aan het sparen :).

Ik wil voor een AMD gaan door de goede prijs/kwaliteit verhouding en OCbaarheid op het lage segment :).

Ik zit nog te twijfelen tussen een:
-Epox EP-8RDA+ (137 euro)
of een
-Abit NF7-S (145 euro). Deze moet wel rev 1,2 of hoger zijn omdat er bij lagere revisies de Vcore niet hoger in te stellen is dan 1,85. En mijn laatste mobo is dus dood gegaan door een mislukte voltmod :(.

Ik ben niet echt up-to-date met mobo's, maar ik heb een paar reviews gelezen en daar kwamen deze merken goed naar voren. Als iemand een ander goed mobo weet hoor ik het graag :).
zonet had ik al een groot verhaaltje getypt, maar door een of andere maloot verdween dat weer, dus try again :).

Epox zou ik nemen, alle revisies zijn goed ;), en het is een, zoniet het beste OCboard.
Verder een AMD Athlon XP 2000+(1,67Ghz, Boxed) (109 euro). Ik heb al een Volcano 7+, maar die boxed cooler kan ik mooi gebruiken om de Vidkaart van mijn pa te tweaken >:).
Of kan ik beter een AMD Athlon XP 2200+ (1,8Ghz, Boxed) (134 euro) kopen? Aangezien deze een Tbred B is en dus beter te OCen is (neem ik aan).
De Tbred lijkt me beter, inderdaad ivm de door jou aangekaarte reden. Verder is het prijsverschil ook niet dermate groot dat je toch maar de ''oude'' XP wilt.
Daar wou ik 2x 256MB PC3200 DDR SDRAM Samsung/Samsung (132 euro) bij kopen ook veur het overklokken :9.
perfecte keus :).
Totaal: min 380, max 411 euro Oew, best veel als ik er nu oer nadenk :(.

Hierop komt mijn GF4TI4200 64MB (330/570 >:) ) te staan.

Redelijke upgrade lijkt me zo :). Alleen kan het waarschijnlijk nog wel even duren voordat ik 400 euro heb :(. (Ik ben een werkeloze 16jarige puber). Maar waarschijnlijk zal het systeem met een snellere proc toch niet echt sneller gaan vanwege de bottleneck bij de GF4.
Die GF4 zal echt niet snel een bottleneck gaan worden hoor, dat kaartje is nog best snel. En verder, voordat je die 400 euro hebt, zou het best eens kunnen dat er alweer andere, coole moederboardjes uit zijn, dus kom nog maar eens terug als het geld er ook daarwerkelijk is.
offtopic:
Nog iemand een Celeron 1200 kopen :P
[/quote]
dat is inderdaad de manier om snel die 400 euro bij elkaar te schrapen, al je oude zooi verkopen :). Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YT-Croc schreef op 20 maart 2003 @ 21:17:
[...]

Maarja heb verschil tussen die sapphire 9500 en die club3d 9500pro is maar een paar euro.... en voor die paar euro meer heb ik een 9500 pro die toch aanzienlijk sneller is....
tsja, je moet het zelf maar weten, maar de gewone 9500 'kan' veel sneller worden dan de proversie, ivm het OCen.
Als je voor zekerheid gaat, moet je idd de pro nemen, aan u de keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Ik ga denk ik gewoon als eerste de radeon 9100 kopen met 256 mb mem, en dan kijk ik wel eerst hoever me fsb kan voordat ik een proc erbij koop. Bedankt voor de info iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

De welbekende vraag, wat kan ik hier aan upgraden?

-ECS K7S5A
-256 mb SD SDRAM (133 MHz)
-AMD Athlon Thunderbird 1 GHz
-Geforce 2 MX 400 32 mb
-Quantum Fireball 30 gb 7200 RPM

De rest van de systeemspecs is hier niet echt van belang.

Mijn budget ligt rond de 100 euro, ja ik weet t het is niet veel, maar ik ben ook maar een arme scholier vandaar.

Zelf dacht ik aan 512 mb DDR geheugen (waarschijnlijk PC2700, want dit is even duur als PC2100 en PC2700 is backwards compatible, maar dan wel beter te overclocken als het langzamer draait :) ).

Ook nog een optie is misschien een Athlon XP 1800+ ofzoiets erin zetten. De videokaart hoeft in principe (nog) niet geupgraded te worden, want het verschil tussen een GF4 MX en een GF2 MX schijnt zo te horen niet bijster veel te zijn en ik heb niet zoveel geld voor een dure high-end kaart.

De harde schijf hoeft eigenlijk ook niet geupgraded te worden, ik heb meer dan genoeg ruimte :)

Mijn pc is een gewoon workstation, soms wat typen, gamen etc. niet echt superzware toepassingen, ik neem hem ook mee naar LAN Parties, dus een beetje performance is niet weg :)

BVD

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BoyGenius schreef op 22 maart 2003 @ 11:24:

-ECS K7S5A
-Geforce 2 MX 400 32 mb

Mijn budget ligt rond de 100 euro, ja ik weet t het is niet veel, maar ik ben ook maar een arme scholier vandaar.

Zelf dacht ik aan 512 mb DDR geheugen (waarschijnlijk PC2700, want dit is even duur als PC2100 en PC2700 is backwards compatible, maar dan wel beter te overclocken als het langzamer draait :) ).

Ook nog een optie is misschien een Athlon XP 1800+ ofzoiets erin zetten. De videokaart hoeft in principe (nog) niet geupgraded te worden, want het verschil tussen een GF4 MX en een GF2 MX schijnt zo te horen niet bijster veel te zijn en ik heb niet zoveel geld voor een dure high-end kaart.

De harde schijf hoeft eigenlijk ook niet geupgraded te worden, ik heb meer dan genoeg ruimte :)

Mijn pc is een gewoon workstation, soms wat typen, gamen etc. niet echt superzware toepassingen, ik neem hem ook mee naar LAN Parties, dus een beetje performance is niet weg :)

BVD
Tsja, dat geheugen gaat een dilemma worden. Want SDR is ongeveer net zo snel als DDR in dat boardje. Maar als je nu meer ram wilt, kan je idd toch beter voor DDR gaan, al is het maar met het oog op de toekomst. Daarna is je geld toch op. De processor zou ik lekker zo laten, zo heel veel verschil merk je toch niet in jouw toepassingen. Die evt. GF4 mx zou wel leuk zijn, maar ook alleen als je veel gamet, dus ik zou maar die 512 mb ddr halen, en dan lekker verder sparen voor een leuke mobo/proc combi ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
BoyGenius schreef op 22 maart 2003 @ 11:24:

-ECS K7S5A
-Geforce 2 MX 400 32 mb

BVD
Athlon unlocken en MP op 8.5 of 9 zetten. FSB op 133 en je cpu draait op 1130 of 1200 mhz. :) Verder als je een stock koeler hebt een Falconrock II erop zetten. KOst 12 euro. En je houd zo meer geld over ;)

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Chello200 schreef op 22 March 2003 @ 11:43:
[...]

Athlon unlocken en MP op 8.5 of 9 zetten. FSB op 133 en je cpu draait op 1130 of 1200 mhz. :) Verder als je een stock koeler hebt een Falconrock II erop zetten. KOst 12 euro. En je houd zo meer geld over ;)
Heb ik natuurlijk al gedaan als echte tweaker ;) alleen is mijn Athlon Thunderbird een van de eersten en dus zeer slecht over te clocken, zelfs met de Vcore op 1.85 draait hij niet stabiel op 1200 mhz, dus dat is erg jammer :/

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:54
Goed, ik dan ook even want ik zit met een dilemma !

