Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] geluidsloze ATX miditower?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit zo een twee drie niet via de search vinden dus daarom deze post:

Als ik mijn pc opstart maakt deze een enorm kabaal (vergelijkbaar met het opstarten van een gemiddeld vliegtuig :) ).

Op zich is dat natuurlijk erg indrukwekkend, echter dit geluid blijft niet beperkt tot het opstarten, maar is constant en verstoort daardoor mijn nachtrust. :O

Als ik mijn hand op mijn kast leg of hem horizontaal leg is het minder, maar dan is mijn airflow niet goed meer en gaat mijn processor moeilijk doen. Na langdurig onderzoek ben ik erachter gekomen dat er een en ander los zit in mijn kast dat trilt en dat niet vast te zetten is. Ik heb een zeer eenvoudige ATX Miditower.

Tijd dus voor een nieuwe kast.

Ik heb in mijn huidige kast de volgende snufjes, die redelijk wat geluid maken, zitten:

2 x Coolermaster 80x80x25 kastkoelers
1 x Global WIN FOP 32-1 processorkoeling
1 x Codegen 350X (350 watt voeding)
1x Creative GeForce 4 Ti 4600

Welke goede, redelijk geprijsde en stille ATX Miditower is aan te raden om deze onderdelen zo geluidsloos mogelijk te herbergen?

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 12:09

decramy

root@birdie:~#

neem wat MDF, en wat geluiddempend matriaal, en boum m zelf...

heb ik ook gedaan -> je hoort NIX!

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Verwijderd

In principe kun je hiervoor elke kast gebruiken. De kast zelf is een passieve component, maakt geen geluid. Het is de apparatuur die erin zit (voeding, mobo, cpu, vga, hd, cdrom, etc) welke de herrie veroorzaken.

Ik begrijp dat er in je huidige kast een resonantie zit, en ook dat koeling een probleem is. Als je PC op de zijkant leggen genoeg is om problemen te krijgen dan is je koeling gewoon niet goed.

Gewoon een iets betere kast kopen dus, en eventueel deze van binnen bekleden met geluidsdempend materiaal. Hier een voorbeeldje van hoe ik dat gedaan heb:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zikken/isol+voed.jpg

Resultaat: ik hoor m'n PC niet meer, alleen heel zachtjes de airflow.

Wil je perse een merk horen: neem een gewone chieftec miditower.. deze moet voor EUR 80 wel te krijgen zijn, en is robuust. Maar zoals gezegd doet het merk er niet zoveel toe.
Overigens is hierover erg veel te vinden in de search....

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Geluidsloos is wel heel erg moeilijk...

Dan moet je die passief gekoelde voeding hebben (kan um zo ff niet vinden)
Een supergrote radiator(passief) voor je waterkoeling (cpu).
Zalman 80hp voor je videokaart
Zalman northbridge heatsink voor je chipset.
Een stille seagate 5400tpm schijf.

Dan kom je wel heel stil :P

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-10 22:58
ik ben het met herzik eens.
koop een goede kast en isoleer deze goed. Ik heb zelf ook een chieftec kast gekocht deze zijn op meerdere punten zwaar goed.

1) ze zijn solide (gewicht +- 12 kg)
2) makkelijk toegangbaar door zijdeur
3) standaard goede voeding aanwezig
4) uitneembare HD racks met ventilator mogelijkheden
5) standaard coolermaster fan ingebouwd

en natuurlijk mooi design (das persoonsgebonden he)
kijk maar eens op de chieftec site voor plaatjes http://www.chieftec.com

] systeem spec's

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 22:38

AB2ND

Vonkenboer

stille 80 mm op je cpu zal al heel wat schelen

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
alibabba2nd schreef op 26 december 2002 @ 20:18:
stille 80 mm op je cpu zal al heel wat schelen
IDD, maar die codegen voeding aken naar mijn mening ook te veel herrie. Kijk eens voor een Qtec voeding, die heb ik nu ook. lekker stil.

