BattleField 1942 geluids probleem

Pagina: 1
Acties:

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik heb net battlefield 1942 gekocht, echt een super spel.
Maar ik heb problemen met het geluid onder dit spel, het geluid kraakt erg, ik wordt er gek van.

Ik al heel veel geprobeert, nieuwe drivers, verschillende geluidskaarten waarvan een Creative 128 PCI, Sounblaster Live en een onboard SIS geluidskaart.
Het kan dus niet aan het geluidkaart liggen.
Ook heb ik acereratie uit en aan gezet maar niks hielp, deze tip had ik al gevonden op een forum.

Zijn er mensen die het spel ook hebben, en er een oplossing voor gevonden, ik heb gezocht maar niks kunnen vinden :(

Ik draai XP pro als besuringsysteem.

Alvast bedankt voor jullie goede tips,

Bas Oostland

Verwijderd

ik had t ook met mn onboard sound, AC '97.
toen heb ik n cheapass geluidskaart gehaald en toen was t probleem verholpen,,
ik meen n soundblaster 128 :? , maar ik zie dat jij die al hebt geprobeerd

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Nitai

Live the life you love.

als je t live kaartje gebruikt dan moet je probleem verholpen zijn. Vergeet niet je SIS onboard geluidskaart uit te zetten in de bios. Ik had hetzelfde probleem, heb toen maar gelijk een audigy 2 kaart gehaald...en t draait sweeeeet! :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ja, sins ik een audigy 2 kaart heb aangeschaft (hiervoor een live1024) loopt alles veel soepeler.
en met die live had ik ook problemen met kraken in spellen, maar dan moet je proberen de HW acceleratie aan te zetten voor de audio.
ow wacht dat had je al geprobeerd, dan moet je maar een audigy 2 kopen :P

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Zet die onboard sound wel uit in je BIOS hé ;)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

SA > SPV

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
bf 1942 heeft héél zwaar geluid op een of andere duistere manier, je kunt het beste proberen de kwalitijd omlaag te gooien

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• MoNo79
De kwaliteid omlaag zetten, heb ik ook al gebrobeerd, maar bijft slecht ik heb dit probeem ook alleen bij dit spel, vind het slecht gemaakt dit spel, het moet toch werken onder een live 1024 of een standaard kaartje.

• MoNo79
Nitai schreef op 27 december 2002 @ 01:50:
als je t live kaartje gebruikt dan moet je probleem verholpen zijn. Vergeet niet je SIS onboard geluidskaart uit te zetten in de bios. Ik had hetzelfde probleem, heb toen maar gelijk een audigy 2 kaart gehaald...en t draait sweeeeet! :)
Ja geluidskaart onboard heb ik uit gezet, en een live er in gestopt maar het probeem bijft

Verwijderd

hardware sound aan/uit zetten

• MoNo79
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 19:48:
hardware sound aan/uit zetten
Ook al geprobeerd

Verwijderd

Moederbord met KT133(a) chipset?

Zo ja, zoek dan eens op dit forum. Ik heb hier oorzaak van gepost.

Onboard sis geluidskaart. Dan denk ik niet dat bovenstaande van toepassing is.

Dit gekraak heb je alleen met dit spel zo te zien. Als je dit gekraak vaker hebt wordt het veroorzaakt door verkeerd ingestelde chipset registers. Meeste kun je niet in bios veranderen. Onderstaand is een manier om het probleem wat sterker te doen voorkomen. Het kan zijn dat het maar minimaal is en bij sommige toepassingen sterker wordt.

Als je de computer mp3 laat draaien. In standby zetten met mp3 draaiende. Als je dan computer hervat uit standby, kraakt dan het geluid? Zoja dan wordt het veroorzaakt door delay transaction. (Dit is een PCI standaard die voor compatibiliteit op enabled dient te staan.)

Op http://www.biosmods.com vind je chipset register tools om registers in te lezen en te veranderen.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 21:26 ]

• MoNo79
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 20:20:
Moederbord met KT133(a) chipset?

Zo ja, zoek dan eens op dit forum. Ik heb hier oorzaak van gepost.

Onboard sis geluidskaart. Dan denk ik niet dat bovenstaande van toepassing is.

Dit gekraak heb je alleen met dit spel zo te zien. Als je dit gekraak vaker hebt wordt het veroorzaakt door verkeerd ingestelde chipset registers. Meeste kun je niet in bios veranderen. Onderstaand is een manier om het probleem wat sterker te doen voorkomen. Het kan zijn dat het maar minimaal is en bij sommige toepassingen sterker wordt.