Specs :
- AMD XP 1500+ (palomino) @ 1333 MHz
- DFI AK75-EC
- 512 MB SDRAM 133 MHz
- Sapphire Radeon 9500 NON-pro (8200 3dMarks 2001SE)
- Soundblaster Live! 1024
- 2 x Maxtor 40 GB 7200 Rpm
- CTX 17" standaard monitor
- Inspire 5500 Dolby Digital

Budget :
- 200 a 250 euro

Gebruik :
- Gamen (C&C Generals, Unreal II, IGI 2 e.d.)
- Websoepen (Flash, Photoshop, Scripten)
- Programming (Visual Basic, Java)
- Internet (uiteraard ;) )
- Office toepassingen
- DVDtjes afspelen via de TV-out naar mijn breedbeeld :9
- Muziekjes draaien
- DVDtjes rippen (momenteel experimentele fase)

Ik zat zelf te denken aan twee mogelijkheden :
a. Ik koop een NForce II of Via333 bord met 512 MB DDR PC2700
b. Ik spaar door voor een Pentium IV met 512 MB DDR PC2700. Nadeel is dat ik daar dus een processor bij dien aan te schaffen die net zo duur is als het bord en het geheugen samen :(

Is het het waard om up te graden naar DDR memory met deze processor ? Of kan ik inderdaad beter doorgaan voor een Pentium 4 c.q. snellere AMD processor?
Of kan ik wellicht mijn zuurverdiende geld steken in een nieuwe 19" monitor ?
edit:

wat betreft die monitor, ik speel nu de meeste games op 800x600, omdat ik het idee heb dat bij een resolutie van 1024x768 mijn Sdram de bottleneck is, op die res. loopt het niet echt lekker...Een betere monitor impliceert dus eigenlijk ook DDR spul...maar aan die gedachte wil ik (nog) niet, dan gaan de kosten echt sky high :/
Het enige voordeel van een betere mon. op deze res. is dat ik dan tenminste 1024x768 op > 100 Hz kan viewen ipv 85 (hetgeen mijn hoofd en ogen wel prettig vinden)

[ Voor 23% gewijzigd door MMUilwijk op 22-03-2003 20:11 ]

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMUilwijk schreef op 22 maart 2003 @ 19:53:
Goed, ik dan ook even want ik zit met een dilemma !

Specs :
- AMD XP 1500+ (palomino) @ 1333 MHz
- DFI AK75-EC
- 512 MB SDRAM 133 MHz
- Sapphire Radeon 9500 NON-pro (8200 3dMarks 2001SE)
- Soundblaster Live! 1024
- 2 x Maxtor 40 GB 7200 Rpm
- CTX 17" standaard monitor
- Inspire 5500 Dolby Digital

Budget :
- 200 a 250 euro

Gebruik :
- Gamen (C&C Generals, Unreal II, IGI 2 e.d.)
- Websoepen (Flash, Photoshop, Scripten)
- Programming (Visual Basic, Java)
- Internet (uiteraard ;) )
- Office toepassingen
- DVDtjes afspelen via de TV-out naar mijn breedbeeld :9
- Muziekjes draaien
- DVDtjes rippen (momenteel experimentele fase)

Ik zat zelf te denken aan twee mogelijkheden :
a. Ik koop een NForce II of Via333 bord met 512 MB DDR PC2700
b. Ik spaar door voor een Pentium IV met 512 MB DDR PC2700. Nadeel is dat ik daar dus een processor bij dien aan te schaffen die net zo duur is als het bord en het geheugen samen :(

Is het het waard om up te graden naar DDR memory met deze processor ? Of kan ik inderdaad beter doorgaan voor een Pentium 4 c.q. snellere AMD processor?
Of kan ik wellicht mijn zuurverdiende geld steken in een nieuwe 19" monitor ?
Ik zou voor een nieuw Nforce 2 moederbord gaan. Via 333 zeker niet meer, als je een via neemt zou je de via 400 moeten nemen, die is op dit moment het nieuwst. Maar de Nforce 2 komt sneller uit de tests. Dus Nforce 2. 1 van de beste mobo's daarvoor is de Epox 8RDA, kost ongeveer 115 euro.

De reden waarom ik niet voor een P4 zou gaan is omdat het gewoon veel duurder is. En met dat nieuwe mobo kun je straks ook goed upgraden naar een nieuwe AMD processor. Hij ondersteunt namelijk al de 333 mhz bus van AMD.

En of je misschien voor een monitor moet je zelf bepalen. Vind je je herz of resolutie te laag? Dan moet je het doen, valt het nog goed te doen en wil je meer snelheid, kies je voor een nieuw mobo en geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
BoyGenius schreef op 22 March 2003 @ 11:52:
[...]

Heb ik natuurlijk al gedaan als echte tweaker ;) alleen is mijn Athlon Thunderbird een van de eersten en dus zeer slecht over te clocken, zelfs met de Vcore op 1.85 draait hij niet stabiel op 1200 mhz, dus dat is erg jammer :/
Ow wat jammer zeg... Uhm dan zou ik gaan voor de nieuwe Durons met Mrogan core. Neem 1ghz duron en mits beetje goeie koeler kan je het op 1333 laten draaien. :) Menige mensen konden dit schatje zonder enige vcore verhoging op 10x133 laten lopen. ;)

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chello200 schreef op 22 March 2003 @ 20:38:
[...]

Ow wat jammer zeg... Uhm dan zou ik gaan voor de nieuwe Durons met Mrogan core. Neem 1ghz duron en mits beetje goeie koeler kan je het op 1333 laten draaien. :) Menige mensen konden dit schatje zonder enige vcore verhoging op 10x133 laten lopen. ;)
512 DDR zal een betere performance winst geven dan een nieuwe Duron processor lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:36
OK ik heb ook nog een goeie

Behuizing : AT miditower
mainboard : ALi ??
CPU amdk6 2 400
128MB pc 100 SDRAM
HD Maxtor Diamandmax 10 GIG 5400/ata66
HD Maxtor d740x 80 gig 7200/ata133
CDRW Philips cdrw 32/8/4
CDROM BTC 24 speed
SIS s3 virge 2MB(nou nou!) videokaartje
3 com etherlink XL netwerkkaart 10/100
SBlive player 1024

Ik heb al een nieuwe systeemkast met 350 watt en een 17 inch Sony CRT.
Ik wil een AMD systeem
Het doel zal zijn : mulitracking,het simultaan bewerken van audiosporen
Dit in combinatie met zeer CPU intensieve VST plugins (software Steinberg Nuendo)
Voor de rest een beetje internetten and that's it!
Ik zou graag een goed moederbord willen hebben met goede OC mogelijkheden,audio/video/LAN onboard is leuk maar niet noodzakelijk(hoewel video wel mag natuurlijk maar vaak zit de rest er dan ook bij).
Ik heb geen geluidskaart nodig met meerdere in/outputs,ik mix alles intern,de sb live voldoet.

Bugdet 400 E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FX16 schreef op 22 maart 2003 @ 21:21:
OK ik heb ook nog een goeie

Behuizing : AT miditower
mainboard : ALi ??
CPU amdk6 2 400
128MB pc 100 SDRAM
HD Maxtor Diamandmax 10 GIG 5400/ata66
HD Maxtor d740x 80 gig 7200/ata133
CDRW Philips cdrw 32/8/4
CDROM BTC 24 speed
SIS s3 virge 2MB(nou nou!) videokaartje
3 com etherlink XL netwerkkaart 10/100
SBlive player 1024

Ik heb al een nieuwe systeemkast met 350 watt en een 17 inch Sony CRT.
Ik wil een AMD systeem
Het doel zal zijn : mulitracking,het simultaan bewerken van audiosporen
Dit in combinatie met zeer CPU intensieve VST plugins (software Steinberg Nuendo)
Voor de rest een beetje internetten and that's it!
Ik zou graag een goed moederbord willen hebben met goede OC mogelijkheden,audio/video/LAN onboard is leuk maar niet noodzakelijk(hoewel video wel mag natuurlijk maar vaak zit de rest er dan ook bij).
Ik heb geen geluidskaart nodig met meerdere in/outputs,ik mix alles intern,de sb live voldoet.

Bugdet 400 E
Als mobo zou ik een Epox 8RGA+ nemen. Deze heeft sound, LAN en VGA onboard. Het heeft erg goed geluid, beter dan je SB live. En de onboard VGA is een Geforce 4 MX, ik neem aan van 64 mb. Dat is al heel wat beter dan je 2 mb kaart nu ;) . Ook is dit een perfect overklok bord. Epox maakt altijd erg snelle en stabiele borden die goed zijn te OC'en.

