Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Kan dit BUS schema(niet alleen FAN's)

Pagina: 1
Acties:

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb voor mijn nieuwe Case een schema gemaakt voor mijn 10x 5.25 slots

al deze slots worden voorzien van een molex connector maar deze kan wel geschakeld worden of continue spanning krijgen, of ze een van deze twee krijgen wil ik binnen in mijn pc met een schakelaar regelen(CONT_SCHA)

deze stuurt wanneer op CONT staat de 12 volt van de molex door en schakeld 2 ledjes aan(Als indicator dat hij de volledige spanning krijgt)

nu wil ik iets geschakeld hebben. dus zet ik de schakelaar op SCHA nu komt de volgende schakelaar daar kies je tussen: wil ik stroom krijgen via SCHA1 of SCHA2, ofwel wanneer SCHA1(aan de buitenkant van mijn case) ingedrukt wordt gaat de 12 volt door naar de molex of als SCHA2(aan de buitenkant van mijn case) ingedrukt wordt gaat de 12 volt door naar de molex

SCHA1_SCHA2 is ook 3 dubbel uitgewerkt want hiermee laat ik zien wanneer er geschakeld word aan de buitenkant van mijn case met welk van de 2 schakelaar het desbetreffende device(5.25 bay) de 12 volt doorkrijgt(ofwel aangaat)

Tis een beetje een complex schemaatje en je moet bedenkden dat dit schema nog 10 keer uitgevoerd wordt en dan SCHA1 en SCHA2 aan de buitenkant van me case zitten en die wel maar 1 keer gebruikt worden(dus niet 10 keer net als de rest van de schakeling, CONT_SCHA zit binnenin en SCHA1_SCHA2 ook deze worden per 5.25 bay appart ingesteld om te bepalen wat ze krijgen

Afbeeldingslocatie: http://int.tmfweb.nl/pics/schemaBUS.gif

Hoe de LEDjes en apparaten werkelijk moeten aangestuurd worden maak ik me niet zoveel zorgen over dat zit wel snor... maar Multisim lukt het niet om dit schema uit te voeren.....

KAN HET WEL :?

[ Voor 8% gewijzigd door DirkT op 26-12-2002 18:59 ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Ja, dit kan er komt nergens kortsluiting. Wat doet het?

• DirkT
  • Niet online
omg wat beschrijf ik nou in heel dit verhaal 8)7

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
SantjeS schreef op 26 December 2002 @ 19:02:
[...]

omg wat beschrijf ik nou in heel dit verhaal 8)7
Oja, da's waar ook! Misschien toch teveel bier genuttigd vandaag. :9

Maar dit werkt wel.

Verwijderd

Benadski, ik zou het morgen nog eens nakijken als je nuchter bent. :p

Verwijderd

Als ik het goed begrijp, wil je alle slots (?) apart spanning geven?
Wat is het nut hiervan, ik snap er nl na 3x lezen nog niet veel van.
Ik denk wel dat het werkt, maar volgens mij werkt het alleen niet met je hardware.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 19:30 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
Als je ff een verbinding tussen de 2 massa's van je spannings bronnen zet zal het al beter te simuleren zijn.

oja... en pak dan ook spannings bronnen en geen blokgolf generators

Repareren doe je zo.

• DirkT
  • Niet online
zijn dat die Vcc

want daar heb ik het ook mee gedaan maar dat gin ook niet helemaal goed

welke moet ik hebben

ik heb multisim nog maar net dus k snap er nog niet heel veel van

Pagina: 1