[3dsmax] Render to Texture werkt niet lekker

Pagina: 1
Acties:

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Ik ben dus bezig enkele objecten voor een spel te maken, en een vereiste is dat het object 1 texture-file krijgt. Ik heb dus nu mooi een pilaar met textures (met RGB Tint en Mix etc etc) en ik doe Render To Texture, zoals ik zo vaak al heb gedaan.
Ik zie mooi een texture verschijnen, maar als ie helemaal gerenderd is wordt ie opeens helemaal zwart. Wat doe ik fout? Doe ik wel iets fout?
Ik doe meestal alleen Diffusemap, omdat ik niet wil dat alle lichten en schaduwen ook gerenderd worden. Ik heb CompleteMap ook al geprobeerd, maar dat werkt ook niet.

Hellepie! :?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• armageddon_2k1
Weet echt niemand het? Sorry, voor deze vroege kick

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Heb al geprobeerd alle lampen uit te zetten, behalve één lamp met een ambient light?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

shit, dat heb jij dus ook... ik nu ook! :) Ik sla de framebuffer op in een losse bmp die ik dan met het handje terug zeg (niet dat ik vaak bak)...

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 13:56
Hmm nergens last van hier... hij maakt toch een shallac material aan en zet een uvw-unwrap achtig ding op de objecten waar je voor ge-render-to-textured voor hebt? controleer dat eens...

Lampen en dergelijke moet niet uitmaken, daar is 't voor gemaakt.

Ik ben er alleen nog niet aan uit hoe ik fatsoendelijk een texture weer opnieuw op een object plak, dus zonder die shallac... (en dan geen box ofzo, maar iets ingewikkelders)

• armageddon_2k1
Ohw, das simpel. Je kiest de shellac material en sleept de Viewport-Material naar een nieuw slot. Die apply je dan op je object....tadaa

Jeeey! Het is gelukt...thanx Drax!

[ Voor 13% gewijzigd door armageddon_2k1 op 27-12-2002 12:33 ]

Pagina: 1