upload ongelijkmatig verdelen over 2 pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Ik speel graag eens een spelletje online "Counter-Strike" aangezien dit allemaal erg precies komt ben ik goed internet nodig. Ik heb @home en het bevalt voor downloaden erg goed maar voor online games is het weer errrrg slecht.
Maar dat is nog niet het ergste, mijn pa zit elke avond zo ongeveer ook achter zijn pc en dan is het echt hulpeloos "ping 500".

En nu vraag ik me af is er niet een programma zodat ik zeg maar de connectie kan verdelen? Wanneer me pa dan achter de pc zit dat ie max 2 kb van de upload kan krijge? ( normaal is he 16 maar rond 8u is het bij mij nog maar 7/8kb ).
Dan heb ik iig niet zo'n last van me vader als ie der achter zit en gaat zijn internet gewoon wat trager, heeft ie toch niet door.
Ik heb ter info 2 ip adressen van @home met een hubje.

Ik heb gezocht, maar nix gevonden... kom je allemaal bij andere dingen uit.
k hoop dat dit het goede topic is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
Als je een router zou draaien zou ik naar QoS grijpen, daar kun je precies instellen welk verkeer voorrang krijgt en wat niet. Lijkt me wel zo eerlijk: als jij aan't gamen bent krijgen jouw UDP pakketjes voorrang op zijn TCP pakketjes, en als jij niet aan't gamen bent heeft hij tenminste de volle bandbreedte.
Zoek eens naar QoS of trafficshaping, weet niet hoe je precies met Win2K/XP zoiets kunt doen, maar die limiet moet je dus in jouw geval op je pa's PC instellen als ie 's middags aan't werk is.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

search:
search link

NT Faq:
[rml][ Windows 2000] Traffic Shaping[/rml]

[ Voor 17% gewijzigd door Predator op 26-12-2002 19:52 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.