als ik probeer mijn internet te delen voor de bluetooth dan krijg ik steeds deze foutmelding
en er zit 1 of andere rare video connectie bij??
hoe kan ik dit oplossen?
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
You don't need eyes to see, you need vision
dat heeft me router standaart? dat is die "internet verbinding"Predator schreef op 26 december 2002 @ 18:06:
Je hebt waarschijnlijk al ergens 192.168.0.1 aan een andere NIC toegewezen lijkt me.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 22:24 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Router is een los dingetje? Welk merk/typeVerwijderd schreef op 26 December 2002 @ 22:55:
sorry,
router is gewoon los dingetje.
er hangen 3 pc's aan voor de rest
router 192.168.0.1
ik 192.168.0.3
2de pc 192.168.0.4
3de pc 192.168.0.5
als ik wil delen aan de bluetooth wil die ook 192.168.0.1 geven maar dat heeft de router al ik zou niet weten hoe ik dit oplos
[ Voor 20% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-12-2002 23:06 ]
router!? een gewoneIllegal_Alien schreef op 26 december 2002 @ 23:03:
[...]
Router is een los dingetje? Welk merk/type(PC of een Router als dus een klein kastje
)
Uhm: Kan je ion de router geen Vast ip geven aan de Bleutooth (Dus MAC adres e.d.) en heb je de ip adressen al eens gerefresht en/of gereleased?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 23:09 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Yalopa op 26-12-2002 23:11 ]
Maar ik ken nog geen router die Bleutooth ondersteundleffe_blond schreef op 26 December 2002 @ 23:10:
man maak een deftige tekening, ik zit nog steeds te gissen wat je staan hebt... jeeez moetten we het eruit sleuren?
Router dus waarom wil je dan nog internet delenje hebt al een router
[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-12-2002 23:14 ]
@!#@!$%#@% ik heb een router ja, maar als ik draadloos wil internetten via de bleutooth op deze pc die dan als server daarvoor moet zijn en dan naar me laptop moet ik mijn verbinding delen. tekening komtleffe_blond schreef op 26 december 2002 @ 23:10:
man maak een deftige tekening, ik zit nog steeds te gissen wat je staan hebt... jeeez moetten we het eruit sleuren?
Router dus waarom wil je dan nog internet delenje hebt al een router
Rustig...Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 23:13:
[...]
@!#@!$%#@% ik heb een router ja, maar als ik draadloos wil internetten via de bleutooth op deze pc die dan als server daarvoor moet zijn en dan naar me laptop moet ik mijn verbinding delen. tekening komt
moest hoestenIllegal_Alien schreef op 26 December 2002 @ 23:14:
[...]
Rustig...Je hoeft niet gelijk te vloeken! We willen je helpen maar als je onvolledige info geeft zal dat moeilijk gaan...
hier uw plaatje
ahhh bleutooth, we gaan het nog allemaal te weten komen (kan mischien nog ff duren) dus als ik het goed begrijp (ik doe echt moeite hoor)zit het zo:Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 23:13:
[...]
@!#@!$%#@% ik heb een router ja, maar als ik draadloos wil internetten via de bleutooth op deze pc die dan als server daarvoor moet zijn en dan naar me laptop moet ik mijn verbinding delen. tekening komt
1
2
| inet--[routertje]------------[xpdoosmet blauwtand] °°°°°°°°°blauwtandlink°°°°°[laptop uitgerust met blautand] ISPadres 192.168.0.1 192.168.0.x (192.168.0.1) ???? |
[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 26-12-2002 23:30 ]
leffe_blond schreef op 26 december 2002 @ 23:28:
[...]
ahhh bleutooth, we gaan het nog allemaal te weten komen (kan mischien nog ff duren) dus als ik het goed begrijp (ik doe echt moeite hoor)zit het zo:
code:
1 2 inet--[routertje]------------[xpdoosmet blauwtand] °°°°°°°°°blauwtandlink°°°°°[laptop uitgerust met blautand] ISPadres 192.168.0.1 192.168.0.x (192.168.0.1) ????
Het probleem is dus dat je 2 netwerkkaarten in 1 pc eenzelfde subnet geeft dat mag niet, aangezien winsharing 192.168.0.0 eist moet je je router en het ganse subnet verhuizen naar een andere range, 192.168.1.0 bijvoorbeeld. verder kan ik niet garanderen dat nat over nat nog perfect gaat lopen, maar dat horen we dan ook wel weer
edit: kijk ik had meteen goed gegokt hoe het eruit zag, had je dat plaatje in je topicstart gegooit, was ja waarschijnlijk al aan het surfen
1
| router ------> mijn pc ( met bluetooth zender ) -----------> laptop ( met bluetooth ontvanger usb ) |
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 23:38 ]
wat is NAT??? , maar er is hier dus geen oplossing voor zonder iets anders te veranderen.leffe_blond schreef op 26 December 2002 @ 23:40:
Das de aard van het beestje, windows wil moet en zal dat IP gebruiken om te sharen.
ik weet niet of XP ook kan routen zonder nat, anders kan je eens met het route commando spelen, zal een betere oplossing geven dan dubbele nat
aah, heb al in de faq gekeken kwam nat niet in voor bij de afkortingenleffe_blond schreef op 26 december 2002 @ 23:54:
NAT: zonder onbeleefd te willen zijn verwijs ik je naar de FAQ's, dit is echt basic (Network Addres Translation)...
En er is wel een oplossing, ze staat hier al in een van mn posts, een probleem dat je niet aanpakt blijft natuurlijk wel bestaan hé, dus ja je zal iets moeten veranderen...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 00:12 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()