Foobar2000

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ok, wat vinden wij Tweakers hiervan? http://foobar2000.hydrogenaudio.org

Dit programma is gemaakt door Peter Pawlowski (PP), ex-programmeur van Winamp (hij maakte o.a. PP's Wave/Directsound output plugins en de Ogg input). Door wat moeilijkheden met de programmeur van de Winamp 3 core is PP uit het team gestapt en is nu bezig met een eigen player.

Het uitgangspunt is om het zo basic mogelijk te houden, zo min mogelijk resources te laten gebruiken en bovenal een zo goed mogelijke geluidskwaliteit te verkrijgen. Neem een kijkje zou ik zeggen, ik ben onder de indruk...

[edit]
Om een simpele button bar te verkrijgen is hier een hack te vinden (gewoon in de fb2k directory plaatsen, net als de additionele componenten): http://x-fixer.narod.ru/download/foo_butt.zip

[edit2] 17-01-2003
Bovenstaande button hack is niet meer te gebruiken in nieuwere versies vanwege het feit dat Peter deze hack heeft geblokkeerd (er waren nogal wat compatibility issues met elke nieuwe release). Inmiddels zijn er wel wel standaard knoppen aanwezig in fb2k.

[ Voor 32% gewijzigd door guillaume op 17-01-2003 13:46 ]

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 11:18

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Op zich wel een leuk programma heel erg basic, zit helaas nog in de vroege beta fase. Irrant is onderandere dat mijn multimedia toetsen niet werken, en er geen previous op zit (wel next)...

Verwijderd

Ik vind het een fijn progje, als je het eenmaal doorhebt...

• guillaume
Een ander groot voordeel is dat 'ie automatisch replaygain tags kan wegschrijven, zodat je bestanden allemaal met hetzelfde loudness kunnen worden afgespeeld.

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

handig progje
ben het nu aan het testen, maar ziet er veelbelovend uit :)
Iets dat er ook veelbelovend uitziet is Apollo, stond een link ergens op het foobar forum, ook een light audioplayer, maar met een redelijk handige grafische user interface

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
ik vind het beter dan winamp :D winamp had ik toch altijd geminimaliseerd en foobar verbruikt nog minder resources ook.. wat wil je nou nog meer :P

[ Voor 5% gewijzigd door corné op 27-12-2002 00:29 . Reden: tiepvaut ]

• scim

scim

Nani?

mja, maar wat ik me afvraag is of het echt dusdanig betere kwaliteit is :)
en hij gebruikt meer processor bij mij dan met winamp (winamp is 0, foobar = 5 a 6 % wel met al die opties enzo aan op xp1800+)
Het werkt wel lekker, alleen wil ik de playlist veranderen dat ie de naam van het album eruit laat maar tis me nog niet gelukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:57
Het importeren van 6000+ mp3's gaat een beetje langzaam, komt doordag hij de files een voor een gaat controleren.

Verder vind ik het wel een leuke player, al helemaal doordat het nog een vroege versie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Daar staan wat dingen over op forum, hij knutselt wat met id3 tags enzo (foobar ondersteunt id3v2 niet namelijk :D en das bewust btw en komt er ook serieus niet in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Sorcerer@ schreef op 26 December 2002 @ 20:23:
handig progje
ben het nu aan het testen, maar ziet er veelbelovend uit :)
Iets dat er ook veelbelovend uitziet is Apollo, stond een link ergens op het foobar forum, ook een light audioplayer, maar met een redelijk handige grafische user interface
Die Apollo screenshot had ik gepost. Bij Apollo is de MP3 decoder alleen niet echt nauwkeurig, maar mij ging het in eerste instantie om de boomstructuur van het Apollo Advanced Playlist format.

Over de resources: Foobar gebruik iig heel wat minder geheugen dan WA bij kleine(re) playlists. Qua proc-belasting ligt het sterk aan je instellingen: als je bijvoorbeeld resampled naar 48000Hz heb je al snel een belasting van tegen de 17% aan. Dit is logisch, want softwarematig resamplen (vaak beter dan de resampler van de geluidskaart, bijv. van de Audigy die alles 16bit/48kHz resampled) is een flinke rekenopgave... Ook naar 24-bit converteren werkt lekker mee aan proc-belasting...

Foobar zou zonder deze opties (dus normaal 16-bit/44.1kHz) ongeveer dezelfde belasting moeten hebben als Winamp 2.x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Mja, Apollo heeft een aantal voordelen boven Foobar kwa gebruikersgemak.
Maar hij trekt met een playlist van <1000 nummers al 15 mb geheugen, maakt niet uit of ie op minimodus of normaal draait of gewoon alleen in de tray staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:14
Sorcerer@ schreef op 27 December 2002 @ 01:35:
Daar staan wat dingen over op forum, hij knutselt wat met id3 tags enzo (foobar ondersteunt id3v2 niet namelijk :D en das bewust btw en komt er ook serieus niet in)
w00t, tot nu toe gebruikte ik altijd Winamp 2.65 omdat dat de laaste versie is die GEEN ID3v2 onderstent. En dat vind ik toch wel zo fijn met veel MP3s in me playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Mja ik gebruik nu Winamp 2.81, voor mij is er geen hoorbaar verschil.
En is winamp wat rustiger op mijn resources ;) (ongeveer net zoveel geheugengebruik, en minder cpu usage).
Tis een goeie player, maar ik denk dat winamp voor alsnog beter geschikt is als je geen uberl337 audio hardware hebt (je hebt nu namelijk niks van streaming en volgens mij niet de mogelijkheid om cd's af te spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

We zijn inmiddels weer wat weken verder.
De nieuwe foobar heeft een nieuwe plugin, de kernel streamer.
Deze maakt het mogelijk dat een geluidsbron zonder enige tussenkomst van het OS (wave of directx) wordt aangeboden aan de geluidskaart. Hierdoor is het mogelijk om met foobar DTS of DD geluid af te spelen. Ook multi-channel ogg files komen via deze plugin uitstekend uit de bus!

