[Aopen CDWriter 48x12x50] maar op 12x branden?

Pagina: 1
Acties:

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 21:09
Hoi,

ik heb een Aopen CD-brander gekocht, 48x12x50. Dus zou hij theoretisch op 48x moeten kunnen branden. Maar in Nero kan ik slechts kiezen uit 12x en 8x branden, en ik heb wel een CDR erin zitten die 24x aan zou moeten kunnen, wat kan dit zijn?

Alvast bedankt,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit probleem heb ik ook met mijn Matshita driveje
cds die 24x aan kunnen ziet hij max als 8x enzo. Vooral goedkopere fikkers kunnen niet altijd evengoed aangeven hoe snel ze kunnen fikken.
probeer eens dure cds en kijk of die het ook doen.
Mijn plex fikker vreet die cds op makkelijk 40x terwijl die Matshita uit mijn notebook ze niet sneller dan 8x fikt.
Ik heb mijn drive getest met een stuk of 6 verschillende en hij doet de ene wel goed en de ander niet.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je meerdere CDR's geprobeerd? En kan je met een ander brandprogramma wel op normale snelheid branden? En heb je al geprobeerd om in Nero in te stellen dat hij niet automatisch de snelheid moet bepalen? [Volgens mij is dat mogelijk namelijk...]

[ Voor 42% gewijzigd door J0YR1D3R op 26-12-2002 17:03 . Reden: ff wat toegevoegd ]

Verwijderd

Ook wel eens gehad, ik had met nero niet de mogelijkheid om op 40x speed te branden, maar wel op 32x.

Gebruik nu een wat oudere versie van Nero ik geloof 5.5.7.2 of zo en die doet het prima. Misschien eens andere versie proberen?

Verwijderd

Standaard staat de A-open op een lagere snelheid dan hij eigenlijk aan kan. Dit kan je in nero instellen bij de opties. Standaard staan daar de justspeed en justlink aangevinkt.
Justspeed is om de kwaliteit te garanderen en justlink is de zogenaamde burnproof ondersteuning. Als je justspeed uitvinkt, moet je de 48x kunnen selecteren.