windows XP machine wordt niet goed lid van het 2000 domein

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benmeints
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03-2025
Ik probeer lid te worden van een windows 2000 domein met een winxp pro machine.

tijdens de wizard geeft ie aan dat de computernaam niet kan worden gevonden in het domein. je moet dan een computerdomein opgeven. Ik geef daar hetzelfde domein op, die eerst dus niet wou. Nu pakt ie hem wel ineens, ik moet namelijjk een referensie opgeven. Dat gaat allemaal lekker.

Vervolgens wil ik met de windows XP machine de active directory doorzoeken. Die geeft al niet aan in "mijn netwerklocaties". vervolgens klik ik links op de knop active directory doorzoeken. Dat duurt heel lang. vervolgens kan ik dan uiteindelijk zoeken. Ik zoek naar een computernaam in het netwerk, maar dan vind ie niks, terwijl ik zeker weet dat de computernaam bestaat omdat de andere computers hem wel vinden.

Ik kan geen gebruikers toevoegen van het domein. En soms kan niet op de server komen. geeft ie aan dat de gebruikersnaam niet goed is terwijl ik 5 minuten geleden met dezefde gebruikersnaam nog op de server ben geweest.

Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen ??

• benmeints
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03-2025
ik weet het, maar ik vind de onderwerpen wel verschillen.
een pc heeft last van het probleem die is beschreven in domein en XP professional en een andere XP machine heeft last van dit probleem. dat is dus nog een stukje erger.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
nogmaals dan:

heb je wel je DNS Settings goed op je client gezet? die 2000 server moet dan als DNS server worden ingesteld op de clients,

gebruik je internet op je lan, dan zal je die DNS server op je w2k server als 'forwarder' moeten instellen

A wise man's life is based around fuck you