Toon posts:

Hoe kun je het beste je kt7-raid configureren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede computer fanatics,

Ik heb dit aan IDE componenten:

Mobo = Abit KT7 (RAID)

cd-writer = 8100i +

Dvd-rom = AOpen DVD-1640 1.13 16x Atapi 11.93x

2 Hdd's = 2x Maxtor 15,3GB (DMax 40 Plus, 7200rpm, 2MB)

Kan iemand mij vertellen hoe je dit het beste kan aansluiten op je mobo i.v.m. raid.

Ik heb voor dit mobo'tje gekozen omdat hij stabieler is en beter uitbreidbaar.

Ik hoop dat iemand een reactie kan geven.

Mazzl

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 07:39

asusk7m550

Athlon 550@500

Ik zou zeggen stop de twee harde schijven op een slot, en de cd speler op de andere, want de cd spelers zijn geen ATA66, en halen daardoor je max snelheid erg naar beneden. Want de bus gaat werken op de laagste snelheid.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Hd's beide master op de primaire en secundaire RAID ATA 100 poort, en raid 0 zetten..

Andere devices verdelen over de onboard standaard ULTRA/66 controller in jou geval ook beide master dus op pri en sec.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:12
DVD: Ide1
Writer: Ide2
HD: Ide 3 en 4

Alles master, en dan Raid aanmaken...

Ik wilde ook alles master (zip100 en hd extra) dus heb er een promise u66 bijstaan... Master is zowiezo sneller, en raid op een master en een slave haalt niet uit, dat wordt nog niet (veel) sneller...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:35
asus,

dus als ik op me abit kt7 op me primary
me udma 66 en me udma 33 zet me primary werkt op 33 ?????????

PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt voor de reply's

Hier kan ik wel wat mee!

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 07:39

asusk7m550

Athlon 550@500

Als je twee schijven op de zelfde kabel aan sluit, dus twee maal een harde schijf op de zelfde connector, neemt het de bus snelheid over van het apparaat met de laagste doorvoersnelheid. Dus als je net een nieuwe harde schijf van ATA100 hebt gekocht, en die als master gebruikt. Zet je nu er een oude cdrom speler naast, die nog op mode 2 of 4 werkt. Dan is je max doorvoersnelheid geen 100 MB/s maar iets van 10 MB/s ofzo.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

maxtor schijven hebben een hekel aan highpoint controllers en andersom ook. raid met maxtors is kl@$@$$*)*&)te

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:30
Heeft die KT7 (al dan niet RAID) ATA100 ondersteuning???

Verwijderd

Topicstarter
Welke hdd's hebben jullie dan? Waarschijnlijk IBM want die schijnen sneller te zijn of niet?

Wie kan mij vertellen welke hdd (merk + type) op dit moment het snelst, geruisloost en het meest stabiel is!

Ik smeek om een antwoord. (hmm mischien een beetje overdreven)

Verwijderd

Waarom worden er op dit forum toch in 3 dagen elke keer dezelfde vragen gesteld? kan er nu niemand even de rest doorlezen ofzo? Heb nu al zoveel vragen gezien over welke HD de beste is....zelfs aparte topics over die IBM schijven...

alleen de KT7 RAID heeft ATA100 support, de normale KT7 moet het doen met ultra 66.

Verwijderd

Topicstarter
O ehu sorry hoor! Ik wist niet dat je boos werd Eelco!

Niet iedereen heeft de tijd om elke dag alle forums door te streunen. En ja mischien had ik voor deze vraag mischien eerst ff moeten kijken maar als jij een computer liefhebber bent vindt je het toch leuk om vragen te beantwoorden?

Verder no hard feelings
Pagina: 1