Verder een 2400 + processor. We nemen geen boxed processor omdat die niet perfect koelt voor overklokken. Hier vind je een review van 34 Athlon XP koelers. Kijk zelf naar de geluidproductie en hoe goed hij koelt. Kies dan een bepaalde koeler die je niet te luid is.

Het geheugen word Samsung. Die staan ook er bekend ook bekend om dat ze goede stabiele chips maken die goed zijn over te klokken.

Epox 8RGA+ , 160 euro
AMD Athlon XP 2400+ (2,0GHz) , 140 euro
512MB PC2700 DDR SDRAM (Samsung) , 90 euro

Met elkaar word dit 390 euro exclusief koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Laatst online: 23-08 17:17
He mijn specs:
DELL Dimension 4500
D845EPT2 (t/m 3 ghz, volgens mij)
P4A 2.0 GHZ
512mb PC2100 (2x 256, alles vol)
WDC WD400EB-75CPF0 37,2 gb
SoundMAX Integrated Digital Audio
Club-3D RADEON 9700 pro (Omega 2.4.07a) _/-\o_
DELL E771p 17" & ESCOM (van 'steen') 15"
SAMSUNG DVD-ROM SD-616T 16x48x
NEC CD-RW NR-9100A 40x10x40x
Harman/Kardon 206 geplits met SoundStation 3 (2.1)
ik dacht dat dat wel iets aan gedaan kon worden maar wat is moet ik dan gaan upgrade volgens jullie, als ik de allernieuwste spellen op beste beeldqualiteit kan spelen??

budget is €400 á €500

[ Voor 52% gewijzigd door Jilvoos op 22-03-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Jilvoos schreef op 22 March 2003 @ 22:36:
He mijn specs staan onderin en ik dacht dat dat wel iets aan gedaan kon worden maar wat is moet ik dan gaan upgrade volgens jullie, als ik de allernieuwste spellen op beste beeldqualiteit kan spelen??

budget is €400 á €500
Misschien is het wel handig om te vertellen waar je het systeem voor gebruikt? Ook is het wel handig als we wat meer weten als wat in je sig staat, zoals welk mobo erin zit en hoeveel power je voeding kan drukken (rare zinsspeling :P) bijvoorbeeld. :)

[ Voor 31% gewijzigd door --MeAngry-- op 22-03-2003 22:52 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Laatst online: 23-08 17:17
ja sorry ik ben nog al nieuw hier en ik houd niet zo van regels lezen (oops). Maar mijn voeding kan slecht 250 watt poepen, best weinig he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jilvoos schreef op 22 March 2003 @ 22:36:
He mijn specs:
DELL Dimension 4500
D845EPT2 (t/m 3 ghz, volgens mij)
P4A 2.0 GHZ
512mb PC2100 (2x 256, alles vol)
WDC WD400EB-75CPF0 37,2 gb
SoundMAX Integrated Digital Audio
Club-3D RADEON 9700 pro (Omega 2.4.07a) _/-\o_
DELL E771p 17" & ESCOM (van 'steen') 15"
SAMSUNG DVD-ROM SD-616T 16x48x
NEC CD-RW NR-9100A 40x10x40x
Harman/Kardon 206 geplits met SoundStation 3 (2.1)
ik dacht dat dat wel iets aan gedaan kon worden maar wat is moet ik dan gaan upgrade volgens jullie, als ik de allernieuwste spellen op beste beeldqualiteit kan spelen??

budget is €400 á €500
Ik zou een nieuwe 19" monitor kopen die 1600x1200 doet op een goed aantal herz en flat is.

Dan kun je spellen erg mooi spelen, want je systeem is nu nog snel genoeg. Als je nu zou upgraden krijg je niet echt waar voor je geld. Dus spaar je geld tot het, het echt waard is om up te graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Laatst online: 12-09 15:36
Hee..hardstikke badankt voor je tip man!
De specs van dat Epox board zien er veelbelovend uit.
Nu nog even een paar IDEkabels erbij en ik ben klaar( want aan ATA33 heb ik niet veel denk ik zo :) )
De cooler heb ik ook al uitgezocht omdat het systeem ook stil moet zijn .
Dat is natuurlijk vrij lastig tegenwoordig,zeker met luchtkoeling.
Daarom heb ik voor de Vantec Aeroflow VA4-C7040 gekozen ,temparatuur op de die van 52 graden bij een geluidsniveau van 44 D.B.A.
Dat geeft mij dus nog wel wat ruimte om te OC en

Edit...Ik zie dat de IDE bekabeling al in de doos zit! >:) ,helaas maar eentje maar toch!
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 21:42:
[...]

Als mobo zou ik een Epox 8RGA+ nemen. Deze heeft sound, LAN en VGA onboard. Het heeft erg goed geluid, beter dan je SB live. En de onboard VGA is een Geforce 4 MX, ik neem aan van 64 mb. Dat is al heel wat beter dan je 2 mb kaart nu ;) . Ook is dit een perfect overklok bord. Epox maakt altijd erg snelle en stabiele borden die goed zijn te OC'en.

Verder een 2400 + processor. We nemen geen boxed processor omdat die niet perfect koelt voor overklokken. Hier vind je een review van 34 Athlon XP koelers. Kijk zelf naar de geluidproductie en hoe goed hij koelt. Kies dan een bepaalde koeler die je niet te luid is.

Het geheugen word Samsung. Die staan ook er bekend ook bekend om dat ze goede stabiele chips maken die goed zijn over te klokken.

Epox 8RGA+ , 160 euro
AMD Athlon XP 2400+ (2,0GHz) , 140 euro
512MB PC2700 DDR SDRAM (Samsung) , 90 euro

Met elkaar word dit 390 euro exclusief koeler.

[ Voor 6% gewijzigd door FX16 op 22-03-2003 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Weet iemand trouwens of er bij die club3d radeon 9100 een kabeltje zit voor dvi->vg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FX16 schreef op 22 March 2003 @ 23:31:
Hee..hardstikke badankt voor je tip man!
De specs van dat Epox board zien er veelbelovend uit.
Nu nog even een paar IDEkabels erbij en ik ben klaar( want aan ATA33 heb ik niet veel denk ik zo :) )
De cooler heb ik ook al uitgezocht omdat het systeem ook stil moet zijn .
Dat is natuurlijk vrij lastig tegenwoordig,zeker met luchtkoeling.
Daarom heb ik voor de Vantec Aeroflow VA4-C7040 gekozen ,temparatuur op de die van 52 graden bij een geluidsniveau van 44 D.B.A.
Dat geeft mij dus nog wel wat ruimte om te OC en

Edit...Ik zie dat de IDE bekabeling al in de doos zit! >:) ,helaas maar eentje maar toch!
Mooi zo :)

En die koeler zal vast wel goed zijn, ik weet niet veel over koelers.
ajampaniki schreef op 23 March 2003 @ 12:46:
Weet iemand trouwens of er bij die club3d radeon 9100 een kabeltje zit voor dvi->vg?
Weet ik niet, misschien even op www.club3d.com kijken of ff je vraag mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
nou bij www.club3d.com zal ik het niet vinden denk ik :) . Maar ik ga wel ff googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ajampaniki schreef op 23 March 2003 @ 19:00:
nou bij www.club3d.com zal ik het niet vinden denk ik :) . Maar ik ga wel ff googlen.
gewoon ff mailen naar club3d, dan zeggen ze het wel hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:39
M'n huidige AMD Athlon 500 houdt het niet meer zo langzamerhand, en ik wil dus gaan upgraden. Ik heb geen kast nodig neem ik aan aangezien ik een miditower, ATX natuurlijk.

verder wat wil ik ermee: GAMES spelen Ravenshield maar ook toekomstige zware games. Is het dan verstandig om voor AMD te gaan ipv Intel? ik ben tot nu toe zeer tevreden met AMD's maar ik vraag jullie maar ff.

ok dan hier mijn setjes die ik op het oog heb:

AMD Athlon XP 1800+ 266mhz 1.53ghz socket A € 79.00
Koelertje van € 20 ofzo
40 gigabyte ata 100 ide 7200 rpm € 89.00
Harddisk cooler coolermaster € 27.00
Dimm Twinmos ddr 512 mb 333 mhz € 89.00
Moederbord van GIGABYTE

dit alles samen vormt: € 409 (ex videokaart dus)

of deze:

