Toon posts:

Hardeschijf stort op Radio gedeelte van TV kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een TV kaart met de mogenlijkheid om er ook radio mee te luisteren.
Nu heb ik het volgende probleem, als ik radio luister (haalt niet uit welke zender) dan stoort mijn hardeschijf op de zender met een ruis signaal. Als ik dan een programma opstart zodat de hardeschijf een actie moet uitvoeren dan is de ruis weg.
Met TV kijken heb ik hier geen last van.

Weet iemand hier een oplossing voor???

BVD

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:47

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Is je PC geaard?? Probeer dat eerst eens ...

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn PC is geaard.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Je hebt radio via de kabel ??

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb idd radio via de kabel

Heb vanaf de hoofd aansluiting een kabel getrokken naar mijn kamer en daar een doos gemonteerd.

Verwijderd

Verleg je CD-Rom/DVD/Writer audiokabeltjes eens...

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de kabels verlegt en er uitgehaald maar dat helpt ook al niks :?

Maar ben er nu niet helemaal zeker van of het wel echt de HD is het zou ook kunnen zijn dat als de processor voor 100% werkt dat het over is. :|

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

zet een stuk metaal om de tv-kaart heen, zodat deze meer afgeschermd is van inteferentie. Dit stuk metaal kan je dan het beste elektrisch vastmaken aan de kast van je computer. Misschien is een metalen plaat ook wel genoeg: probeer de bron te lokaliseren door de metalen plaat op verschillende manieren bij de tv-kaart te houden. Verbind dan wel ff de metalen plaat met de kast mbv een draadje oid. :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

tip: plastificeer wel die metalen plaat !

Verwijderd

lolz, moet je de topic titel eens heel precies lezen. ik dacht: die heeft echt een probleem ;)

serieus: en als je die tv kaart nou eens in het onderste pci slot zet, dan zit hij dicht tegen de onderkant van je kast aan. dat zou het magnetisch veld (zoals eerder gepost) grotendeels kunnen opheffen.

Verwijderd

Topicstarter
De TV kaart zit al in het onderste PCI slot.

Er sitten verder nog 2 netwerk kaarten boven en een extra printerpoort.
En dat idee van die plaat ga ik zeker proberen.

Maar het blijft toch raar dat als je je computer ff lekker laar werken (veel schijf actie en processor belasting van 100%) dat het dan over is.

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Yep, het blijft vaag... :{

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 14:29

markvt

Peppi Cola

is het misschien je RADIO kabel die erin zit dat daar spanning op staat ?
Had ik namelijk ook mijn video zette spanning op de kabel naar mijn tvkaart en daar kon ie niet echt mee leven.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

kan echt van alles zijn, magnetiesche velden die veranderen bij activiteit, chipset, geheugen, proc, hdd, een condensator.... inderdaat ff met plaatje metaal afschermen, of toch even ander PCI slot proberen, best kans dat ie er dan net buiten valt of net geen last van heeft

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 12:59

ranzige pad

kwaaak kwaak

dit klijkt mij als een dubbele aarding in de oren. probeer een de aarde van de radio los te koppelen in de stekker (de mantel)

HT & NAS & Inventaris

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Begint het wel op te lijken idd ... m.a.w. als je de PC eventjes niet aard, dan zou het over moeten zijn .. en ook de monitor los van de aarde natuurlijk! :)

Zo ja, probeer dit dan maar eens:
ing._Buttje in "TV Out + Geluid"

Verwijderd

IDE kabels zijn gevoelig voor die dingen en ook voor stroom. Even verleggen is een oplossing denk ik!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 23:02:
IDE kabels zijn gevoelig voor die dingen en ook voor stroom. Even verleggen is een oplossing denk ik!
er bestaan ook van die ronde, afgeschermde ide-kabels. voor een paar euro te koop bij oa vobis

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer ook aangesloten op een stopcontakt zonder aarde maar dat haalt ook niet uit. :(

En was toch al van plan om binnenkort van die ronde IDE kabels te kopen dus dan neem ik gelijk maar van die afgeschermde.

Ga nu eerst ff een plaatje metaal er in zetten.

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

suc6 ;) Be smart: spuit het plaatje wel ff over met plasticspray oid. Dan gebeurt er ook niet zoveel als-ie valt ofzow :X

Pagina: 1