Toon posts:

Bios Flashen Geforce 4 Ti-4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
las tijdje geleden eens iets over het flashen van de Bios van je videokaart, en wil het zelf ook wel eens doen..

nu heb ik de Bios en tool al gevonden:

http://www.nvplanet.com/m...ns&op=viewarticle&artid=9

maar... hoe flash de kaart eigenlijk?? google helpte niet echt, flash je de kaart net als je bios van je mobo?

zijn er significante verschillen te merken als ik mn bios flash?

wie heeft zn GPU bios al eens geflashed? btw; hoe is de command regel?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
vraag 1, waarom zou je, als ie loopt, dan loopt ie, en zal ik geen risico nemen (die er dus wel zijn, kan je gezellig je kaart wegdonderen).

Als je het nooit eerder heb gedaan, doe het dan gerust niet...

Verwijderd

Als je gaat flashen zou ik eerst wat proggies downen om je kaart te checken. Als je denkt dat ie het redt ga je gewoon beunen. Stukje bij beetje gewoon uitproberen. Als je voor een prikkie een videokaart kan regelen kan je het daarop allemaal uitproberen (zonde dat wel) Maar het blijft je eigen keus. Laat het weten. Greetz

Verwijderd

Ik heb zelf een keer mijn kaart geflashed. De tweede keer ging het wel goed ;)
De eerste keer heb ik een verkeerde bios(file) geflashed. Ging dus fout, terug gestuurd .. ik kreeg een nieuwe; er zitten risico's aanvast. Als het alleen aan de kloksnelheden ligt zou ik hem niet flashen, er zijn zat apps voor om deze hoger te zetten.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als je je videokaart verkeerd flashed met bijv. de verkeerde bios, dan plaats je gewoon een PCI kaart erbij en flash je opnieuw.
Het kan eigenlijk bijna nooit misgaan.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Nog een vraagje tussen door ik heb Sisoftware Sandra om wat benchmarks te draaien maar mijn 3d benchmark zit er niet bij weet een van jullie misschien een goeie. Tevens vraag ik gelijk maar proggies aan Carnuts om je kaart over te klokken. Oh en Rick hoe heb je je P4 naar 3086 mhz gekregen ik heb namelijk ook een P4 2000 maar schijt hem nogal om over te clocken als die in de soep loopt ben ik niet blij. Is er voor die snelheid een ander alternatief dan waterkoeling? Is dat trouwens erg moeilijk die waterkoeling? Heb je hem ingebouwd of ernaast staan? Heb je in een keer je fsb omgebouwd of echt alleen je processor? Beetje veel vragen. Maar naar aanleiding van de FAQ over overclocken is het me nog steeds niet helemaal duidelijk.

Verwijderd

Deze las ik toevallig net ;-) Voor iedereen met een XFX GeForce 4Ti4200

Verwijderd

Topicstarter
heb em gewoon geflashed.. niks aan het handje :P .. maar mn hart sloeg wel een paar keer over, toen ik op enter drukte....

maar ging goed... nieuwe Bios staat er nu op, makkelijke is, je kunt met die editor gewoon eerst je Rom file editten, en daarna Flashen... morgen flash ik hem wel weer, en dan stel ik de MHZ gewoon wat hoger in...

zit zo te denken, maar als je er een TI-4400 bios opdrukt, dan ziet ie em ook als een 4400 neem ik aan..

dan kun je ook mooi de boel bedonderen, kun je jouw Ti-4200 verkopen voor een 4400.... O-)

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
.........

[ Voor 98% gewijzigd door Xtremer op 27-12-2002 12:59 ]

Verwijderd

@turbulence: goed dat het gelukt is; flashen doe ik zelf in principe liever (K7V mobootje heeft nog steeds 1005a bios).
*ahum* foei voor je laatste zinnetje. (Een kenner ziet het verschil toch wel trouwens lijkt me...).

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 13:16
Turbulence, heb je nou je Ti4200 geflashed met een bios van een Ti4400 of begrijp ik je nu verkeerd ???

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
dan kun je ook mooi de boel bedonderen, kun je jouw Ti-4200 verkopen voor een 4400....
Een echte tweaker naait geen andere mensen die ook in computers zijn geinteresseerd. :( Slechte opmerking, maar ik snap de gedachte wel ;)
Eigenlijk een beetje een HK reply.

Met flashen van je videokaart kan niks misgaan. Zoals Rick zegt. Gewoon een PCI kaartje erbij en opnieuw flashen als het misgaat. :D
Pagina: 1