512 Mb DDR/333 PC2700 CAS 3 € 79,00
Maxtor DiamondMax Plus 9 60 Gb 7200 rpm € 210,00
Gigabyte GA-7VAXP Socket A (Duron/Athlon) € 129,00
AMD Athlon XP 2000+ box € 109,00
Sapphire 9500 Pro 8x 128 MB DVI/TV-Out (Retail) € 229.00

Videokaart wordt een Geforce 4 of ATI Radeon, welke is het beste en presteerd erg goed?! Ik weet dus nog niet welke videokaart het moet worden :-(

alvast bedankt!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypress3d schreef op 23 March 2003 @ 20:41:
M'n huidige AMD Athlon 500 houdt het niet meer zo langzamerhand, en ik wil dus gaan upgraden. Ik heb geen kast nodig neem ik aan aangezien ik een miditower, ATX natuurlijk.

verder wat wil ik ermee: GAMES spelen Ravenshield maar ook toekomstige zware games. Is het dan verstandig om voor AMD te gaan ipv Intel? ik ben tot nu toe zeer tevreden met AMD's maar ik vraag jullie maar ff.

ok dan hier mijn setjes die ik op het oog heb:

AMD Athlon XP 1800+ 266mhz 1.53ghz socket A € 79.00
Koelertje van € 20 ofzo
40 gigabyte ata 100 ide 7200 rpm € 89.00
Harddisk cooler coolermaster € 27.00
Dimm Twinmos ddr 512 mb 333 mhz € 89.00
Moederbord van GIGABYTE

dit alles samen vormt: € 409 (ex videokaart dus)

of deze:

512 Mb DDR/333 PC2700 CAS 3 € 79,00
Maxtor DiamondMax Plus 9 60 Gb 7200 rpm € 210,00
Gigabyte GA-7VAXP Socket A (Duron/Athlon) € 129,00
Sapphire 9500 Pro 8x 128 MB DVI/TV-Out (Retail) € 229.00

Videokaart wordt een Geforce 4 of ATI Radeon, welke is het beste en presteerd erg goed?! Ik weet dus nog niet welke videokaart het moet worden :-(

alvast bedankt!
Ik zou voor AMD gaan omdat het nu gewoon (veel) goedkoper is dan intel. En ik zou niet een van de setjes kiezen maar voor de onderste gaan:

Epox EP-8RDA+ € 127,-
512MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec) € 74,-
Club3D ATI Radeon 9500 Pro € 209,-
Western Digital 60GB (WD600JB, 7200rpm, 8MB) € 100,-

Als videokaart een Ati, die presteren momenteel gewoon beter dan Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Wie heeft hier ervaring mee ? 8)7

Omdat ik geen honderden euro's wil uitgeven, maar toch wat cpu (-render) snelheidswinst wil verkrijgen, wil ik mijn AMD Thunderbird 1400 upgraden naar een XP2000+.
Ik schat zelf dat de snelheids-winst die ik mn wil boeken tijdens het renderen van video-effecten tussen de 10 en 25% zal liggen. Maar klopt dat ?
Wie wil zijn/haar ervaringen met me delen ? _/-\o_

Toelichting: :O
Je begrijpt: Bij mijn huidige systeem is Video-editen is de hoofdtaak.
Ik heb een Asus A7V133 met 1024mb PC133-SDram (DDR-ram draait er niet op).
1x 20 gb maxtor (7200rpm, ATA100) voor systeem
2x 60 gb maxtor (7200rpm, ATA100) voor AV
Matrox RT2000 (native realtime DV en analoog)
verder:
Hoontech audio (digitaal/analoog in/uit)
100mb netwerk
dvd van toshiba
cdrw van aopen (wordt dvd +/- RW van Sony)

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerbruggeman schreef op 24 maart 2003 @ 18:05:
Wie heeft hier ervaring mee ? 8)7

Omdat ik geen honderden euro's wil uitgeven, maar toch wat cpu (-render) snelheidswinst wil verkrijgen, wil ik mijn AMD Thunderbird 1400 upgraden naar een XP2000+.
Ik schat zelf dat de snelheids-winst die ik mn wil boeken tijdens het renderen van video-effecten tussen de 10 en 25% zal liggen. Maar klopt dat ?
Wie wil zijn/haar ervaringen met me delen ? _/-\o_

Toelichting: :O
Je begrijpt: Bij mijn huidige systeem is Video-editen is de hoofdtaak.
Ik heb een Asus A7V133 met 1024mb PC133-SDram (DDR-ram draait er niet op).
1x 20 gb maxtor (7200rpm, ATA100) voor systeem
2x 60 gb maxtor (7200rpm, ATA100) voor AV
Matrox RT2000 (native realtime DV en analoog)
verder:
Hoontech audio (digitaal/analoog in/uit)
100mb netwerk
dvd van toshiba
cdrw van aopen (wordt dvd +/- RW van Sony)
De rating van een Athlon XP is gebaseerd op de snelheid van te Thunderbirds. Omdat de Xp 1600 + niet zoveel MHz had maar toch veel sneller was dan een Thunderbird 1400.

Dus als we ff rekenen:

2000 + = 100 %

100/2000 = 0.05

Dus 1 = 0.05

1400 x 0.05 = 70 %

Dus theoretisch gaat je processor kracht er ongeveer 30 % op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 18:46:
[...]
De rating van een Athlon XP is gebaseerd op de snelheid van te Thunderbirds. Omdat de Xp 1600 + niet zoveel MHz had maar toch veel sneller was dan een Thunderbird 1400.
Dus als we ff rekenen:
2000 + = 100 %
100/2000 = 0.05
Dus 1 = 0.05
1400 x 0.05 = 70 %
Dus theoretisch gaat je processor kracht er ongeveer 30 % op vooruit.
He, da's een heldere benadering.... :X
30%, dat zou niet slecht zijn !!!

Maar klopt dat wel helemaal, vraag ik me af ? |:(
Dat vraag ik oa omdat de XP2000+ eigenlijk op 1667mhz loopt....

Op Tomshardwarepage staat een vergelijk met 65 cpu's ( http://www6.tomshardware.com/cpu/20030217/cpu_charts-26.html )
De 1400 is uitgerust met Sdram en de XP+cpu's zijn uitgerust met DDRram.
Een beetje scheve vergelijking dus (sneller geheugen en chipset zijn ook mede bepalend), vandaar ook mijn vraag alhier.... :z

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerbruggeman schreef op 24 maart 2003 @ 19:32:
[...]

He, da's een heldere benadering.... :X
30%, dat zou niet slecht zijn !!!

Maar klopt dat wel helemaal, vraag ik me af ? |:(

Op Tomshardwarepage staat een vergelijk met 65 cpu's ( http://www6.tomshardware.com/cpu/20030217/cpu_charts-26.html )
De 1400 is uitgerust met Sdram en de XP+cpu's zijn uitgerust met DDRram.
Een beetje scheve vergelijking dus (sneller geheugen en chipset zijn ook mede bepalend), vandaar ook mijn vraag alhier.... :z
Kwa pure processor snelheid zal het niet heel erg veel schelen om de 30 %.
Daarom hebben ze die rating ook. Een 2000 + is veel sneller dan een 1400 mhz Tbird. Als ze geen rating hadden genomen denken mensen dat de 2000 + maar een beetje sneller is dan de Tbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je zal in renderen denk ik 10 % sneller zijn met die 2000+. Het sommetje van Masera klopt wel, theoretisch, maar in de praktijk natuurlijk niet (wat hij ook al aangeeft).
Die vage rating van AMD is alleen maar een marketing truc.
Maar als ik de rest van je bak zie, dan is het wel nuttig om die 2000+ erin te gooien hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 19:40:
[...]
Kwa pure processor snelheid zal het niet heel erg veel schelen om de 30 %.
Da's in geval van video-effecten renderen toch een flinke slok op een borrel....
Toch 20 minuten winst op een uur.....
En dat voor 60 euro !! :Y)
Ja, ik heb na jouw advies/berekening ( Waarvoor mijn grenzeloze dankbaarheid! _/-\o_ ) een deal gesloten voor een 2ehandse met koeler.
Als ik die T-bird nou ook nog leuk kan verpatsen heb ik dat toch aardig voormekaar.
Voor pakweg 400 euro heb ik een sneller mobo met DDr-geheugen en een Xp2000+, maar die snelheidswinst/bedrag weegt niet op tegen de "winst" die ik nu kan boeken (met alleen de CPU upgrade) voor die 60 euro (min de oprengst van de T-bird) 8)
[...]
Daarom hebben ze die rating ook. Een 2000 + is veel sneller dan een 1400 mhz Tbird. Als ze geen rating hadden genomen denken mensen dat de 2000 + maar een beetje sneller is dan de Tbird.
Ik snap het uit marketing oogpunt wel hoor, die rating.
Maar helemaal solide komt het niet over wat mij betreft.
Het klinkt toch veel stoerder dat een AMD XP op 1667hz net zo snel (of sneller) is dan een Intel P4 op 2000mhz :*)

