Udma 4 op dvd/cdrw?

Pagina: 1
Acties:

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik zit met een vraag, waar niemand mij een duidelijk antwoord op kan geven, en via de search kwam ik het ook niet tegen.
Heb hier een Asus bord a7v-133c die mijn harde schijf (maxtor d740x 40gb) aanstuurt op udma 5(100) mijn dvd- en cdrw suurt hij aan op udma2 (33) ook in windows xp doet hij dat netjes.
Mijn vraag is echter of ik mijn spelers in mijn bios kan instellen op udma4, die optie geeft hij dus wel, ik weet alleen niet of ik daarmee iets kan slopen.
Mijn dvd speler is een lite-on LTD-163D (16x48) en het fikkertje is ook een lite-on LTR 48125s (48x12x48) wie weet of je dit zomaar inkan stellen zonder schade te veroorzaken, want ik vind een xp installatie iets te lang duren voor een snelle speler.

Alle reacties zijn uiteraard welkom. _/-\o_

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kan er zowieso niks mee slopen.

ik denk alleen dat udma 4 niet mogelijk is op die drives. ik heb recentelijk nog in de datasheets van een dvd-rom van NEC en een cd-rewriter van LG gekeken en beiden ondersteunden maar tot udma 33. trouwens, ik denk niet dat het iets uit zou maken als de transferrate omhoog zou gaan.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
smvs schreef op 26 december 2002 @ 16:40:
je kan er zowieso niks mee slopen.

ik denk alleen dat udma 4 niet mogelijk is op die drives. ik heb recentelijk nog in de datasheets van een dvd-rom van NEC en een cd-rewriter van LG gekeken en beiden ondersteunden maar tot udma 33. trouwens, ik denk niet dat het iets uit zou maken als de transferrate omhoog zou gaan.
Ok, bedankt voor de snelle reply iig.
dan laat ik het maar lekker zitten zo, als het toch geen donder scheelt :'(
Zolang het allemaal ok werkt vind ik het goed. Ik vroeg het me alleen af ;)

/Edit:

Vraag beantwoord gooi het slotje er maar omheen!

[ Voor 6% gewijzigd door Banshee op 26-12-2002 16:55 ]