Philips 890 of Sennheiser 500? (graag mening)

Pagina: 1
Acties:

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 14:30

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Hallo,

ik wil een nieuwe koptelefoon kopen en twijfel tussen de Philips 890 en Sennheiser 500.

Ik luister veel metal (death/black etc) en popmuziek. Welke koptelefoon is daar het beste voor geschikt/raden jullie aan?

Graag meningen! Als er mensen zijn met die koptelefoons: wat zijn jullie bevindingen?

edit: od moet natuurlijk of zijn (topictitel)

[ Voor 8% gewijzigd door Magic666 op 26-12-2002 15:37 ]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

senheisser kan misschien te luchtig klinken, ik heb een 565 alleen ik heb er nooit mee rock beluisterd.
Ik denk dat je voor rock enzo het beste en dichte kan nemen.. dan word ie wat 'voller' en dat is vaak wat gewenst bij dat soort muziek

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
wat wordt eigelijk bedoeld met een dichte of open koptelefoon?

Wat voller is idd een optie.......

Verwijderd

Dicht betekend dat het een gesloten schelp om je oor is. Open is dat dat er lucht in en uit de headphones de omgeving in kan. Open laat veel geluid door, gesloten houd alles binnen en schermt je ook voor herrie van buiten af.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:27
Ik wil alleen even zeggen dat Philips tegenwoordig erg goede hoofdtelefoons maakt, laat je dus niet verleiden door de naam Sennheiser.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

ik heb de 500 serrie ben er erg tevreden mee , komt lekker geluid uit .

Ja lekkere bass :) ja echt top ding!!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

FatalError schreef op 26 December 2002 @ 17:23:
Ik wil alleen even zeggen dat Philips tegenwoordig erg goede hoofdtelefoons maakt, laat je dus niet verleiden door de naam Sennheiser.
toch blijft sennheisser netter! :)

de verschillen zijn dus uitgelegd.
door een gesloten model heb je wel wat meer 'bass boost' dus niet echt een lineair frequentie verloop, wat je met een open wel hebt. ook heb je wat minder druk op je oren staan met een open, wat wel eens prettiger kan zijn.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
ah ok! Zo wordt dat dus bedoeld! Ik ga morgen nog ff kijken, die Philips was volgens mij een stuk goedkoper wat dus aantrekkelijk is. Ik ga vragen of ikze in de winkel even mag beluisteren.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor het geld vind ik dat type Philips echt prima klinken. :) Gaat ook behoorlijk laag, dus ik denk dat het wel wat voor je is.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Denk het niet, voor dat geld idd de Philips doen. :) Zelf heb ik de HD-580, en vind die nog net iets lekkerder klinken :9

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Misschien een totaal scheve verglijking, maar ik heb een HD-590 (een open koptelefoon), maar als ik die met m'n handen afsluit (dus gesloten maak, zeg maar), klinkt het allemaal nergens meer naar.
Ik luister voornamelijk gothic metal, maar ook black, death, fanatsy en power metal...

Verwijderd

Een koptelefoon is iets totaal persoonlijks, toen ik me er een heb uitgezocht ben ik gewoon naar de winkel gegaan en heb er een aantal opgezet en toen gekeken welke het beste klonk. Er zijn veel mensen die zeggen, ik heb die en die klinkt goed, misschien vind jij dat niet. Wat je nu hebt gedaan is goed, je hebt twee modellen aan de hand van specs uitgekozen en nu moet je deze testen.

En om nog even op de gesloten en open koptelefoon terug te komen, een gesloten koptelefoon is heel irritant als je snel last hebt van zweet rond de oren. Tevens is het zo dat als je een gesloten koptelefoon opzet het heel snel warm wordt bij je oren. Heb je hier niets op tegen of geen last van dan raad ik je een gesloten aan, indien je hier wel last van hebt moet je mischien toch gaan voor de open. Voordelen van gesloten, over het algemeen hebben ze iets meer bass en ze sluiten totaal af waardoor jij en je buren er geen last hebben van elkaar. Voordelen van open telefoon, je krijgt niet snel last van warmte en zweet ontwikkeling rond om je oren en daarnaast hoor je tenminste iemand roepen als ze je nodig hebben ;)

De sennheiser heb ik hier thuis liggen die klinkt goed, de philips heb ik ook al vaker mee gewerkt en die klinkt ook goed, maar ik geef de voorkeur aan een gesloten koptelefoon. Zet ze beide op in de winkel en luister.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 01:44 . Reden: iets vergeten ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

kzit ier momenteel met een philips op men kop , en die klinkt zeer goed ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb een 3 koptelefoons, een Micro electrostaat (>20 jaar oud) open systeem, een sennheiser HD265 gesloten en de Philips HP890 ook gesloten. De Micro geeft mij het meeste last van rode oren, omdat de schelpen vrij klein zijn. Bij de Sennheiser en vooral de philips is het warmte effect veel minder, omdat de schelpen dusdanig ruim zijn dat ze nergens mijn oren raken en er veel lucht in de schelp aanwezig is. Van de Philips is het materieel (fluweel) bovendien vrij ademend, de Sennheiser (kunstleer) iets minder.
Ik kan me voorstellen dat een ruime open schelp nog prettiger is (Sony heef een zeer open model).

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
mooie foto! Tis de Philips geworden! Alleen weer niet in voorraad........ :( ;)
Pagina: 1