Toon posts:

2 geluidskaarten simultaan laten draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zit met een probleempje, ik ga verhuizen en mijn pc komt op de slaapkamer terrecht, staat nu in de woonkamer, maar moet echt naar de slaapkamer ivm ruimte. Nu wil ik 2 surroundsetjes aansturen vanaf mijn pc.
Is het mogelijk om dit te doen met 2 creative 5.1 kaartjes.
Of zijn er nog andere oplossingen. het geluid hoeft niet gelijk te lopen.
Dus bijv set 1 aan en set 2 uit of andersom.

Verwijderd

dan kun je beter gewoon 1 geluidskaart nemen en een soort switch waar 1 5.1 signaal in gaat, en 2 boxensets op kunnen worden aangesloten.

je kunt ook even 3 splitters kopen en gewoon de boxen zelf aan of uit zetten

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sure kan dat; gewoon 2 winamps opstarten en allebei naar een andere output laten blazen (dus niet via directx).

Verwijderd

Topicstarter
hunterpro:

als ik het goed begrijp moet ik dat dan bij elke aplicatie doen?
winamp, dvd-tje game enz enz. dan is een switch een beter plan?

Verwijderd

Topicstarter
enig idee waar ik een dusdanige switchbox kan kopen,

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Gewoon zelf maken :) Is niet zo moeilijk.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Die dingen kosten nog geen 2 € ofzo. Het zorgt er gewoon voor dat je 2 minijacks kunt inpluggen op je geluidskaart ipv 1 :)

Verwijderd

deze dus
Afbeeldingslocatie: http://www.pccables.com/images/05004.jpg
je steekt er 1 in je front, 1 in je rear en 1 in je sub/center

Verwijderd

Topicstarter
en dan?
hoe zorg ik er dan voor dat ik kan kiezen welk surroundsetje gebruikt wordt?

Verwijderd

omdat er van die aan/uit knopjes op je boxen zitten. wil je dat niet, dan zal je een switch moeten kopen

Verwijderd

Topicstarter
daar hebben we het toch over ? een switch, maar dat is toch duidelijk wat anders als hierboven beschreven staat?
Dit ding hierboven heet bij mij een splitter.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:14

Croga

The Unreasonable Man

Je doet je naam een beetje teveel eer aan DJ.....

Deze splitters kun je gebruiken om 2 sets aan te sluiten. Als je dan 1 set aan zet, en de andere set uit (met de aan/uit knop van de set) hoor je slechts geluid door één set.....

Als je niet met de aan/uit knoppen wilt werken, zul je op zoek moeten naar een switchbox.... Ik weet alleen niet of die bestaan voor dit soort toepassingen......

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:00

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je echt wilt bepalen welke aan moet gaan zou ik kiezen voor 2 stuks 6-polige schakelaars waarmee je heel makkelijk de speakers los van elkaar kan aan en uit schakelen.

Een kastje erbij en wat chassis vrouwtjes connectoren en wat andere zooi en je zet het zo voor 10-15 euro in elkaar.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 13:43:
deze dus
[afbeelding]
je steekt er 1 in je front, 1 in je rear en 1 in je sub/center
dat is zware klote voor je signaal want die wordt gewoon gehalveerd hiermee je kan beter een switch ofzo gebruiken of die boxen daar of die boxen daar...

Verwijderd

6 line-signalen schakelaar:

men hale:
- 3x stereo jack 3.5" male stekker (Conrad Artikelnr.: 731480 - 89) á € 1,27
- 6x stereo jack 3.5" female inbouw (Conrad Artikelnr.: 732893 - 89) á € 0,59
- 2 standen, 6 polige (12 pennen) schakelaar (Conrad Artikelnr.: 705721 - 89) á € 4,30
- inbouwdoosje (Conrad Artikelnr.: 522651 - 89) á € 2,96

en sluit dat aan als:

code:
1
2
3
naar set 1\
           >---- stekker naar PC
naar set 2/

alleen dan 6x (LeftFront, RightFront, LeftRear, RightRear, Center, Sub)

Tip1: geef je pluggen kleurcodes, bijv. met plastic ring / tape etc.
Tip2: gebruik metalen pluggen en dikke kabel met goede afscherming.
Tip3: mocht je toch een splitter nemen (ondanks verlies), neem dan metalen.

Kosten:
(6x1,27)+(6x0,59)+(1x4,30)+(1x2,96)= € 18,42 exclusief montage :)

Even voor je gekeken, maar Conrad verkoopt géén 6 channel audio selectors - 2 of meer standen.... go figure...
dat is zware klote voor je signaal want die wordt gewoon gehalveerd hiermee je kan beter een switch ofzo gebruiken of die boxen daar of die boxen daar...
Inderdaad, elke kabel extra is een antenne die vraagt om ingestraald te worden (GSM etc, leuk hoor, mijn boxjes m.n. tweaters hebben daar vaak last van -> belgrage buren). En het signaal wordt inderdaad verminderd (alhoewel sommige budgetsets hun inputlevels aanpassen - of gewoon gebruikers die het verschil niet merken tussen 99% en 45% kwaliteit...)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 16:41 . Reden: conrad referenties ]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:00

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 15:59:
[...]

Echt niet !

Ik heb een Live 5.1 en heb aan de front connector naast de 5.1 set ook een 2.1 set en de line in van de TV en Stereo hangen, geen signaalverlies te herkennen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Sinclair schreef op 27 December 2002 @ 16:27:
[...]

Echt niet !

Ik heb een Live 5.1 en heb aan de front connector naast de 5.1 set ook een 2.1 set en de line in van de TV en Stereo hangen, geen signaalverlies te herkennen.
klopt, zolang je maar boxen gebruikt die zelf een eigen voeding hebben. als een boxenset of koptelefoon zijn voeding geheel trekt uit de bron (die pc dus) kan er verlies optreden.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 15:59:
[...]

Wat een onzin, helemaal als er 1 uitstaat merk je daar in de praktijk helemaal niks van.

Verwijderd

Topicstarter
is het aan te raden om 2 dezelfde speakersets te gebruiken, of maakt dit geen verschil?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 16:24:
is het aan te raden om 2 dezelfde speakersets te gebruiken, of maakt dit geen verschil?
doet er niet toe

Verwijderd

Topicstarter
perfect
Pagina: 1