Als je de computer mp3 laat draaien. In standby zetten met mp3 draaiende. Als je dan computer hervat uit standby, kraakt dan het geluid? Zoja dan wordt het veroorzaakt door delay transaction. (Dit is een PCI standaard die voor compatibiliteit op enabled dient te staan.)

Op http://www.biosmods.com vind je chipset register tools om registers in te lezen en te veranderen.
Nee hier heb ik geen last van mijn mp3's spelen rustig door, zonder te kraken.
Ik heb het zelfs op een andre PC dit spel geinstaleerd, en het zelfde verhaal.
Gewoon slechte programering, da's mijn mening, ik hoop dat ze hier ooit een oplossing voor gaan maken.

Verwijderd

Hardware acceleration had je al uitgezet zei je? Alleen in de sound opties van de game of ook met dxdiag? Doe dat ies allebei.

En het schijnt inderdaad dat hier veel meer klachten over zijn. Zullen ze naar alle waarschijnlijkheid wel verbeteren met volgende patch.

Patch schijnt er al te zijn. Verstandig om even te updaten naar 1.2 Dat zou het probleem moeten oplossen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 18:11 ]

• MoNo79
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 16:56:
Hardware acceleration had je al uitgezet zei je? Alleen in de sound opties van de game of ook met dxdiag? Doe dat ies allebei.

En het schijnt inderdaad dat hier veel meer klachten over zijn. Zullen ze naar alle waarschijnlijkheid wel verbeteren met volgende patch.

Patch schijnt er al te zijn. Verstandig om even te updaten naar 1.2 Dat zou het probleem moeten oplossen.
Ik heb Hardware acceleration bij de game en dxdiag uit en aan gezet maar het probleem bijft, en zelfs met de nieuwste 1.2 patch 8)7

• WietBoer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03-2024

WietBoer

Just Chill

Ha, ik heb een heel ander geluids probleem.
Als ik het spel bf1942 start hoor ik wel geluid in
het start scherm en tijdens laden, maar waneer
het spel begint hoor ik geen gunshots, geen voetstappen
geen gepraat geen sound helemaal niks.

waar ligt dit aan?

Ik draai met een PB I media 7723 - Windows XP - p4 - 1,6GHZ 256 mb ram - nvidia geforce MX400 64mb. Geluidskaart is, ac-link 3D Game enhanced audio, van fabriekant NEC.

Verwijderd

ik heb dezelfde geluidskaart als Bas. En ook hetzelfde probleem. vlgns mij 2 oplossingen:
BF1942 in de kast leggen.
Nieuwe geluidskaart kopen.

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

swopdark

ja doe maar...

ik heb een SB Live! 5:1 en ik heb hetzelfde geluid probleem, als ik nu in de opties het vinkje hardware acc. aanzet dan isset gekraak weg, ik had hetzelfde geluid probleem met de demo van splinter cell, daar heb ik het aantal boxen in me config naar 2 gebracht en toen was ook daar het gekraak weg... weird stuff

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ik heb ook een live 5.1 en ik heb geen problemen hier hoor :)
Draait perfect :9

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Ik hoor getik als ik ergens in rijd....

* cyberbetica heeft een Aureal Vortex 2

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
cyberbetica schreef op 17 februari 2003 @ 11:41:
Ik hoor getik als ik ergens in rijd....

* cyberbetica heeft een Aureal Vortex 2
Dat getik heb ik nou precies ook!
Niks helpt,:
nieuwe drivers,
BIOS settings
...

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• Bear
  • Laatst online: 28-12-2025

Bear

wench

Ik heb ook onboard sound AC '97 en het kraakt de hele tijd hoe dit te verhelpen?
uit die post van SoftIce word ik ook niet veel wijzer van

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Heb je ook de overige opties die hier staan uitgeprobeerd? Maw, hardware acc. aan/uit, kwaliteit verlagen, drivers reinstallen??

Wees consequent, maar niet altijd

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
Misschien heb je wat aan dit topic: [rml][ PC] DTM Race Driver geluidsprobleem oplossing[/rml]
Het gaat wel is waar over een ander spel, maar het gaat eigenlijk meer over de AC '97 geluidskaart :)
Veel mensen hadden problemen met het geluid in DTM Race Driver, dat het kraakte enzo en bij sommigen is het door middel van die post opgelost, misschien werkt dit ook wel bij andere spellen.

The devil is in the details.

• Bear

Bear

wench

thanks hij doet het :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
Wat was de oplossing nou? Die drivers die werden gegeven in dat DTM Race Driver topic? Want zo help je misschien andere mensen :)

The devil is in the details.

• Bear

Bear

wench

nieuwe/andere drivers van realtic ja, hier kan je ze halen :)

Pagina: 1