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Chieftec is super ! Ik heb zelf dempingsmatten eringeplakt en ik hoor nu alleen de airflow nog van de achterste fan (een luidruchtige YSTECH).

Papst fans zijn ook erg goed en zijn superstil
Wat ook heel erg helpt is om een 60mm > 80mm adapter te kopen en een 80mm fan (duh) en die op je heatsink van je CPU te zetten. Je krijgt dan lagere toerentallen en dus minder geluid.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44
welke kast je pakken moet weet ik niet, maar als ik het goed hoor scheelt het als je je hand er op legt.
Dan trilt de behuizing waarschijnlijk mee. Ik zou zeggen zet er iets op (want je hand erop leggen helpt ook), klem iets tussen je het frame van je kast de plaaten of schroef ze extra vast.
Als je dat doet ben je waarschijnlijk alvast van een hoop geluid af en als je dan een nieuwe kast wilt kopen kun je dat rustig doen zonder er doof bij te worden :D en kun jij weer :Z

Je kunt het in ieder geval ff proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Een gewone Chieftec miditower? Over welke hebben we het dan, ik zie er hier meerdere http://www.chieftec.com/products/products.htm

Is dat de Dragon of de Scorpio serie of een andere?

En MDF, wat is dat? En wat voor geluidsdempend materiaal kan ik het beste gebruiken om mijn nieuwe kast mee te bekleden?

PS: Mijn kast hoeft niet geluidsloos te zijn hoor, maar wel zo stil mogelijk ;)

Het probleem met mijn huidige kast is dat hij nu niet bepaald een kwaliteitsproduct is en dat is te merken in de afwerking, metalen stukjes raken elkaar, schroefjes trillen los enz, kortom een rammelbak :(

Verwijderd

Ik noemde chieftec als voorbeeld, omdat die gewoon goed afgewerkte kasten afleveren. Welk type je koopt doet er niet eens zoveel toe, zolang het maar een goed afgewerkte kast is welke degelijk in elkaar zit. Het hoeft dus niet perse chieftec te zijn.

Wat betreft dat isolatiemateriaal: ik heb een soort schuim gebruikt wat ook in luidsprekers gebruikt wordt. Anderen gebruiken noppenschuim, kwestie van een beetje rondkijken.

MDF is een houtsoort welke bestaat uit geperst zaagsel. Het MDF voorstel gaat er dus vanuit dat je je hele case zelfbouwt...

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 23:09
ik heb 't met hezik eens, dat mdf is goed spul om je case wat stiller te maken,

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 14:30
Waar kan je die fanadapters (60 / 80 ) kopen dan..... Ik ben overal al geweest.

www.digireflex.nl

Verwijderd

Koop een leuk uitziende goede en ruime kast(Chieftec miditower/LianLi Pc-60/70) en bekleedt die met schuimrubber/noppengaas (of hoe dat ook heet) en zet er een paar Papst 12 Db fans in en klaar ben je :)

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
fanadapters zijn o.a. te koop bij Freezinghardware (www.freezinghardware.nl)

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

bij oc shop is zo'n silence pc te koop.. ik heb mijn oor tegen de kast moeten houden voor ik hem hoorde :) ik weet niet wat die koste hoe snel die was... enz.. I don't know

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 15:09
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 08:56:
Koop een leuk uitziende goede en ruime kast(Chieftec miditower/LianLi Pc-60/70) en bekleedt die met schuimrubber/noppengaas (of hoe dat ook heet) en zet er een paar Papst 12 Db fans in en klaar ben je :)
Hoeveel Db daalt het volume van de pc ongeveer als je hem met dempend materiaal bekleed?
Ik ben nu bezig mijn kast rond de 25 Db (koeler, casefans, voedingfan vervangen) te laten worden; in vergelijking met wat hij nu is vast een verademing; kan me ook niet voorstellen dat een set 12 Db fans voldoende airflow geven voor een gevulde toren?
Pagina: 1