Toon posts:

Ruzie met geluidskaarten....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi; diverse van mijn spellen lopen neit lekker. Vooral Colin Mcrae heeft daar erg veel last van; zodanig dat spelen soms niet mogelijk meer is; alles schokt heel, heel erg!
Als ik in app.beheer de geluidskaart (sb live5.1) uitzet, dan is het over en loopt het als een zonnetje. Maar dan heb ik uiteraard geen geluid.....

Dus ik slim; heb de soundblaster gedeinstalleerd, uitgebouwd en de C-media geluids"kaart" van mijn asus a7v333 geinstalleerd.
Werkte helemaal toppie! Niets meer aan de hand.......voor een halve dag......toen was het weer als vanouds :'(

Dat is toch raar? Een hele andere kaart met hetzelfde probleem?

Als ik ook deze kaart uitzet is het ook weer goed.

Ik heb nou al een tijdje hier problemen mee en heb al een keertje of 10 (niet overdreven) format c gedaan, direct x verschillende versie's, videokaartdrivers, sounddrivers en noem alles maar geprobeerd.

Maar het is dus safe om aan te nemen nu dat het probleem bij het geluid ligt.....

Is er nog iemand die dit heeft of gehad heeft? En heeft er iemand tips voor mij? Of liever nog; de oplossing?? _/-\o_

Alvast bedankt; Wim Leen.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 08:20
Sja, heb je de geluidskaart al eens in een ander PCI slot geduwd? Het zou namelijk heel goed een IRQ conflict kunnen zijn. Maar wat ik dan nog niet snap is dat het bij de Onboard sound ook schokt :?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
Precies, dat vond ik ook al raar.
Maar een ander pci slot heb ik ook geprobeerd.
Ik kreeg wel eerst in het zwarte opstartscherm de mededeling over een irq conflikt en dat het emulatiestuurprogramma (van dos geloof ik) niet geladen zou worden; maar dat heb ik nu niet meer en toch..........