[9X/ME] Schijfcontrole opstarten waar opgeslagen?

Pagina: 1
Acties:

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Topicstarter
Zoals jullie wel weten elke keer als je je pc niet goed afsluit en daarna weer opnieuw opstart komt schijfcontrole opdagen.

Wie weet waar het opgeslagen staat dat windows weet dat het systeem niet goed is afgesloten.

Het zit namelijk zo. Ik heb laatste een laptop crash gehad. (wat wil je ook als je met je aggresieve kop keihard op dat ding slaat). 8)7
Allemaal bad clusters opdat ding en starte niet meer normale op.
Nu heb ik een 2.5 to 3.5 adapter gekocht om die laptop hdd in me desktop te hangen. Om nog wat van de data over is nog terug te krijgen.

Maar nu komt het dus elke keer als ik me computer op nieuw opstart komt schijfcontrole elke keer terug voor alleen die schijf het betreft hier schijf E.

En hij komt dus elke keer alleen terug voor schijf E en als ik nu deze desktop niet normaal afsluit komt ie terug voor me boot schijf ( C ) en (E)

Dus ergens moet dus op schijf E staan dat die niet normaal is afgesloten. Maar wie weet waar? In het windows register? een filetje wat je weg moet halen? Wie weet het? Of gewoon ergens in je bootsector weet ik veel ergens waar je gewoon niet bij kan? Of moeilijk dan....

Speedtouch freak

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Via msconfig -> Tab Algemeen -> Geavanceerd kun je ook de schijfcontrole na een verkeerde afsluiter uitschakelen. Ben je er ook vanaf :)

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Ik wilde er nog wat aan toevoegen. Ik heb heel mijn Root op E om die schijf die dus elke keer terug komt verplaats naar 1 directory . Nu staat er dus nog maar 1 directory in mij root.
Dus lijkt me sterk dat het in een file op die schijf staat opgeslagen want die zou die nu niet meer kunnen vinden als je begrijpt wat ik bedoel. Dus staat het niet ergens in de bootsector ofzo van die schijf opgeslagen?

Maar ik ga is proberen van Breadfan 155 zei

TNX

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Probleem is opgelost nu ook nadat ik handmatig scandisk over die schijf heb gedaan. Alleen geen uitgebreide maar een standard scan?

Maar nu vraag ik me toch af waar ligt het opgeslagen?

Speedtouch freak