Zware games (Unreal2, enz...) kan je er toch niet me spelen.kixor schreef op 08 February 2003 @ 09:58:
Huidige systeem:
MSI K72-Pro2a (max 1.2ghz), cpu Duron 650, 256ram, Gforce2 Gts, 2HD respectievelijk 15 en 4 gig.
Daarnet like 08:40 liep ik langs norrod groningen toen ik een plakaat zag waar de duron 1.2ghz incl. koeling wordt aangeboden voor 50 euro. Nu zit ik te denken: is dit de moeite waard?
Het voordeel is dat het een goedkope oplossing is om mijn systeem redelijk up-to-date te maken. Over niet al te lange tijd zal het (denk ik) steeds lastiger worden om een socket a processor te vinden die werkt op dit mobo. (gaat immers maar tot 1.2ghz). Wanneer ik langer wacht zal ik erg veel moeten vervangen.. (cpu, ram, mobo...) dit is aanzienlijk duurder (400 euro?) Voordeel is dan alleen dat ik bij een volgende update minder hoef te vervangen.
Anyway, hoe lang gaat zo een 1.2 nog mee? Het updaten heeft geen zin wanneer ik over een jaar weer met hezelfde 'probleem' zit. Dan kan ik beter aan mijn 650 vasthouden. (en nee die kan ik niet oc'en... die draait niet meer stabiel op 900... hell niet eens op 660) Die 50 euro zal ik mij geen buil aan vallen maar is het de moeite waard? 50 Euro is ook een hoop bezine... bij wijze van dan
Door de concurentie tussen AMD en Intel zijn de prijzen van CPU's zo (relatief) laag geworden dat iedereen wel een snele CPU heeft (lees: wilt
Het gevolg is dat devlopers er gebruik van gaan maken dooor bijvoorbeeld een zeer complexe AI, of een phisics engine (Unreal 2 wedereom
Conclusie: Voor Games zou ik alles upgraden, voor inet kom je met 650mz goed toe, maar als je veel met zware kantoortoepasingen werkt kan je natuurlijk altijd de 1.2 nemen
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.