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 19:57:
Je zal in renderen denk ik 10 % sneller zijn met die 2000+. Het sommetje van Masera klopt wel, theoretisch, maar in de praktijk natuurlijk niet (wat hij ook al aangeeft).
Die vage rating van AMD is alleen maar een marketing truc.
Maar als ik de rest van je bak zie, dan is het wel nuttig om die 2000+ erin te gooien hoor.
Hm daar was ik al bang voor, nou ja bang....
Waarom denk je eigenlijk 10% ?

Affijn...
Een beetje soepel mag allemaal wel.
After Effects + Premiere + Photoshop open wil lekker draaien met veel geheugen,
maar een beetje meer cpu-snelheid kan ook geen kwaad....

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29

Msel

...

Hallo, hier mijn oude systeem:
PIII 450Mhz (slot1)
Asus P3B-F 440BX
128Mb PC100 SDRAM
Geforce 4 MX 440SE.

De rest (geluid, NIC, muis cdrom drive enzo) hoeft niet geupgrade te worden. Dit moet gewoon een machientje van alles worden waar ik tog redelijk op kan gamen. Dus 3d kaart hoeft niet persee beter. Daarom wil ik maar ongeveer 300 tot 400 euro besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marcel_koggel schreef op 25 March 2003 @ 19:05:
Hallo, hier mijn oude systeem:
PIII 450Mhz (slot1)
Asus P3B-F 440BX
128Mb PC100 SDRAM
Geforce 4 MX 440SE.

De rest (geluid, NIC, muis cdrom drive enzo) hoeft niet geupgrade te worden. Dit moet gewoon een machientje van alles worden waar ik tog redelijk op kan gamen. Dus 3d kaart hoeft niet persee beter. Daarom wil ik maar ongeveer 300 tot 400 euro besteden.
AMD Athlon XP 2200+ (1,8GHz, Boxed) € 124,-
Epox EP-8RDA+ € 127,-
512MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec) / (samsung) / (ander Amerk) € 74,-

totaal: 325,-

Hiermee moet je wel weer even vooruit kunnen. Het zou ook nog kunnen dat je een nieuwe voeding nodig hebt, reken hiervoor zo'n 30 euro (leuk standaard 300 watt dingetje moet genoeg zijn).

Je kan er natuurlijk altijd wel een snellere XP in gooien, maar dat is niet echt nodig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gerbruggeman schreef op 24 March 2003 @ 20:10:
[...]

Hm daar was ik al bang voor, nou ja bang....
Waarom denk je eigenlijk 10% ?

Affijn...
Een beetje soepel mag allemaal wel.
After Effects + Premiere + Photoshop open wil lekker draaien met veel geheugen,
maar een beetje meer cpu-snelheid kan ook geen kwaad....
het gaat je wel echt helpen hoor. Die 10 % is gewoon een schatting van mij, maar het zal wel aardig kloppen. Als je even gaat zoeken vind je misschien ook nog wel wat reviews specifiek op jouw pcdoel, ik kan ze nu ff niet vinden :P.

Je ramhoeveelheid helpt iig een stuk, dus die bak kan er nog wel ff mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Morgen ff naar de winkels hier in Groningen ff kijken of ze het volgende op voorraad hebben. Ik wil upgraden van mijn huidige AMD500, 256Ram naar iets snels.......

Budget = nvt

wat doe ik ermee:

Spellen: Ravenshield, 3d Max, Photoshop, internetten
het moet een zodanige upgrade zijn dat ik weer een flinke tijd vooruit kan!

ik zat zelf te denken aan:

CPU: AMD Athlon XP 2200+ 266FSB (of de 2400+ als ze hem nog hebben liggen)
MBoard: Gigabyte 7VAXP KT400 FireWire Raid
MEM: Dimm 512Mb DDR PC400 Samsung

samen zo'n € 398,-

videolkaart komt nog, nu gebruik ik mijn GF2 GTS pro nog wel ff, net als een hd die wacht ook nog wel ff.

is dit een goede upgrade?!

[ Voor 24% gewijzigd door cypress3d op 26-03-2003 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Als je goed kijkt zie dat hierboven een soortgelijke combo voor 325euro gegeven wordt. Ik zou daar ook eens naar kijken, scheelt je weer 75euro. Kanje die misschien gebruiken voor een toekomstige upgrade van je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een

amd duron 1200@1300
256 mb ram
msi k7t turbo 2
geforce 4mx440
40gb hdd
ik speel veel spelletjes.

zelf zat ik te denken aan:
amd athlon xp 2400+
nog 256 mb ram erbij
moederboard gewoon houden
ati radeon 9500 en dan hacken naar een 9700 (pro)
120 gb hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cypress3d schreef op 26 maart 2003 @ 00:43:
Morgen ff naar de winkels hier in Groningen ff kijken of ze het volgende op voorraad hebben. Ik wil upgraden van mijn huidige AMD500, 256Ram naar iets snels.......

Budget = nvt

wat doe ik ermee:

Spellen: Ravenshield, 3d Max, Photoshop, internetten
het moet een zodanige upgrade zijn dat ik weer een flinke tijd vooruit kan!

ik zat zelf te denken aan:

CPU: AMD Athlon XP 2200+ 266FSB (of de 2400+ als ze hem nog hebben liggen)
MBoard: Gigabyte 7VAXP KT400 FireWire Raid
MEM: Dimm 512Mb DDR PC400 Samsung

samen zo'n € 398,-

videolkaart komt nog, nu gebruik ik mijn GF2 GTS pro nog wel ff, net als een hd die wacht ook nog wel ff.

is dit een goede upgrade?!
achja, het is niet slecht. Die paar eurootjes maken je duidelijk niet zoveel uit, dus dan ziet dit er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 11:31:
ik heb nu een

amd duron 1200@1300
256 mb ram
msi k7t turbo 2
geforce 4mx440
40gb hdd
ik speel veel spelletjes.

zelf zat ik te denken aan:
amd athlon xp 2400+
nog 256 mb ram erbij
moederboard gewoon houden
ati radeon 9500 en dan hacken naar een 9700 (pro)
120 gb hdd
leuk idee.

Maar misschien wordt het nog leuker als je iets meer (kan) uitgeeft, en dan gaat voor een nieuw moederboard met DDR geheugen.
Iets als een Epox EP-8RDA+ € 127,- met 512MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec) / (samsung) / (ander Amerk) € 74,-

Het is toch zonde om zo'n snelle bak te willen, maar dan met een oud moederboard en SDR (vooral) geheugen te zitten.
Rest is wel een goed idee, je zou evt. iets kunnen bezuinigen op je XP (2200 + ofzo) om zo wat geld vrij te maken.

En je oude stuff kan je altijd verkopen, via V en A op de frontpage bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 13:26:
[...]

leuk idee.

Maar misschien wordt het nog leuker als je iets meer (kan) uitgeeft, en dan gaat voor een nieuw moederboard met DDR geheugen.
Iets als een Epox EP-8RDA+ € 127,- met 512MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec) / (samsung) / (ander Amerk) € 74,-

Het is toch zonde om zo'n snelle bak te willen, maar dan met een oud moederboard en SDR (vooral) geheugen te zitten.
Rest is wel een goed idee, je zou evt. iets kunnen bezuinigen op je XP (2200 + ofzo) om zo wat geld vrij te maken.

