Aureal Vortex 2 bezitters: DirectX 9 probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met m'n geluid. Na een aantal uren muziek afspelen met Winamp, stopt het geluid... de PC werkt verder nog goed, maar nergens in Windows werkt het geluid dan. Als ik dan Windows opnieuw opstart werkt het allemaal weer goed, maar na een aantal uren muziek, stopt die er weer mee.
Hetzelfde probleem heb ik met UT2003 maar dan al na een paar minuten... SOF2 heb ik een aantal uren gespeeld, toen trad het probleem (nog?) niet op.

Ik heb dus een Asus A7V133 met VIA KT133A chipset en er zijn geluidsproblemen bekend met de VIA KTxxx chipsets... daarvoor is de VIA PCI Latency Patch en die heeft ook altijd gewerkt tot een paar dagen geleden.
Nu heb ik een paar dagen geleden DirectX 9 geinstalleerd en ik vermoed dat het hiermee te maken heeft.

Zijn er hier meer mensen met een Aureal Vortex 2 geluidskaart en DirectX 9 geinstalleerd? Hebben jullie dezelfde problemen?

Algemene info over de Aureal chipset: http://aureal.cjb.net

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 11:10
Ik kan je wel alvast vertellen dat het niet aan directx 9 ligt. Heb er zelf ook last van gehad met NOLF2, Mafia en diverse andere spellen. Ik draai winXP met directX 8 en met de latency patch. (zonder werkt 'ie ook niet).

Ik heb mijn kaart vervangen door een SB Audigy. Ook omdat er nauwlijks meer A3D ondersteuning is, terwijl dat mijn hoofdreden was indertijd de MX300 aan te schaffen.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:19
Ik heb idd dat probleem met winamp ook

Kun jij trouwens onder windows xp dolby digital via de digitale uitgang doorsturen?

Ik kon dit onder windows 98 wel maar onder xp is het me nog niet gelukt, ik heb winDVD en powerDVD geprobeerd

Maar dat winamp probleem herken ik ja

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:19
kom op, help die jongen toch, en mij :P