Toon posts:

WinXP alleen lezen prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn PC kuren vertoond werk ik tijdelijk even op een laptopje. Ik heb nu het programma ' PHPDev' gekopieerd naar deze laptop om te kunnen werken aan PHP scripts (PHPdev is php/apache/mysql ineen). Dit werkt goed, alleen als ik een script open met daarin sessions krijg ik de volgende melding:
Warning: open(/tmp\sess_5ed79f302c9d445313398282671cddc5, O_RDWR) failed
Dit betekent dus dat hij geen bestand aan kan maken in de temp directory, die gevonden kan worden onder c:\phpdev\php\temp\ (zoals ook in php.ini staat). Dit zou gewoon moetne werken normaal gesproken (in win2k op me eigen pc werkte het). Maar als ik de eigenschappen van die temp directory bekijk staat ie aangegeven als ' alleen lezen ' en hij is lichtgrijs zodat ik 'm niet af zou kunnen vinken. Maar door 2 keer te klikken vinkt ie 'm toch af. Als ik dan ok klik lijkt het goed te gaan. Nog een keer de eigenschappen bekijken en weer staat ' alleen lezen' aangevinkt.

Ik denk toch dat hier het probleem zit...ik kan wel bestanden neerzetten in die temp dir, maar het script blijkbaar niet. Weet iemand wat ik er tegen kan doen?

Verwijderd

ik neem aand dat je wel gewoon met het admin account (of admin rechten) inlogd

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Als je die map eerst verwijdert en daarna weer aanmaakt?
Natuurlijk wel eerst die bestanden die er nu instaan ergens anders neerzetten. :)

#StopBurningStuff

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde probleem...maar ik zie nu dat dit gewoon voor elke map die op me HD staat geldt..heel vaag..helaas staat hier geen FTP en graphics software op dus kan geen screenshot posten.

In andere gebruikersaccounts werkt het trouwens ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je bent zeker niet de eerste met die vraag: binnen WOS zoeken op 'readonly' levert bijna alleen maar mensen met hetzelfde probleem onder XP.

Een paar tips in die topics:plus wat ik niet meer uit mn hoofd weet :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ok hartstikke bedankt, ga het strax proberen. Ik had al de search gebruikt maar gezocht op 'read only', toen vond ie nix bruikbaars. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...waar kan ik dat simple filesharing uitzetten (NL win XP)? Server heb ik wel al uitgezet, maakt nix uit. Die reg dword setting maken helpt ook niet. Ik heb in de search dus gekeken en in geen enkele thread komt echt een oplossing naar boven. Bovenstaande dingen worden ook aangedragen maar blijken bij veel mensen dus ook niet te werken. Vreemde zaak..
Pagina: 1