En je oude stuff kan je altijd verkopen, via V en A op de frontpage bijvoorbeeld.
ja maar is het verschil tussen sdr en ddr nu echt zo groot?

van die 2200+ vind ik het ook wel een goed idee

mischien ook 80 gb kopen ipv 120
en dan die 40 en die 80 samen

morgen koop ik iig de 256 mb ram erbij
en de radeon 9500 non pro

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 15:33:
[...]

ja maar is het verschil tussen sdr en ddr nu echt zo groot?

van die 2200+ vind ik het ook wel een goed idee

mischien ook 80 gb kopen ipv 120
en dan die 40 en die 80 samen

morgen koop ik iig de 256 mb ram erbij
en de radeon 9500 non pro
Het verschil tussen Sdr en Ddr is redelijk groot ja. Sdr kan behoorlijk bottlenecken. Vergeet niet dat kwa MHz DDR twee keer zo snel draait. En het is niet alleen het geheugen wat sneller word. De chipset van dat DDR mobo (nforce 8rda) is ook veel sneller, de snelste op dit moment voor de AMD, namelijk de Nforce2. Jouw oude moederbord is stuken trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 15:59:
[...]

Het verschil tussen Sdr en Ddr is redelijk groot ja. Sdr kan behoorlijk bottlenecken. Vergeet niet dat kwa MHz DDR twee keer zo snel draait. En het is niet alleen het geheugen wat sneller word. De chipset van dat DDR mobo (nforce 8rda) is ook veel sneller, de snelste op dit moment voor de AMD, namelijk de Nforce2. Jouw oude moederbord is stuken trager.
nieuw moederbord it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Celeron 433
128 mb sdram
ATI rage pro 8mb (AGP 2x) onboard

Ben op zoek naar een betere videokaart maar heb dus geen AGP slot.
Graag een 32 mb videokaart. Ben van plan om hem vooral voor games te gebruiken (oudere games zoals UT en Quake 3) Gaat dit wel iets opschieten kwa snelheid?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 16:49:
Celeron 433
128 mb sdram
ATI rage pro 8mb (AGP 2x) onboard

Ben op zoek naar een betere videokaart maar heb dus geen AGP slot.
Graag een 32 mb videokaart. Ben van plan om hem vooral voor games te gebruiken (oudere games zoals UT en Quake 3) Gaat dit wel iets opschieten kwa snelheid?

Alvast bedankt
Zal kwa games heel veel helpen, ik zou voor een Geforce 2 MX 400 64 mb gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 17:30:
[...]

Zal kwa games heel veel helpen, ik zou voor een Geforce 2 MX 400 64 mb gaan.
of je koopt mijn geforce 4 mx 440 64 mb over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 18:00:
[...]

of je koopt mijn geforce 4 mx 440 64 mb over :P
Een geforce 2 zal even snel presteren in zijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 18:05:
[...]

Een geforce 2 zal even snel presteren in zijn systeem.
2de hands is altijd goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als hij PCI is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 18:06:
[...]

2de hands is altijd goedkoper ;)
Hou ff op met het spammen voor je product. Zet het maar in vraag en aanbod op www.tweakers.net
En de vraag voortaan eerst lezen kan ook geen kwaad.
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 18:23:
[...]

was ook maar als grapje bedoelt...
Daar zijn techsecties niet voor.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 18:22:
[...]

Hou ff op met het spammen voor je product. Zet het maar in vraag en aanbod op www.tweakers.net

[...]

En de vraag voortaan eerst lezen kan ook geen kwaad.
was ook maar als grapje bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb nu al iets van 2 jaar een AMD Thunderbird 1ghz, ik kan aan een AMD XP 1800+ Processor komen voor onder de 80 euro, ik heb het eventjes bekeken en mijn MSI K7T Turbo RAID Mobo kan deze processor hebben,....nou mijn vraag....
zal ik groot verschil merken met games , ik heb bijvoorbeeld games die ik niet met alle settings voluit kan spelen en soms sowieso niet soepel, zullen die nu echt fors beter draaien? dit kan misschien als een logische vraag overkomen, toch wil ik het ff weten, wil geen miskoop doen. Heb een Elsa Gladiac 920 Geforce 3 en 384 MB Ram .

alvast bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
hey broertje....

kijk gewoon wat voor je moederbord het MAXIMUM is voor een CPU. Probeer die te krijgen. je videokaart vind ik dik in orde, dus opzich zou een cpu voldoende moeten zijn. Tenzij....
je voor 400 euro een goede upgrade wilt kopen zoals ik vandaag heb gedaan... nieuwe videokaartje erin next month en gaan met die banaan.... :-)

anyways good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Processor AMD Athlon Thunderbird 1400

Moederbord Asus A7V266

Geheugen 2x 256MB PC2100 DDR SDRAM

Videokaart Asus V7700 32MB Deluxe (GeForce2 GTS)

Harddisks (IDE) 2x Maxtor 40GB (D740X, 7200rpm)

CD-ROM & DVD-ROM drives Asus DVD-E613 16/48x (Retail)

CD & DVD burners LG GCE 8160B ReWriter 16x10x40

Geluidskaart Creative SoundBlaster Live 5.1 (OEM)

Speakers Jazz J7904 700 Watt + Subwoofer

HiFi & Video apparatuur 2x Gemini CDJ-10
Alecto Pro-137

Netwerkapparatuur 3Com 3C905B TX-NM PCI 10/100Mbit
3x Noname realtek shit

Modems & ISDN adapters Dynalink 128K intern ISDN
Siemens Chicago 390 USB Wireless ISDN
Dynalink 1456PM 56K (PCI)

Monitor (CRT) Philips 107S21 17"

Behuizing Midi Tower ATX 350 Watt Silver

Voeding 300W

Overclocking, Cooling & Mods Coolermaster DP5-6I31A (CPU)
Coolermaster AF8-25IM-74 (Case, 80x80)

Keyboards & Muizen Logitech Pilot Wheel Mouse Optical USB
Logitech Internet Navigator Keyboard (PS/2, USB)
Logitech MX300 Optical Mouse USB PS2
Star Wars Official Mouse PS2

Printers HP Deskjet 920C
Canon Bubblejet BJC-2000

Overigen @Home Breedband
Asus iPanel Deluxe

Ik ga het gebruiken voor gamen, internetten en office-apps.
Van het oude systeem wil ik graag een server maken, ik heb nog dubbel liggen : netwerkkaart, voeding, case, muis, tobo.
Er hoeft geen nieuwe monitor bij, ik koop wel een KVM-switch (iemand advies daarin (2 pc's, goedkoop, alleen monitor hoeft te helpen, keyboard/muis gebruik ik wel 1 setje per pc).
Eventueel kan 256 DDR naar m'n nieuwe systeem, dan hoef ik maar 256 bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op 26 March 2003 @ 22:37:
Ik heb nu al iets van 2 jaar een AMD Thunderbird 1ghz, ik kan aan een AMD XP 1800+ Processor komen voor onder de 80 euro, ik heb het eventjes bekeken en mijn MSI K7T Turbo RAID Mobo kan deze processor hebben,....nou mijn vraag....
zal ik groot verschil merken met games , ik heb bijvoorbeeld games die ik niet met alle settings voluit kan spelen en soms sowieso niet soepel, zullen die nu echt fors beter draaien? dit kan misschien als een logische vraag overkomen, toch wil ik het ff weten, wil geen miskoop doen. Heb een Elsa Gladiac 920 Geforce 3 en 384 MB Ram .

alvast bedankt voor de hulp :)
Welke spellen? Sommige spellen zijn namelijk meer van de videokaart afhankelijk. Maar in bijvoorbeeld UT2003 zul je het wel merken, die gebruikt meer de cpu. Maar als je veel spellen speelt zou ik het wel doen. Die XP is stukken sneller en je gaat dat wel merken onder de meeste spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
hmmm games als Raven Shield, Gothic {hopelijk eindelijk gauw Gothic2}
Black Hawk Down etc..m {vooral Black hawk draait gewoon niet echt OK hier nu}
morgen na werk of in de pauze even langs City Pc in Groningen, haal ik de XP 1800 + op
heb ik nog iets erbij nodig? bijvoorbeeld.....een andere cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een andere koeler heb je wel nodig ja. Die koeler van de Thunderbird zal wel niet sterk genoeg zijn. Ga gewoon voor een "boxed" versie. Dat betekent dat er een koeler bij zit, ze zijn van het merk "coolermaster". Is wel genoeg als je niet gaat overklokken. En anders vraag je een koelertje voor een Socket A die nog een 1800 aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 16:55:
[...]

