Toon posts:

Wat is het beste i815 moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw systeeem kopen met een i815 moederbord, 800 MHz Pentium III, 128 (of 256)MB geheugen en een Geforce II MX grafische kaart.
Nu is de Asus CUSL2 het snelste, meest stabiele, maar ook duurste i815 moederbord. Hoe zijn de ervaringen met het MSI 815E Pro en het Abit SE6 moederbord?

Verwijderd

ik zou lekker die asus kopen suc6 verzekerd

Verwijderd

Ik heb Asus CUSL2 i815E erg stabiel en prettig bordje. Maar Abit heeft een nieuwe i815E, de SA6R, en die is echt nog heerlijker, nog meer features helemaal toppie. Kost wel een aardige duit. Maar als je het beste wil met alle mogelijke features en stabiliteit die Abit SA6R (516piek) of de Asus CUSL2 (454piek) Ik draai een p3 750@1125 met waterkoeling op die CUSL2, en hij is retestabiel dus op die FSB van 150mhz. Zegt genoeg dus...

Verwijderd

M`n huidige mobo is de CUSL2 Wel redelijk prijzig. Maar een 160Mhz FSB is niet mis. hoger kan echt niet. 162Mhz fsb sloop ik direct m`n hele registry.

M`n oude bx chipset based Abit BE6-2 was dermate instabiel dat ik m`n cpu niet stabiel kreeg op 700Mhz. complete ramp.
Hoe abit het met de i815 doet weet ik niet, maar ik blijf voortaan bij asus.

Verwijderd

Voor het geld kun je beter een MSI nemen, voordeliger en stabieler dan Abit

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Ik heb die Abit SA6R al besteld, dus ik kan je daar later nog een ervaring van geven. :)

Ik heb 'm besteld, omdat dit moederbord:

-RAID heeft
-FSB's van 50 tot 250 Mhz per 1 Mhz te verzetten
-Niet zo lage memory performance heeft als de VIA chipsets
-Mijn andere moederbord vervangt (duh ;)), omdat deze kapot is gegaan.
-Van Abit is en Abit levert een goede service

Een nadeel is dat dit bord behoorlijk duurder is dan andere moederborden.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Kwam er niet heel binnekort een i815EP chipset uit, zonder video en met 1,5GB mem max (i.p.v. 512)?

Dat ding werd pin-compatible met de i815e, en de boarden zullen dus wel niet lang op zich laten w8en?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
offtopic:
Besnex: als je ata-66 draait moet je hem op ata-33 zetten dan is het probleem met het register over ....
Probeer anders je geheugen langzamer te zetten..

Asus ...
beste merk stabielst...

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
er is al een 815 zonder video de asus cusl2-c

Verwijderd

Thnx black adder. geheugen was wel in me opgekomen, maar ata66 niet. Trouwens, waar disable en enable ik dat dat? In bios kan ik m`n hd op aantal modes zetten, maar of dit direct aan ata66 refereerd... In windows is het ook niet direct duidelijk... Nog een suggestie? Ik vermoed dat het niet aan m`n ata66 ligt, maar aan de PCI bus, maar goed. als ik em uit krijg zal ik ff proberen.

Verwijderd

Euhm , als Mindfields de i815E heeft gekocht voor de memoryperformance dan kon dat wel eens tegen gaan vallen , die is namelijk niet zo hoog . Verder boeit het ook niet , alle andere dingen zoals games , apps en benchmarks draaien net zo snel als op een bx maar tis maar dat je het weet .

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21

Floor-is

5.2

CUSL2's zijn wel lekker (PIII 733 op 1006 -> 182 MHz FSB, 45,5Mhz PCi) :)

Dat ging goed totdat ik wilde rebooten -> HD vond die hoge busclock niet zo cool -> HD enigszins overhoop :)

Ik heb een tijdje een Abit SE6 gehad...best leuk bordje, alleen niet zo goed overklokbaar. Misschien dat die nieuwe beter zijn, die heb ik nog niet in m'n handen gehad

Sommige series CUSL2 zijn echter berucht om de hoge uitval, soms wel 40%.

De SA6R heb ik ook nog niet mogen proberen. Dus daar kan ik weinig over zeggen...

Bericht hierboven

Verwijderd

Het beste i815 moederbord is een dood i815 moederbord. ;) :+ ;)

Verwijderd

Heb ata66 nog niet uitgeschakeld. ga wel ff rebooten en clocken. more soon...

In bios pio mode en udma mode op 0 gezet. Maar het zijn weer BSOD weken bij albert hein. Dus nu weer alles terug, ram op cas2, fsb op 163Mhz, zodat m`n pci bus nog net op 40Mhz blijft. Ik zou graag 850 of 900Mhz halen. maar het zit er niet in met m`n 3com netwerk kaart, sq2500 geluids kaart en die ellendige modem. althans, ik blijf erbij dat het aan m`n pci bus ligt.. iemand die dit kan "ontkrachten" ??
Pagina: 1