Toon posts:

Andere DVD ripper dan DVDx

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog andere programma's zoals DVDx waar ik dvd's mee kan rippen?
En ik zou graag willen weten of het ondertiteling ondersteunt zoals in DVDx...
Ik wil in de volle resolutie de DVD comprimeren.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Probeer de combinatie SmartRipper + FLaskMPEG eens, ondertiteling, alle codecs, goede resolutie etc. etc. Tis iets moeilijker dan DVDx maar wel helemaal customizable. ff googlen voor de proggies, oh ja, en Advanced Bitrate Calculator om de bitrate uit te rekenen. Let wel op dat je waarschijnlijk je dvd 1 of 2x moet rippen voordat ie de goede grote heeft :)

[ Voor 1% gewijzigd door WhizzCat op 26-12-2002 15:41 . Reden: typo :) ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Smartripper en DVD2Avi

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! maar smartripper en dvd2avi heeft toch geen ondersteuning voor ondertiteling?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Kijk eens op http://www.doom9.org
Daar staan complete guides hoe je een dvd moet rippen en de software is daar ook gewoon te downen.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 15:43:
Thanks! maar smartripper en dvd2avi heeft toch geen ondersteuning voor ondertiteling?
FlaskMPEG wel :) Maar je kunt natuurlijk ook subripper ofzo gebruiken om de ondertitels er los uit te halen, ik weet niet wat je voorkeur heeft, maar integraal is natuurlijk wel handig, scheelt een hoop gedonder met losse players en al dat soort rommel :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar ook wel wat guides gevonden ja... Maar daar doen ze het gewoonweg vind ik heel ingewikkeld, het kan volgens mijn weten velen malen simpeler dan dat.

en trouwens, ik heb een probleempje met flaskmpg.... Ik krijg groene strepen met blokjes als ik 1 van mijn vob files open....

Verwijderd

Smartripper ript de gehele DVD, inclusief alle audiostreams en subtitles. FlaskMPEG kan ondertiteling meenemen bij het encoderen naar DIVX. DVD2AVI niet.
... FlaskMPEG, ... goede resolutie...
Dat is natuurlijk niet correct. Dat heeft niks met FlaskMPEG te maken, alleen met de codec(s) die je gebruikt. Een zelfde codec kun je ook bij TMPgENC gebruiken en DVD2AVI.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 15:47:
Smartripper ript de gehele DVD, inclusief alle audiostreams en subtitles. FlaskMPEG kan ondertiteling meenemen bij het encoderen naar DIVX. DVD2AVI niet.

[...]

Dat is natuurlijk niet correct. Dat heeft niks met FlaskMPEG te maken, alleen met de codec(s) die je gebruikt. Een zelfde codec kun je ook bij TMPgENC gebruiken en DVD2AVI.
Resolutie is gewoon de afmeting waarin je die dvd ript en dat stel je volgens mij in bij Flask en niet bij de codec, daar stel je de bitrate in en het aantal passes etc. dat soort rommel, maar de reso (lees: afmetingen) stel je in flask zelf in d8 ik :)

Verwijderd

Topicstarter
flaskmpg.... Ik krijg groene strepen met blokjes als ik 1 van mijn vob files open.... en ik kan me ondertiteling niet kiesen...

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 16:01:
flaskmpg.... Ik krijg groene strepen met blokjes als ik 1 van mijn vob files open.... en ik kan me ondertiteling niet kiesen...
dan heb je waarschijnlijk je vob files niet goed gedecrypt.

kijk ook eens naar gordian knot. echt een van de beste proggies om een dvd mee te rippen.

gordian knot is niet het enig proggie dat je nodig hebt. kijk ff op www.doom9.org voor de juiste aanpak.

Verwijderd

DVD2DVD-R (www.dvd2dvd-r.de)

Verwijderd

Topicstarter
Nou kan ik met Smartripper de film, geluid en subititle erafhalen maar hoe voeg ik die bij elkaar?
Het worden allemaal losse files, de subtitle wurdt een.sub file, het geluid een.wav file en de film een .vob file.

