Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toshiba Satellite Pro 6000 wil niet meer starten

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn laptop wil niet meer starten nadat iemand 'm heeft dichtgeklapt terwijl ie aanstond. Nu gebeurd er helemaal niks meer als ik 'm probeer te starten.

Er gaan wel 2 ledjes branden maar verder weining actie. Ik heb de accu, geheugen en de schijf er al eens uitgehaald maar zonder enig resultaat :'(

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Maybe los contact. Ik zou het ook niet weten. Wanneer het echt niet meer lukt, een toshiba service center opzoeken.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm... weinig actie? Hoor je niks opspinnen ofzo? Het kan zijn dat er idd. wat contactjes los zijn gegaan of misschien is er iets mis met het scherm. Heb je nog garantie op de laptop? Zo ja, zou ik er maar niet aan gaan prutsen (dit kan ten kosten gaan van die garantie) en gewoon de RMA-procedure volgen van Toshiba.

[ Voor 22% gewijzigd door Laurent op 26-12-2002 19:54 ]

Verwijderd

mister Aiky, toshiba's zijn wel cool maar staat nergens dat hij een toshiba heeft :P.

Ik denk dat je gewoon alles hoort wat je eerst ook hoorde, maar dat de kabel waarmee het scherm vastzit, losgegaan is. En ik zou hier lekker met je handjes vanaf blijven, want zoiets is geen kinderspeelgoed, zoals normale pc's wel zijn ;). Je sloopt echt heel snel iets. Dus idd garantie + servicecentre hopen en proberen.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:16

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 20:00:
mister Aiky, toshiba's zijn wel cool maar staat nergens dat hij een toshiba heeft :P.
...
Check title smartass :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• xantos
  • Niet online
de harddisk loopt dus niet. Ik hoor geen enkel geluid...

Ik kan wel doormiddel van het indrukken (een paar seconden) van de power-button de laptop weer uitzetten. Is er niemand met dezelfde laptop die dit probleem eerder heeft meegemaakt?

Het scherm kan toch niet kapot gaan door de laptop dicht te doen.., toch?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Ik had een buggy Dell-bios op een C600 waar je bij een geforceerde suspend (dichtklappen bijvoorbeeld) alleen nog je laptop door een harde reset aan de praat kon krijgen.

Als je zelfs niet meer je POST scherm kan zien, dan lijkt het me eerder dat je scherm of je bekabeling defect is.. zit er een VGA connector op voor een normaal CRT? Wellicht zie je daar wel wat op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 16:02

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

(jarig!)
is 't scherm-dicht-detectie-pinnetje ingedrukt ?

dat heb ik nl. eens gehad, wilde ie ook niet aan.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• xantos
  • Niet online
Ik heb er eens een normale monitor op aangesloten maar helaas zonder resultaat. De laptop doet echt helemaal niks afgezien van de ledjes.

Ik heb ook het idee dat het iets met die suspend mode te maken heeft. Hoe geef ik een harde reset op een Satellite Pro 6000? De accu heb ik er uitgehaald!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

met de reset knop... zit achter een klein gaatje verstopt, weet niet meer precies waar hij zit op een 6000...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Zer0 schreef op 27 december 2002 @ 19:42:
met de reset knop... zit achter een klein gaatje verstopt, weet niet meer precies waar hij zit op een 6000...
volgens mij rechtsachter...

En ik heb ondertussen de title gelezen heren :).

Verwijderd

Ik heb ook een toshiba satellite lap. Bij mij zit ie aan de rachter zijkant achteraan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 12:17:
Ik heb ook een toshiba satellite lap. Bij mij zit ie aan de rachter zijkant achteraan.
rachter=rechter :P

• xantos
  • Niet online
mmm.. geen reset knop te vinden. Echt niet...

Er zit nog wel een klepje wat geopend kan worden maar hiervoor heb je een speciale schroevendraaier nodig. T'is een klein schrijfje met zes hoeken en een puntje in het midden. Ik heb van alles geprobeerd maar het is niet los te krijgen met andere middelen.

BTW. De handleiding van de Pro 6000 zegt ook niks over een reset button.

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Beste Xantos,

Hoe heb je dit probleem toendertijd ooit verholpen?
Ik heb het nu namelijk zelf ook...
Hoor het graag.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

xantos schreef op donderdag 26 december 2002 @ 19:29:
Mijn laptop wil niet meer starten nadat iemand 'm heeft dichtgeklapt terwijl ie aanstond. Nu gebeurd er helemaal niks meer als ik 'm probeer te starten.

Er gaan wel 2 ledjes branden maar verder weining actie. Ik heb de accu, geheugen en de schijf er al eens uitgehaald maar zonder enig resultaat :'(

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?
Klinkt heel stom, maar ik maak het zelf vaak mee met een Fujitsu Siemens Amilo.
Gooi de klep HARD dicht :X ... serieus !....
Dan komt het beeld altijd bij mij terug :9

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Ik heb zo'n oude Satellite Pro 6000 uit 2001 waarvan het scherm kapot gegaan is. Heeft of weet iemand nog zo'n scherm voor mij?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:00:
[...]

Klinkt heel stom, maar ik maak het zelf vaak mee met een Fujitsu Siemens Amilo.
Gooi de klep HARD dicht :X ... serieus !....
Dan komt het beeld altijd bij mij terug :9
Bij die Toshiba serie is komt t door een brakke connector intern. Op t moederbord (loopt zegmaar in een soort 'T-vorm", zit onderaan (midden-onder) een aparte print opgeklikt tbv cdrom en accu. Die print maakt brak contact en dan krijg je bovengenoemde symptonen.

De connecotr in die verbinding komt los te zitten door gebruik na verloop van tijd. Hersolderen en hij werkt weer.

http://www.berick.com/toshibapower.html

Afbeeldingslocatie: http://i18.ebayimg.com/01/i/07/98/09/ed_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i10.ebayimg.com/05/i/07/bc/33/56_1.JPG
(pics van iemand op Ebay die deze oplossing commercieel aanbied[/img]

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 24-08-2008 12:29 ]

Pagina: 1