Ik kan jouw geen advies geven omdat je niet zegt wat je met je pc doet.
Ik doe vooral spelletjes en mp3 tjes luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 17:33:
[...]
P4 2,5 Ghz 400 Mhz FSB
256 MB DDR PC2100
60 GB 5400 RPM
Geforce 4 MX 440 64 MB DDR
48X24X48 LG
16X/48X SAMSUNG
250 WATT VOEDING

Ik wil er ongeveer 100 Euro aan besteden.

Ik doe vooral spelletjes en mp3 tjes luisteren.
Koop 256 mb bij. Van bijvoorbeeld dane elec:

256MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec) 40 euro

Verder is je pc nog goed. Spaar hierna als eerst door voor een nieuwe videokaart, en als je genoeg geld hebt grade je die op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Laatst online: 30-08 09:04
Ik heb:

-MSI K7T Turbo
-Athlon 1,4ghz
-512mb pc133 geheugen
-Geforce 4Ti4200 128mb (asus V9280)
-80gb 7200 r/pm 8mb cache (Diamondmax plus9)
- brander, dvd speler
-netwerkkaartje van Cheetah
-goede geluidskaart :)

Ik dacht aan een budget van €200,-

Het leek me zelf het beste om een nieuw moederbord erin te zetten, en dus ook geheugen en dan ff doorsparen voor een processor (dus eerst mijn 1,4ghz op het nieuwe moederbord), het zal dus AMD worden als ik het zo doe.
Maarja ik heb eigenlijk liever een P IV.
Wat vinden jullie,
heb ik er nu meer aan om een P4 te nemen, of toch maar een Athlon XP.
Ik speel spelletjes, de nieuwere.
En tja gewoon beetje internetten, geen photoshop ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Nou ik ga em morgen halen bij Norrod, daar is de 1800+ met koeler 87,50
Mensen op de Gamer.nl forum dachten dat m'n Mobo zelfs tot 2400+ zou kunnen als ik wat bios flashes zou toepassen, maar ja....dit is wel gelijk een stuk duurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meerwijck schreef op 27 maart 2003 @ 17:58:
Ik heb:

-MSI K7T Turbo
-Athlon 1,4ghz
-512mb pc133 geheugen
-Geforce 4Ti4200 128mb (asus V9280)
-80gb 7200 r/pm 8mb cache (Diamondmax plus9)
- brander, dvd speler
-netwerkkaartje van Cheetah
-goede geluidskaart :)

Ik dacht aan een budget van €200,-

Het leek me zelf het beste om een nieuw moederbord erin te zetten, en dus ook geheugen en dan ff doorsparen voor een processor (dus eerst mijn 1,4ghz op het nieuwe moederbord), het zal dus AMD worden als ik het zo doe.
Maarja ik heb eigenlijk liever een P IV.
Wat vinden jullie,
heb ik er nu meer aan om een P4 te nemen, of toch maar een Athlon XP.
Ik speel spelletjes, de nieuwere.
En tja gewoon beetje internetten, geen photoshop ofzo...
Ik zou gezien jouw budget en bezigheden voor een AMD gaan. Je budget is redelijk klein, en AMD is goedkoper dan Intel. Verder is AMD erg snel in games, misschien nog wel sneller dan Intel kwa rating / MHz.

Als mobo zou ik een Epox 8RDA (+) nemen. Dat is een erg goed Nforce 2 mobo. Komt zo ongeveer als snelst uit de tests voor alle athlon mobo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 23:16
Mijn systeem :

PIII 450 Mhz
256 MB PC100
Nvidia GeForce 2 GTS
Maxtor 40 GB 7200 rpm
Soundblaster Live! player

Budget : ongeveer 500 euro

Ga systeem gebruiken voor :
- games
- photoshop / webdesign
- internetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet_Tooth_Tony schreef op 27 maart 2003 @ 20:04:
Mijn systeem :

PIII 450 Mhz
256 MB PC100
Nvidia GeForce 2 GTS
Maxtor 40 GB 7200 rpm
Soundblaster Live! player

Budget : ongeveer 500 euro

Ga systeem gebruiken voor :
- games
- photoshop / webdesign
- internetten
Epox EP-8RDA, 130 euro
512MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec), 75 euro
AMD Athlon XP 2400+ (2,0GHz, Boxed), 160 euro
Club3D ATI Radeon 9500 Pro, 210 euro

Met elkaar 575 euro.

Je hebt nu eigenlijk een compleet nieuwe pc. Een snel Nforce 2 mobo met 2400 + en 512 ram. En een Ati kaart die momenteel de beste keus zijn voor nieuwe systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Laatst online: 00:31
Ik heb nu in mijn bezit:

-Athlon 900Mhz
-MSI K7T Pro2
-512mb pc133 geheugen
-80GB en 20GB Hardeschijf
-Radeon 8500LE (64mb)
-Plextor brander, Aopen cd-speler

Ik heb een budget van ongeveer €500, maar kan ook meer worden

Ik zat te denken aan een nieuwe processor/mobo/geheugen combo

Het meeste wat ik doe spelletjes, maar ook filmpjes kijken, internetten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik heb nu dit:
amd thunderbird 1400
512 mb pc133 (volgens mij met fouten :{)
Abit kt7A
60 gb 7200 rpm maxtor
Asus v8200 (gforce 3)
12 speed liteon brander, 16x dvd speler van pioneer
300 watt aopen voeding met papst fan gemod *D

Wat ik voornamelijk doe is surfen, films kijken, veel spellen spelen, filmpje rippen. Van alles dus eigenlijk. Ik zat er zelf aan te denken om te kopeb: nieuwe proc (amd 1700+ throughbred), nieuwe moederbord (Epox EP-8RDA+), nieuw geheugen (twinmos pc3200 (2x256 mb)). M`n budget ligt rond de 350 euro.
Ik heb overigens geen idee of m`n huidige koeler goed genoeg is. Het is een noisecontrol silverado die een amd thunderbird 1400 (heethoofd) idle op 48 graden houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
ik heb nu...

AMD XP 2400+
Gigabyte 7VAX1394
Dane-elec 512 DDR400 geheugen
Maxtor DiamondMax 20gb, ata-66
Asus Geforce 2 GTS pro

wat moet ik upgraden om dit tot een lekker systeem te laten verlopen!?

wat ik ermee doe is: games, internet en wat 3ds max.

alvast bedankt!

budget, hmm nou 400 a 500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Laatst online: 30-08 09:04
cypress3d schreef op 27 March 2003 @ 23:10:
ik heb nu...

AMD XP 2400+
Gigabyte 7VAX1394
Asus Geforce 2 GTS pro

alvast bedankt!

Wat ik zou veranderen:

-een nieuwe harde schijf
120gb 7200r/pm 8mb cache, als je van spellen houd kan je de ruimte gebruiken, en het is lekker snel. ongeveer €160/ 170

-en zeker een nieuwe videokaart
tja een ATI of GF4 vind ik persoonlijk een moeilijke keuze, ik heb zelf het idee dat de prijs van de ATI Radeon 9700 (pro) gaat dalen vanwege de 9800 die uitkomt en de Geforce FX, dus als je daar op wacht zou je om binnen je budget te blijven die Radeon 9700 (pro) kunnen kopen, maar of die daling er binnenkort inzit weet ik niet....

Voor de rest prima pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD XP 2400+ met WispelRock III
Asus A7V266-E Raid
Apacer/Samsung 1024 DDR266 pc2700 (Ja het werkte gellukig !! )
Maxtor DiamondMax 40gb - ata-133
Maxtor DiamondMax 2 * 30gb Raid Stripe - ata 100
Excalibur Radeon 9700Pro
Lite On DvD - 16*40
Lite On Writer - 12*10*40
Audigy 1 incl Cambridge 4.1
Intel Pro100 Server Adapter

wat valt hier nog aan te upgraden?