Verwijderd

Google is toch een prachtige uitvinding!

DVD2AVI + Guide

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wil geen divx comprimeren maar gewoon de volle resolutie van de dvd overnmen met geluid en ondertiteling. Met DVDx gaat dit wel maar volgens mij zijn er ook andere manieren en die wil ik ook graag weten.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Ik gebruik zelf het programma Gordian Knot. Het is wel wat ingewikkelder dan DVDx, maar op www.doom9.org staat een guide, en als je die volgt kom je er wel uit. Ondertitels zijn met dit programma ook toe te voegen.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Asclepius schreef op 27 december 2002 @ 09:46:
Ik gebruik zelf het programma Gordian Knot. Het is wel wat ingewikkelder dan DVDx, maar op www.doom9.org staat een guide, en als je die volgt kom je er wel uit. Ondertitels zijn met dit programma ook toe te voegen.
En er is net een nieuwe versie uit, ook! :)

Maar idd, t toevoegen van de ondertitels is makkelijk genoeg en je kan vrolijk veel instellen :)

btw, GK is dus een pakket van progjes niet echt een prog op zich (jawel, dat ook, maar meer een overkoepelende ui)
En t bevat dus ook smartripper en dvd2avi, vstrip, nandub en virtualdub.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik met DVDx de hele nacht me film laten comprimeren... Ik had als output gekozen uncompressed maar toch maakte hij er een MPEG DIVX4 van en is nu met 1 uur en 12 minuten 270 mb geworden met superkwaliteit... Is dit logisch?
Ik kan namelijk met een ander programma CLADdvd XP wel ongecomrimeerd op me computer plaatsen. En in een mpeg dvd file...

En bedankt voor de messages.... ik ga ook is gordian knot proberen....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 10:16 ]

Verwijderd

je kan ook moviejack gebruiken dat is een duits progie dat ondertussen ook al vertaald is in het ned.
als je even zoekt op kazaa heb je hem zo te pakken 8)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de volgende foutmelding als ik mijn DVD met smartripper naar me HD schrijf en daarna open in DVDx 2.0:auth.dll: Can't authenticate drive Disk may be locked. Wie weet wat het is en wat kan ik ertegen doen? Trouwens in flaskMPEG zegt ie ook dat ik het bestand niet kan openen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 16:46:
Ik krijg de volgende foutmelding als ik mijn DVD met smartripper naar me HD schrijf en daarna open in DVDx 2.0:auth.dll: Can't authenticate drive Disk may be locked. Wie weet wat het is en wat kan ik ertegen doen? Trouwens in flaskMPEG zegt ie ook dat ik het bestand niet kan openen.
Probeer eens met PowerDVD of WinDVD eens een kort stukje van de DVD dan af te spelen, en dan vervolgens pas SmartRipper te gebruiken... op sommige systemen lukt het SmartRipper namelijk niet om zelf te authenticeren, dat moet dan eerst door een DVD-player proggie gedaan worden.

Verder gebruik ik zelf trouwens Gordian Knot, echt een ideaal proggie! Kun je ook de subs meerippen, die kun je er dan bijsluiten zodat mensen met het DirectVobsub-filter geïnstalleerd probleemloos subs kunnen gebruiken...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Probeer eens met PowerDVD of WinDVD eens een kort stukje van de DVD dan af te spelen, en dan vervolgens pas SmartRipper te gebruiken... op sommige systemen lukt het SmartRipper namelijk niet om zelf te authenticeren, dat moet dan eerst door een DVD-player proggie gedaan worden.
Beter is het om dan even naar www.adaptec.com te gaan en de laatste ASPI 'drivers' te downloaden..

Win 95/98/ME/NT/2K/XP

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 19:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de ondertiteling toe te voegen in de mpeg file zodat ik het later op dvd kan branden?
Pagina: 1