Toon posts:

bovenkant beeld niet mooi bij PC naar philips breedbeeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht een mierenneukvraagje maar volgens mij is dit een klassieker, dus hoop ik hier antwoord te vinden.

Als ik mijn PC link naar mijn Philips breedbeeld TV type 28PW8707 is het allerbovenste schermrandje niet gevuld. Dus bovenaan heb je een klein wit/grijs horizontaal lijntje. Op zich geen ramp, maar als je donkere films afspeelt steekt het af. Niet echt storend, maar weg is beter! Weet misschien iemand het antwoord?

PC is gewoon correct aangesloten naar scart (naar ext 1 of 2). Bovenste randje is bij alle beeldformaten zichtbaar. Beeld is hier niet naar boven te schuiven d.m.v. afstandbediening ed.

Bedankt.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

heb je al de toren van eindhoven gebrpobeerd?? misschien kunnen ze je daar helpen >:)

eeh... tja.. ik kan misschien wel een andere tip geven : brightness naar beneden en op de pc wat omhoog.. wellicht wil dat randje dan in het niets verdwijnen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 13:28
Zelf heb ik een zelfde soort probleem. Ook ik heb m'n pc met m'n Philips breedbeeld tv verbonden, alleen dan via een s-video kabel. Ik heb last van een soort zwarte randen langs het beeld. Zelf denk ik dat dit eerder komt door de tv-out van de pc dan door de tv. Als ik namelijk mijn dvd-speler via de s-video aansluit op de tv heb ik nergens problemen mee, het beeld is dan gewoon "beeldvullend".

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Asclepius schreef op 27 December 2002 @ 09:43:
Zelf heb ik een zelfde soort probleem. Ook ik heb m'n pc met m'n Philips breedbeeld tv verbonden, alleen dan via een s-video kabel. Ik heb last van een soort zwarte randen langs het beeld. Zelf denk ik dat dit eerder komt door de tv-out van de pc dan door de tv. Als ik namelijk mijn dvd-speler via de s-video aansluit op de tv heb ik nergens problemen mee, het beeld is dan gewoon "beeldvullend".
Hiervoor is tvtool de oplossing :)

Try www.tvtool.de denk ik ;)

Dit zou de topicstarter btw ook kunnen helpen.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Asclepius schreef op 27 December 2002 @ 09:43:
er zit ergens een optie in de nvidia drivers waar je het beeld kunt uitrekken.. tenminste in de 40.72 .. ik zit niet thuis dus ik kan niet kijken waar..