Internet probleem (TE traag over netwerk)

Pagina: 1
Acties:

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
OK ff de uitleg, Ik heb ik mijn huis nu een router (Alcatel die kreeg ik bij mijn ADSL van XS4ALL) hier kan ik 4 computers aan koppelen.

Mijn vaders PC zit er aan, werkt perfect.
Er gaat een Kabel naar boven naar een oude 10Mbit Hub op mijn kamer en vanuit die hub naar mijn PC, werkt ook prima.

Maar hier is het probleem, Ik hbe vanuit die router een kabel naar de kamer van mijn zus getrokken (ze heeft een 500Mhz Celeron Laptop) kabel is denk ik 15-20 meter en nu werkte het internet daar eerst prima maar het gaat nu echt IDIOOT langzaam :O en dat is niet echt tof, (letterlijk 10 min Om de GoT hoofdpagina te laden. Ik dacht eerst dat het aan de kabel lag, maar na die te hebben vervangen kwam het probleem weer terug.

Ze draait verder Windows XP PRO NL (net zoals de rest in dit huis). Is dit een storing in de kabel (alweer...?) of ligt het ergens anders aan? Er is dus wel een verbinding maar een hele slechte!

Kabel vervangen werkt wel dan gaat het wel snel, maar ik heb ondertussen al 2 nieuwe kabels door de muur heen gestoken en na 2-3 dagen is het probleem weer terug! :?

Please help!
(Met Search kon ik niet echt iets nuttigs/vergelijkbaars vinden)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Brakke poort? Zeker weten dat al je instellingen goed staan? aan de kabel zal het wel niet liggen, over kabelstoringen kan je pas praten bij +100m ofzo.

Verwijderd

Wabs schreef op 26 December 2002 @ 15:59:

Kabel vervangen werkt wel dan gaat het wel snel, maar ik heb ondertussen al 2 nieuwe kabels door de muur heen gestoken en na 2-3 dagen is het probleem weer terug! :?

(Met Search kon ik niet echt iets nuttigs/vergelijkbaars vinden)
Als je het mij zo vraagt ligt het probleem toch echt bij die kabel. Heb je al geprobeerd zo'n kabel die het na enkele dagen niet meer snel doet tussen de router en je vaders pc te leggen? als het internet op je vaders pc dan ook brak is dan weet je dat het aan die kabel ligt.
Zijn er geen bewegende delen langs die kabel? moeder met stofzuiger, opa met rolstoel etc. ? misschien dat iets dusdanige slijtage veroorzaakt dat die kabel na enkel dagen zo versleten is dat het signaal voor een groot deel verloren gaat.
Probeer anders ook eens een ANDERE route te gebruiken voor je kabel, misschien ligt ie wel precies door een gebied met veel storing die de data door die kabel verhinderen.

Verder kan ik er ook niet veel van maken. Lijkt me in ieder geval geen sofware probleem omdat je zegt dat het weer goed werkt NA vernieuwen van de kabel.

Verwijderd

geen responds meer... probleem opgelost :?

• Wabs
  • Niet online
een response?! Het is Kerst, heb wel wat meer te doen dan de hele dag te GoTTen! de halve dag dus maar vandaag ;) en Nee het probleem is er nog.

Ik zat zelf dus ook al te denken aan iets ergens in de route die storing oplevert....maar wat voor iets kan er nou storing opleveren? Geen grote apparaten in de buurt of zo hoor!

zo loopt de kabel, murr is een steun muur, 30-35CM dik :(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~borgeld/comp/nw.jpg

Ik volg het dus echt niet meer want als ik die laptop op mijn kamer heb staan (andere kabel, andere locatie) werkt alles wel prima :? alleen nog nooit 3 dagen laten staan, maar dat moet toch goed gaan d8 ik zo!

