Ervaringen Spire Falconrock II en of hij past op een K7SA5

Pagina: 1
Acties:

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Heb ff vraagje... :? heeft iemand ervaringen met de falconrock II, want was van plan hem te kopen. Maar weet iemand of hij op een Elitegroup K7SA5 past... want kan nogal krap worden volgens mij... Hoop dat iemand dat weet voordat ik hem bestel. Want heb nogal een lawaaierige koeler... van coolermaster... verder wil ik weten of de Spire Falconrock II nog een beetje stil is en of er nog stillere koelers zijn voor een redelijk prijs.

BTW: Heb een AMD 1200, 256 MB DDR.. >:)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik weet niet precies over welke cooler je het hebt, maar zelf heb ik een spire bigrock, met een heatsink van 8x8cm, past met gemak op mn ECS K7S5A en later de ECS K7S6A.

Heb wel die lawaaierige fan vervangen door een fan uit een oude waardeloze Dell voeding (voeding was niets mis mee, maar een ATX plug met afwijkende bedrading wil ik niet)

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
ik was vanplan een SPIRE WHISPERROCK III te kopen, is dit ook z'on goede koeler als men zegt ???? :)

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Vaporized schreef op 27 december 2002 @ 06:17:
ik was vanplan een SPIRE WHISPERROCK III te kopen, is dit ook z'on goede koeler als men zegt ???? :)
idd, vraag ik me ook af ... :)

offtopic:
ECS K7S5A

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
ik heb de spire Fridgerock.... die past ook op dit mobo.... vergelijk anders al deze specificaties ff

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Hoort dit niet in Die-Hard Overclocking & Cooling ?

I love watercooling

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:26
Als ik op de site van Spire kijk (www.spire-coolers.com voor diegenen die het niet konden vinden) zie ik dat de Falconrock II al een redelijk smalle basis voor heatsink heeft:
Afbeeldingslocatie: http://www.spire-coolers.com/pics/products/5f271b1l3.gif

Maar als je liever geen risico loopt, dan raad ik je aan om de Whisperrock III te kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.spire-coolers.com/pics/products/5f263b.gif
Die is nog wat smaller, en je zal wel een heel vaag mobo moeten hebben om daarmee krap te komen zitten. En ik geloof dat deze nog beter verkrijgbaar is ook

Edit: deze twee koelers zijn volgens mij de stilste koelers voor de mainstream-markt

[ Voor 8% gewijzigd door OnTracK op 27-12-2002 22:05 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Die Whisperrock heb ik op mijn Asus CUV4X-DLS zitten: voor de niet kenners dit is een dual PIII mobo: heb precies 5 mm over tussen die twee koelers: past echt net.
Beide CPU's worden niet warmer dan 35 graden (stressed) en ze zijn ook erg stil.

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Zover ik weet is de falconrock een whisperrock alleen met een kopere inelegde bodem.
Als de whisperrock past past de falconrock ook!!!
neem anders je mobo mee naar de winkel en probeer daar.

>Systeemspecs<

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
OnTracK schreef op 27 december 2002 @ 22:04:
Edit: deze twee koelers zijn volgens mij de stilste koelers voor de mainstream-markt

Ik kan het niet laten om hier niet op te reageren :)
Deze Spires maken 25dB aan geluid. De Arctic SuperSilent Pro produceert 20dB en is te koop voor onder de €10,-. Volgens de specs maximaal tot XP2400+. Ik heb er zelf een stel thuis en ben er zeer tevreden over (Dual AthlonXP 2000+ @ 51 graden stressed per CPU)

Dato DUO synth voor twee

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

DiMension schreef op 28 december 2002 @ 15:00:

[...]

(Dual AthlonXP 2000+ @ 51 graden stressed per CPU)
Hoe krijgen jullie met XP 2000+ toch zulke lage stressed temps?
Hoeveel Casefans heb je er dan inhangen? En wat voor? Ik wil wel graag een stille PC!! :)

Maar in alle topics hierover roept iedereen maar hoe koel zijn CPU is... maar ze leggen nooit uit hoe ze dat precies voor elkaar krijgen (met moderne, huidige fans; merken dus)

[ Voor 60% gewijzigd door Superdeboer op 28-12-2002 15:08 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 19:27
Ik heb sinds kort de Wisper Rock II op een amd 2400+. :| :|

Met 4 case fans (2 in, 2 uit) wordt de processor nog steeds 56 graden volgens de bios. Asus probe zegt dat ie 44 graden wordt.

Als ik mijn kast open zet haal ik de zelfde temperatuur, dus de airflow moet wel goed zijn.

Ik ben dan ook op zoek naar een goede koeler waar ik mee kan overclocken.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• David
super-de-boer schreef op 28 december 2002 @ 15:02:
[...]

Hoe krijgen jullie met XP 2000+ toch zulke lage stressed temps?
Hoeveel Casefans heb je er dan inhangen? En wat voor? Ik wil wel graag een stille PC!! :)

Maar in alle topics hierover roept iedereen maar hoe koel zijn CPU is... maar ze leggen nooit uit hoe ze dat precies voor elkaar krijgen (met moderne, huidige fans; merken dus)

Mijn opstelling:
-AOpen HQ08
-twee Papst 8412NGL's achterop (boven de voeding). 12dB per stuk, dus samen 15dB
-Enermax 350W voeding met 92mm en 80mm fan erin. Ik gok 25dB
-Arctic SuperSilent Pro op de CPU's, met gewone meegeleverde koelpasta. Goed voor 20dB per stuk, dus samen 23dB
-Western Digital 80GB 7200rpm schijf, de enige herrieschopper in de kast

De voeding ga ik nog voorzien van Papsten, en er komt een andere harddisk in...ooit. Verder is de pc muisstil. De temps zijn gemeten via de interne XP-diode via MBM. Stressed betekent bij mij 24 uur koetje draaien.
[/offtopic]

Dato DUO synth voor twee

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Tnx.

Ja ik heb nu een Zalman 5100cu op mijn K7S5A hangen (heel geflikker met dat schroeven) en inderdaad met dat Arctic Silver. Maar die moet dik voluit draaien om met 24 uur per dag koetje }:O de boel onder de 65 graden te houden. En dat vind ik gewoon veel te warm!!

Maar ik heb nu twee van die Papst fans besteld om es te kijken wat ze doen.

Begrijp dus wel dat het stiller maken van je pc betekent dat je concessies aan de temperatuur moet doen. :'(

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• David
super-de-boer schreef op 28 December 2002 @ 15:20:
Maar ik heb nu twee van die Papst fans besteld om es te kijken wat ze doen.

Begrijp dus wel dat het stiller maken van je pc betekent dat je concessies aan de temperatuur moet doen. :'(

Verwacht geen wonderen. Die dingen hebben amper airflow, dus je temps zullen niet veel dalen. Ze zijn gewoon ontzettend stil.
Ik denk dat mijn Enermax nog het meest doet aan de temp. Die is dan ook het luidruchtigst.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1