Ik heb het halve forum doorgezocht, maar kan nogsteeds geen duidelijk antwoord vinden op mijn vraag. Ik heb mijn internet gedeeld, en wil een webserver draaien, alleen weet ik niet, wat nou eigenlijk het adres ervan is. Mijn netwerk zit zo in elkaar:
- Ik ben met internet verbonden met een ADSL-modem. (Speedtouch 510)
- Deze modem hangt aan een switch (de uplink poort)
- Aan de switch hangen twee computers (10.0.0.160, 10.0.0.161)
Dit werkt allemaal perfect, de computers kunnen bestanden uitwisselen en internetten. Maar nou komt het probleem, ik heb op de computer 10.0.0.160 een webserver geïnstalleerd, deze draaid goed, maar ik weet dus niet wat zijn adres is?
Op veel sites wordt aangeraden om "winipcfg" uit te voeren, maar deze geeft alleen het adres 10.0.0.160, en geeft geen waarde bij "PPP". Als je bij de netwerkkaart (RealTeak) bij "advanced" kijkt, staat er ook geen mac-adres opgegeven...
Kan iemand mij helpen want volgens mij klopt er iets niet,
Joris Boelen
Ps: ik gebruik windows 98
- Ik ben met internet verbonden met een ADSL-modem. (Speedtouch 510)
- Deze modem hangt aan een switch (de uplink poort)
- Aan de switch hangen twee computers (10.0.0.160, 10.0.0.161)
Dit werkt allemaal perfect, de computers kunnen bestanden uitwisselen en internetten. Maar nou komt het probleem, ik heb op de computer 10.0.0.160 een webserver geïnstalleerd, deze draaid goed, maar ik weet dus niet wat zijn adres is?
Op veel sites wordt aangeraden om "winipcfg" uit te voeren, maar deze geeft alleen het adres 10.0.0.160, en geeft geen waarde bij "PPP". Als je bij de netwerkkaart (RealTeak) bij "advanced" kijkt, staat er ook geen mac-adres opgegeven...
Kan iemand mij helpen want volgens mij klopt er iets niet,
Joris Boelen
Ps: ik gebruik windows 98