Voor mensen die zaten te prusten met DD/DTS streams is dit dus een uitkomst.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb dat kernel streamer ook aangezet. Ik weet alleen niet of het nou beter is of niet :P Maar ik vind dat meer mensen foobar moeten gaan gebruiken want foobar is hip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is ook overtuigd van foobar2k....

alleen 1 vraagje: weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat m'n multimediaknoppen van m'n toetsenbord (MS Internet keyboard pro) gaan werken.... vind ik altijd wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 23:07:
/me is ook overtuigd van foobar2k....

alleen 1 vraagje: weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat m'n multimediaknoppen van m'n toetsenbord (MS Internet keyboard pro) gaan werken.... vind ik altijd wel lekker :)
Je kunt iig aan die knoppen de commando's

foobar2000.exe /stop /play /next /prev /playpause /pause /hide /show

koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guillaume schreef op 17 januari 2003 @ 09:50:
[...]

Je kunt iig aan die knoppen de commando's

foobar2000.exe /stop /play /next /prev /playpause /pause /hide /show

koppelen.
thnx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

foobar for president :)
het heeft ff geduurd met tags etc., maar uiteindelijk alles apev2 compatible en winamp kon van mijn pc af :)
Ik heb nu al iets van 2 mensen in mijn omgeving (die hard winamp fans) ervan kunnen overtuigen dat foobar beter en gemakkelijker is :).
Heerlijke speler, heerlijk voor mpc en ape (geen gezeik met plugins die niet te vinden zijn) en mp4 werkt ook prima :)
.cue files inladen, zipped albums inladen etc. en lekker spelen vanuit de tray zonder geklooi.

Owja en wat ik nog vergeten was, hij ondersteunt nu ook inet streaming audio...
En voor versie 0.44 staan weer heel wat veranderingen op het programma.
Voor meer info buiten site/forum kom ook eens langs op irc.xiph.org #foobar2000 (irc://irc.xiph.org/foobar2000)

[ Voor 23% gewijzigd door scim op 17-01-2003 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
woei, heb hier wel een mooi progje aan het licht gebracht hè ;)

Toch vind ik de CPU-belasting nog een groot euvel, iig op mijn PC (zeker met resampling). Verder moet er toch echt een keer een (normale knoppenbalk met) position bar komen naar mijn mening.

Verder heb ik nog een zeer vreemd probleem: als ik Foobar transparant zet en minimaliseer naar de tray en weer terugzet, is de playlist vaak niet meer dan een zwart vlak :? Dit heeft ongetwijfeld ook met de drivers v/d videokaart te maken, maar met programma's als Trillian en Miranda heb ik dit probleem niet. Ik heb een Radeon ViVo met Catalyst 2.5 op WinXP SP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Werkt erg fijn, met die toolbar erbij (zie 1e post) is de GUI ook prima te gebruiken (zonder werkt het overigens ook wel). Geluidskwaliteit is goed, en kernel streaming werkt ook prima (dit schijnt iets bijzonders te zijn ten opzichte van Winamp). Processor usage is continu 0% (is bij Winamp 5% of zo). Ik kan dit ding absoluut aanraden.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Winamp heeft ook kernel streaming, iig het is beschikbaar. Maar het werkt klote.
Kernel streaming heeft ie er eigenlijk in gepleurt om vage dingen met waveout en directsound in win2k/xp op te lossen (iig wat ik er zo van meekrijg op irc).
Gui, mwa zou wel handig zijn, maar vind ik zeker geen vereistje, er is een knoppenbalk en seek werkt prima met de pijltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Wow, de hotkeys werken ook wat beter sinds de laatste versie. Er werken nu een hoop meer toetsencombinaties :D

[ Voor 11% gewijzigd door guillaume op 22-01-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen kan ik hiermee nog steeds geen wma files afspelen en ik heb liever 1 player voor alles of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Er zijn meerder plugins voor wma te vinden. Met 1 google search vind ik bevoorbeeld al deze.

geen probleem hoor :P

[ Voor 8% gewijzigd door SilentStorm op 05-06-2004 18:20 ]

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

scim schreef op 17 januari 2003 @ 14:24:
Kernel streaming heeft ie er eigenlijk in gepleurt om vage dingen met waveout en directsound in win2k/xp op te lossen (iig wat ik er zo van meekrijg op irc).
Gui, mwa zou wel handig zijn, maar vind ik zeker geen vereistje, er is een knoppenbalk en seek werkt prima met de pijltjes.
naar mijn weten is dit niet de nr1 prioriteit geweest met kernel streaming.

ik zelf vind kernel streaming een stuk beter klinken.. het feit dat m'n laptop niet zo goed met de CPU load aankan houdt me tegen ..

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilentStorm schreef op 05 juni 2004 @ 17:54:
Er zijn meerder plugins voor wma te vinden. Met 1 google search vind ik bevoorbeeld al deze.
thanks man !! niet aan gedacht!!!

nu is dit met zeker heid de beste player voor mij

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Oude topics kicken is meestal niet erg nuttig. Gebruik de volgende keer even Google of kijk op de FooBar site want er zijn wel degelijk wma plugins. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.