En kan je een kabel doormeten op storingen of zo? of alleen maar op wel of niet verbinding... (btw, het is frustrerend dit probleem! :'( )

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Na een restart van computer van zus nog steeds problemen met snelheid daarop?
Je hebt een laptop hang even je laptop op die kabel als er problemen zijn met snelheid, laptop ook langzaam, ligt het aan de kabel...
laptop gewone snelheid, ligt aan de instellingen/hardware van de PC van zus...

weer een stapje verder en dan weet je beter waar je het moet zoeken...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:17

Super_ik

haklust!

en wat als je pingt, veel packetloss?
loop al je instellingen maar s goed na, gateway ed...

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
hoeveel meter is het totaal vanaf de router tot de pc van je zus? lijkt muh stug dat dat meer dan 100 meter is, maar ok, just to be sure. en heb je die poort al getest door de netwerkkabel van je pa daarin te steken, om er zeker van te zijn dat het niet de poort is?

Mijn Systeem Specs

• Wabs
  • Niet online
Laptop werkt verder prima, alleen het laden van sites duurt echt eeuwen! verder is het netwerk gewoon uber traag! Ik zal strax ff proberen te pingen, maar ik verwacht wel veel loss! Ik snap er niks van, er is niks met de instellingen mis want op een andere plek met een andere kabel is er niks mis.

Wat voor iets kan er onderweg dan storing of iets dergelijks opleveren?? :?

enig idee hoe het komt dat het pas na een paar dagen op kwwam zetten? ja het lijkt er erg op dat de kabel brak is, maar dit is de 2e die we hebben getrokken en deze geeft dus ook een brak signaal... kan er iets in die muur zitten die storing oplevert? (verwarmingsbuizen? stroomdraden? ik noem maar wat)

maar om nou voor de 3e keer een nieuwe kabel te trekken? gaat dat nut hebben? of moet ik iets anders gaan proberen? en nee het is veel minder dan 100 Meter

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Om zeker te weten of de laptop goed is ingesteld, zou ik er ff mee naar de inkomende kabel gaan, of op de kabel van je pa's computer aansluiten.

Maar je moet ff pingen, en hoeveel packetloss je dan hebt hier posten.
Bij veel packetloss is denk ik toch de kabel brak (verbindingen goed? Goede volgorde aangesloten?)
En veel invloeden zou een gewone CAT5 kabel niet mogen hebben. Ja bij zware motoren ernaast, maar ik verwacht niet dat jij zoeits hebt in huis.. Denk eerder dat het aan de verbinding van de kabel -> plug ligt

Verwijderd

Ik heb zelf eens een soortgelijk probleem gehad: na een jaar van kabels vervangen, isntellingen veranderen, windows opnieuw installeren en opgeven, bleek de netwerkaart in geen enkele pc goed te werken...

• Wabs
  • Niet online
Het probleem ligt dus wel in de kabel of iets dergelijks, de PC doet het namelijk ergens anders (met dus een andewre kabel) wel goed.

Ik zal even kijken of het nog steeds brak werkt als ik mijn PC daar neerzet en dan die 'brakke' kabel gebruik. Met mijn 3Com heb ik nog nooit problemem gehad, dus wel zullen zien, Ik post wel met de uitkomst later vandaag :)

Verwijderd

Misschien moet je is een stp kabel proberen ofzo. Deze zijn extra beschermt tegen staling e.a.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

STP (Shielded Twisted Pair) ..... UTP (Unshielded Twisted Pair)
kan ook wat uitmaken ja... als het echt aan de kabel ligt, dat moet je eerst zeker weten.

• Wabs
  • Niet online
Thnx... ik ga het testen met een andere computer en als het dan nog niet werkt ga ik wel opzoek naar stp :) STP is evrder gewoon hetzelfde? (8 aderig enz)

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

STP is duurdere kabel d8 ik... zit een bescherming in de kabel tegen interferentie van buitenaf. Wordt meestal gebruikt bij netwerken met hogere snelheden of waar veel storing kan zijn...

Pagina: 1