Gebruik : Games - Unreal3, Max Payn , C&CGenerals dat soort dus.
Internet en DvD Rippen en Encoden tot Divx
PhotoShoppen ivm Digicam :)

Ca 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 00:06:
Asus A7V266-E Raid
Excalibur Radeon 9700Pro
Lite On DvD - 16*40

Ca 200 euro
wat is dat voor onzin, die is nog hartstikke snel. geld verspilling als je upgrade imho. hooguit een nieuwe brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg een tweaker zit nooit stil dacht ik zo en altijd wat verbeteringen zijn dan welkom.
Zeg toch ook niet dat ik MOET of WIL updaten?? Vroeg niet voor niks Wat valt hier nog aan te updaten. <-- lezen dus he ! :)
maar goed.. was nog vroeg voor je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 19:56:
[...]
het gaat je wel echt helpen hoor. Die 10 % is gewoon een schatting van mij, maar het zal wel aardig kloppen.
Thanx _/-\o_
Als je even gaat zoeken vind je misschien ook nog wel wat reviews specifiek op jouw pcdoel, ik kan ze nu ff niet vinden :P.
Daar heb ik volop naar gezocht, op het web en diverse forums: helaas speculaas :'(
Je ramhoeveelheid helpt iig een stuk, dus die bak kan er nog wel ff mee door.
Dat lijkt me ook wel ja ! Die "bak van mij" is 1,5 jaar oud. Dat is toch niet echt antiek te noemen. :O
Zelfs mijn PIII met 640mb draait nog lekker en is redelijk snel (ook met dv/analoog videomontage). 8)
Mijn oude P133 met 64mb misschien wel antiek te noemen ja, maar als machientje/fileserver met scanner/printer/zip100/etc loopt ie nog best lekker. :*)
Echt antiek is mijn Commodore64, maar toch een echt wonder:
Als je ziet wat er allemaal mogelijk is met zo'n simpel machientje. :D

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JustSomeone schreef op 27 March 2003 @ 21:12:
Ik heb nu in mijn bezit:

-Athlon 900Mhz
-MSI K7T Pro2
-512mb pc133 geheugen
-80GB en 20GB Hardeschijf
-Radeon 8500LE (64mb)
-Plextor brander, Aopen cd-speler

Ik heb een budget van ongeveer €500, maar kan ook meer worden

Ik zat te denken aan een nieuwe processor/mobo/geheugen combo

Het meeste wat ik doe spelletjes, maar ook filmpjes kijken, internetten e.d.
512MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec), 75 euro
AMD Athlon XP 2400+ (2,0GHz, Boxed), 160 euro
Club3D ATI Radeon 9500 Pro, 210 euro

Dan is je pc weer goed. Videokaart is nog snel genoeg dus die laat je er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op 27 March 2003 @ 21:22:
ik heb nu dit:
amd thunderbird 1400
512 mb pc133 (volgens mij met fouten :{)
Abit kt7A
60 gb 7200 rpm maxtor
Asus v8200 (gforce 3)
12 speed liteon brander, 16x dvd speler van pioneer
300 watt aopen voeding met papst fan gemod *D

Wat ik voornamelijk doe is surfen, films kijken, veel spellen spelen, filmpje rippen. Van alles dus eigenlijk. Ik zat er zelf aan te denken om te kopeb: nieuwe proc (amd 1700+ throughbred), nieuwe moederbord (Epox EP-8RDA+), nieuw geheugen (twinmos pc3200 (2x256 mb)). M`n budget ligt rond de 350 euro.
Ik heb overigens geen idee of m`n huidige koeler goed genoeg is. Het is een noisecontrol silverado die een amd thunderbird 1400 (heethoofd) idle op 48 graden houdt.
Goed idee hoor. Dat mobo is ook mijn favoriet. Verder is Twinmos geheugen ook erg goed geheugen, ik heb het zelf ook. Dus ik zou het gewoon zo houden. En ga als je een processor koopt voor een "boxed" versie, dan zit er standaard een koeler bij. Dan weet je zeker dat je een goede koeler hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypress3d schreef op 27 March 2003 @ 23:10:
ik heb nu...

AMD XP 2400+
Gigabyte 7VAX1394
Asus Geforce 2 GTS pro

alvast bedankt!

Zeker je videokaart. Dat is de bottleneck in je systeem. Ik zou deze kaart nemen:

Club3D ATi Radeon 9700, 270 euro

En een extra schijf is ook erg handig, neem bijvoorbeeld deze:

Western Digital 120GB (WD1200JB, 7200rpm, 8MB), 160 euro

Als je nog genoeg ruimte hebt hoeft dat natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 00:06:
Asus A7V266-E Raid
Excalibur Radeon 9700Pro
Lite On DvD - 16*40

Ca 200 euro
Natuurlijk wil jij graag als tweaker een snel systeem en nieuwe onderdelen. Maar denk je er wel eens over na dat alles nu nog perfect loopt en dat je veel beter over een jaar kunt upgraden? Dan krijg je veel meer voor je geld dan nu.

Anyway, ik zou een nieuw mobo nemen. Die van jouw is best wel verouderd. De Epox EP-8RDA komt overal goed uit de tests en is ook nog eens goed te klokken. Prima bord dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 14:32:
[...]

Goed idee hoor. Dat mobo is ook mijn favoriet. Verder is Twinmos geheugen ook erg goed geheugen, ik heb het zelf ook. Dus ik zou het gewoon zo houden. En ga als je een processor koopt voor een "boxed" versie, dan zit er standaard een koeler bij. Dan weet je zeker dat je een goede koeler hebt.
ik zat eerlijk gezegd niet te denken aan een boxed...
deze leek me wel wat:
http://www.spire-coolers.com/asp/fcc.asp?ProdID=73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op 28 March 2003 @ 15:37:
[...]

ik zat eerlijk gezegd niet te denken aan een boxed...
deze leek me wel wat:
http://www.spire-coolers.com/asp/fcc.asp?ProdID=73
Dat lijkt me zeker een goede. Hij kan ook tot de 2800 + aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gerbruggeman schreef op 28 maart 2003 @ 11:36:
[...]

Thanx _/-\o_

[...]

Daar heb ik volop naar gezocht, op het web en diverse forums: helaas speculaas :'(

[...]

Dat lijkt me ook wel ja ! Die "bak van mij" is 1,5 jaar oud. Dat is toch niet echt antiek te noemen. :O
Zelfs mijn PIII met 640mb draait nog lekker en is redelijk snel (ook met dv/analoog videomontage). 8)
Mijn oude P133 met 64mb misschien wel antiek te noemen ja, maar als machientje/fileserver met scanner/printer/zip100/etc loopt ie nog best lekker. :*)
Echt antiek is mijn Commodore64, maar toch een echt wonder:
Als je ziet wat er allemaal mogelijk is met zo'n simpel machientje. :D
okay dan, graag gedaan.
Ik heb nog ff voor je gezocht op internet, naar die reviews, maar ik kan ze ook niet vinden. Strange, maarja.
En ik heb niets tegen p3's met 640 mb hoor, die dingen zijn perfect, lekker veel ram, draait als een zonnetje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 14:38:
[...]

Natuurlijk wil jij graag als tweaker een snel systeem en nieuwe onderdelen. Maar denk je er wel eens over na dat alles nu nog perfect loopt en dat je veel beter over een jaar kunt upgraden? Dan krijg je veel meer voor je geld dan nu.

Anyway, ik zou een nieuw mobo nemen. Die van jouw is best wel verouderd. De Epox EP-8RDA komt overal goed uit de tests en is ook nog eens goed te klokken. Prima bord dus.
maar het is nu ook weer niet nodig om te gaan patsen met je systeempje.
Het is de bedoeling dat je alleen maar hier gaat posten, als je ook daadwerkelijk van plan bent te upgraden.
Anyway, als dit toch serieus is, haal dan idd maar die epox 8rda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 12-09 20:17

dbzfan

Nee.

Wat kan ik hieraan het beste upgraden? Budget 200 €

PIII 805 mhz
256 sdram
Matrox Millenium g450 dualhead
20GB Maxtor