Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Wil een houten kast gaan bouwen.

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje last van ruimtegebrek op mijn kamertje. Nou heb ik een klein stukje dubbele wand. Daar wil ik dus een pc in gaan bouwen. In een zelfgemaakte houten kast met wat fans erin.

Ik ben van plan om het moederbord gewoon op van die standaar-busjes op een houten plaat te bevestigen. De voeding, harde schijven, cd-drives en floppydrive wil ik ook gewoon aan hout bevestigen. En dan zelf een front-panel maken met 2 switches en de nodige ledjes. In een normale ATX-kast zitten alle onderdelen op metaal bevestigd. Ze staan dus eigenlijk als het ware in verbinding met elkaar via stroomgeleidend materiaal. In een houten kast heb je dit niet. Is dit een bezwaar?

Verwijderd

Nee dat is geen bezwaar hoor lijkt mij
maar uhmm zakt zon dubbelwandje niet in elkaar?

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

in een atx kast staat er ook geen stroom op de bevestigingsplaat dus dat moet geen bezwaar zijn. wel idd uitkijken dat je het stevig genoeg maakt

Verwijderd

denk ook ff aan je aarding ( aarde ) van de diverse onderdelen
dit i.v.m. instabiliteit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 17:19:
denk ook ff aan je aarding ( aarde ) van de diverse onderdelen
dit i.v.m. instabiliteit
Dat bedoel ik dus eigenlijk. Moet ik in verband met de aarding bijvoorbeeld een verbinding maken tussen de behuizing van de voeding en de bevestiging van het moederbord? Dat staat normaal gesproken via die busjes in contact met bevestigingsplaat, en die weer met de rest van de behuizing en daar hangt de voeding dus weer in. Dezelfde vraag voor de CD-roms, HD's en floppy-drive. Ik heb ooit eens een IDE-CDrom in een freecom behuizing ingebouwd, en toen moest ik ook een aardedraadje aan de buitenkant van de drive bevestigen... Was een plastic behuizing...

Verwijderd

Inderdaad de diverse onderdelen van je pjoeter zijn onderling geaard
dus je zal dit in een houten kast ook moeten doen.
Nog ff dit , doe het met aandacht want je kan echt rare dingen krijgen

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:04
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 17:36:
[...]

Dat bedoel ik dus eigenlijk. Moet ik in verband met de aarding bijvoorbeeld een verbinding maken tussen de behuizing van de voeding en de bevestiging van het moederbord? Dat staat normaal gesproken via die busjes in contact met bevestigingsplaat, en die weer met de rest van de behuizing en daar hangt de voeding dus weer in. Dezelfde vraag voor de CD-roms, HD's en floppy-drive. Ik heb ooit eens een IDE-CDrom in een freecom behuizing ingebouwd, en toen moest ik ook een aardedraadje aan de buitenkant van de drive bevestigen... Was een plastic behuizing...
Ik zou alle onderdelen die normaal gesproken aarde maken in een ATX met een draadje aan elkaar maken aan de voeding/aarde maken.

Ik zou je kast ook maar goed vastmaken aan het frame van die muur, want gips (waar ik vanuit ga dat die muur van is) is niet sterk. Als je metal-stut (of hoe je dat ook schrijft) hebt zou ik die ook ff wat verstevigen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan is dat dus duidelijk. Het hele wandje is trouwens van hout. Dikke balken met triplex platen erop. Morgen ga ik aan de slag....

Verwijderd

hout, ni doen, hout houd veeeeeeeel warmte bij, moeilijk om te koelen dus...

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 22:38

AB2ND

Vonkenboer

hiero een 1800+ @ 41 graden idle.. is best te koelen hoor...

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 19:48:
en metaal niet :?

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:04
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 19:48:
Hout is idd een goede isolator, maar ik mag hopen dat jou kast niet alle 200+ watt aan warmte moet zien af te staan via de behuizing, slechts een klein deel wat met 1 extra fan makkelijk op te vangen is!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
maar soms heb je ook dat er geen metalen afstands busjes in zitten, maar plastic plugjes, die geleiden ook niet, dus zon probleem lijkt me die aarde niet..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
je kan voor zekerheid tovh maar beter van die soldeerlipjes aan ieder busje maken. dus tussen het hout en het busje zon lipje, die allemaal verbinden en aan aarde hange

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

waarom niet gewoon een oude case slopen en de onderplaat op een stuk hout schroeven? ben je van al het gezeur af. De HD case met de plaat verbinden en du bist fertig...

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Buggle schreef op 26 december 2002 @ 22:28:
waarom niet gewoon een oude case slopen en de onderplaat op een stuk hout schroeven? ben je van al het gezeur af. De HD case met de plaat verbinden en du bist fertig...
Dit lijkt me een beter idee !!

Bovendien neemt hout sneller warmte op dan metaal

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 02:44

Mathizsias

Drizzt

Alleen naar de naam van het topic gekeken :

Morgen gaat mn kerstboom naar buiten dusseh, je mag komen ophalen ;)

Verder succes :p

Verwijderd

Ik heb ook een volledige houten kast :-)

maar ik gebruik toch de bevestigings plaat van een oude kast (net iets gemakkelijker om te monteren)

en wat die warmte betreft , moet je niet teveel schrik hebben
ik heb watercooling met 2 peltiers in de kast ik schat dat er ongeveer
500 Watt effectieve warmte in de kast zit
2x voeding 350 Watt + 2x 60 Watt peltiers

en ik heb geen problemen met de warmte :-)

foto's van 1 tot 26
http://users.pandora.be/geertcools/computer/1.jpg
http://users.pandora.be/geertcools/computer/2.jpg
....
Pagina: 1